Strona 1 z 1
					
				Znaki na kole zamachowym
				: czw sty 11, 2007 01:58
				autor: pdmcyc
				Witam wszystkich, mam taki problem bo na kole zamachowym mam nabite 4 punkty na 3 silnik ledwo co chodzi 4 jest ledwo widoczny i też klekocze jak traktor i teraz pytanie jest jakaś możliwość określenia GMP bez zdejmowania miski olejowej?? bo jak bym ją odkręcił to bym po wale zobaczył, a troche trzeba się nakręcić żeby odkręcić misę. Silnik AAZ
			 
			
					
				Re: Znaki na kole zamachowym
				: czw sty 11, 2007 08:21
				autor: sp3rat
				Witam
Trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Wykręcić np. świecę żarową lub wtryskiwacz z pierwszego  cylindra (pierwszy z lewej), w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
Jurek
			 
			
					
				
				: czw sty 11, 2007 08:26
				autor: PinkFloyd
				Co ty piszesz  

  drut- co to za sposób  

  Na skrzyni jest oczko na podstawie którego sie ustawia  
  
 
Wystarczy dobrze ustawic GMP.
 
			 
			
					
				Re: Znaki na kole zamachowym
				: czw sty 11, 2007 08:40
				autor: RobertP
				sp3rat pisze:w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
tak to ja ustawiałem pierwszy raz zapłon w MZ ETZ 250  jakieś 20 lat temu 
  
 
			 
			
					
				Re: Znaki na kole zamachowym
				: czw sty 11, 2007 10:39
				autor: gutzio
				RobertP pisze:sp3rat pisze:w otwór wsadzić sztywny drut i obserwować go w czasie kręcenia kołem zamachowym. Maksymalne górne położenie drutu oznacza GMP.
tak to ja ustawiałem pierwszy raz zapłon w MZ ETZ 250  jakieś 20 lat temu 
  
 
a ja wlasnie tak ostatnio ustawialem bo nie mam znaku na kole zamachowym.... i powiem ze jest sie to w stanie w 100% dobrze okreslic...  mialem przestawiony rozrzad i strasznie klekotak (twardo chodzil) a teraz jest bloga cisza.. :> normal nie szok jaka roznica..
 
			 
			
					
				
				: czw sty 11, 2007 14:33
				autor: pdmcyc
				PinkFloyd pisze:Co ty piszesz 

 drut- co to za sposób 

 Na skrzyni jest oczko na podstawie którego sie ustawia 

 
chodzi o to że mam nabite 4 znaki i na żadnym nie chodzi jak powninien... i dlatego zrobię tak jak napisał sp3rat( widze że to jakiś krótkofalowiec...) innego sposobu lepszego nie widze.
 
			 
			
					
				
				: czw sty 11, 2007 14:51
				autor: To_mas
				Ja to robie tak jak na foto tym co 
PinkFloyd,  zamieścił !!!
Czyli najpier sobie ZNACZE białym markerem połozeni kól !! na wału rozrządu na wale głównym i na pompie !! (to są moje takie własne znaki) 
Pompe blokuje takim bolcem !! albo grubą śrubą co idealnie wchodzi w ten otwór !! 
Wałek rozrządu tez tak blokowałem !! bo wymieniałem ostatnio uszczelke bo mi chlapało tam lekko po pasku !! a jak juz To robić to konretnie !! nie lubie fuszerki i zrobiłem to wszystko za 1 razem 

Oczywisie oprócz własnych znaków patrze tez na te oryginalne !! na koncu czy mi sie wsio zgadza i zawsze sie zgadza !!
 
			 
			
					
				
				: czw sty 11, 2007 20:40
				autor: gutzio
				wtlko tak.... wykrec wtrysk, swiece, i wyjmij podkladke pod wtryskiwaczem, wez cienki srobokret, ja chcialem to zrobic bagnetem ale zapomnij, dobrze do tego nadaje sie probnik 12V taki malutki fazer na 12V i dokladnie to okresl, pochlania to chwile czasu ale u mnie jest dzidzia.. 

 Zanim bedziesz go palil zrob pelny obrot silnika recznie (kluczem) a nie rozrusznikiem i sprawdz czy nie na "kolizji" no i zeby to dokladnie zrobic musisz miec kawalek plaskownika o gr 4,5mm do blokady walka rozrzadu inaczej nie ustawisz idealnie na walku. Ja u siebie jak znalazlem GMP to zbilem kolo z walka rozrzadu i sciaglem pasek - nie odkrecalem napinacza, a pozniej ustawilem wszystko i zalozylem kolo z paskiem, jest szybciej i latwiej... nie trzeba wszystkiego rozpierniczac....
pozdrawiam