Alternator - ładowanie i kontrolka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Alternator - ładowanie i kontrolka

Post autor: Bananicho » wt sty 09, 2007 18:41

Siema. Ostatnio wystąpił taki problem, ze zaczęła mi kontrolka świecić od ładowania aku. Po kilku dniach gdy wrocilem do domu i po 3 godzinach poszedlem odpalic fure to akus zdechł ( akuś i tak do wymiany bo stary ). Napiąłem pasek i nic. Po drugie zauwazyłem dziwny zapach z alternatora i jak auto pochodzilo dosłownie ok.5 min to alternator był ciepły. Moze mi ktos powiedziec co moze byc nie tak?? Czy to mogą być szczotki, czy też łożysko padło w alternatorze? Dzięki za odpowiedź. Pozdro.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » śr sty 10, 2007 01:02

Po raz to łożysko nie wpływa na ładowanie akumulatora, grzać się może to fakt ale ładował będzie dalej chyba że zagrzejesz go tak że przepali się uzwojenie

Po 2 to radzę sprawdzić regulatorek ładowania i sam alternator, sprawdzić stan szczotek i luzów na łożysku.


Jeśli nic z tych rzeczy nie pomoże to prawdopodobnie masz gdzieś przepalone uzwojenie i może na nim robić się zwarcie, co doprowadza do szybkiego nabierania temperatury przez alternator i padania akumulatora - Przy zwarciu w uzwojeniu alternator albo nie ładuje wogólę albo bardzo niskim prądem - Co jakby nie spojrzeć na jedno wychodzi :) Jeśli sam nie wiesz w jaki sposób to zrobić do podrzuć sam wirnik do jakiegoś elektryka samochodowego żeby sprawdził Ci czy nie ma zwarcia/przebicia na uzwojeniu i czy jest ono sprawne. Jeśli chcesz się bawić to weź mierniczek i sprawdzaj pokoleji obwody na komutatorku.

Pozdrawiam 8)


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

gruchol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Cieszyn/Żory/ Bielsko
Kontakt:

Post autor: gruchol » śr sty 10, 2007 01:12

Bananicho,

Ja mialem ostatnio to samo co ty, okzało sie że szczotki trzeba byl wymienić. troszek robty z tym jest ale da rade samemu zrobic....


100% syntetyczny olej Royal Purple [url]http://royalparts.pl/5w40/24-royal-purple-5w40-synerlec.html[/url]

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » śr sty 10, 2007 15:50

"Po raz to łożysko nie wpływa na ładowanie akumulatora, grzać się może to fakt ale ładował będzie dalej chyba że zagrzejesz go tak że przepali się uzwojenie"

To wiem że nie wplywa na ladowanie ale jesli bedzie zatarte to alternator wogule nie ruszy i nie MA ŁADOWANIA proste.
Chodzilo mi o to ze jesli bedzie sie lozysko zacieralo to nie bedzie dobrze ladowac alternator, jeszcze jedna uwaga gdy zwieksze obroty tdo 3 tys to jest ok i kontrolka gasnie, a i jeszcze jedno to z alternatora wydobywa sie dziwny smrud lecz nie jest az tak bardzo mocny. Pozdro



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 11, 2007 12:46

Bananicho, ja stawiam na szczotkotrzymacz !! Ale na twoim miejscu bym wymienił od razu łożyska bo grosze kosztują i go przeczyścił ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości