[mk3 TDI] wycie a raczej swist co to może być?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roman81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 21, 2006 00:10
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

[mk3 TDI] wycie a raczej swist co to może być?

Post autor: Roman81 » ndz sty 07, 2007 23:17

dzięki Bogu u mnie takie coś sie nie dzieje zapytanie kieruje na prosbe kolegi :(

turbawka ciągnie, ale tak międZy 2000 obr a 2700 obr to słychać takie wycie w okolicach turbiny a raczej swist Ale ten dzwięk najbardziej słychać kiedy przyspiesza,dodając gazu na 3,biegu na tych wałśnie obrotach. Na postoju jak przygazuję to tego nie słychać,węże od intercoolera zostaly sprawdzone i są szczelne oraz łożysko w turbinie i łopatki też są wporządu,co to moze być czy mozna to jakoś wyregulować czy może turbina jest do regeneracji dajcie znać,pozdr :okej:



Ars
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 22:34
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Ars » pn sty 08, 2007 00:01

a czy to nie przypadkiem takie gwizdanie turbiny :>:>:> ??? jedni twierdza że to koniec turbo inni że tak powinno być...


Mój VW ->>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=775358#775358

Roman81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 21, 2006 00:10
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Roman81 » pn sty 08, 2007 00:27

Ars pisze:a czy to nie przypadkiem takie gwizdanie turbiny :>:>:> ??? jedni twierdza że to koniec turbo inni że tak powinno być...
powiem ci tak jechalismy moim golfem dla porównania i ta turbina tak nie piszczy u mnie słychać że pracuje czuć jej prace taki przyjemny swist ale nie tak jak uniego a u niego wydaje na 3 biegu taki pisk



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » pn sty 08, 2007 23:53

Wydaje mi się, że podstawową oznaką padu turbiny jest to ze samochód nie ma przyśpieszenia. Skoro mowisz, że idzie do przodu to turbina jest raczej sprawna. Na postoju turbiny nie słyszysz bo zdaje się (u mnie tak jest np.), że turbina śwista dopiero gdy silnik jest obciążony (musi być odpowiednia ilość spalin, żeby ją do świstu rozpędzić).
Co do głośnej pracy turbiny (lub jej okolic) to ktoś opisywał na forum podobny problem. Z tego co pamiętam to pojawiły mu się jakieś małe nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny. Po ich zlikwidowaniu wróciło to do normy. Ale tę teorię musiałby zweryfikować ktoś bardziej doświadczony w diagnozowaniu sprężarek (a że jest tu trochę takich osób toteż wystarczy poczekać :-) ).

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

Roman81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 21, 2006 00:10
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Roman81 » wt sty 09, 2007 01:55

yoobi pisze:Wydaje mi się, że podstawową oznaką padu turbiny jest to ze samochód nie ma przyśpieszenia. Skoro mowisz, że idzie do przodu to turbina jest raczej sprawna. Na postoju turbiny nie słyszysz bo zdaje się (u mnie tak jest np.), że turbina śwista dopiero gdy silnik jest obciążony (musi być odpowiednia ilość spalin, żeby ją do świstu rozpędzić).
Co do głośnej pracy turbiny (lub jej okolic) to ktoś opisywał na forum podobny problem. Z tego co pamiętam to pojawiły mu się jakieś małe nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny. Po ich zlikwidowaniu wróciło to do normy. Ale tę teorię musiałby zweryfikować ktoś bardziej doświadczony w diagnozowaniu sprężarek (a że jest tu trochę takich osób toteż wystarczy poczekać :-) ).

Pozdrawiam
yoobi
dzieki yobi w takim razie postaramy sie to sprawdzić cytuje "nieszczelności w układzie wydechowym jeszcze w komorze silnika. Stąd brała mu się niby głośna praca turbiny"



Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » wt sty 09, 2007 19:40

Ja mam dziure między kolektorem a katalizatorem, turbina zrobiła się bardzo głośna. Jeszcze tego nie naprawiłem ale myśle że jak to pospawam to wszystko wróci do normy, być może to samo jest u Ciebie. ;)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt sty 09, 2007 20:48

Jeśli nie ma dziury w dolocie to można sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo manometrm , ewentualnie sprawdzić wirnik czy nie ma dużych luzow.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Roman81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 21, 2006 00:10
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Roman81 » wt sty 09, 2007 22:11

Chomik pisze:Ja mam dziure między kolektorem a katalizatorem, turbina zrobiła się bardzo głośna. Jeszcze tego nie naprawiłem ale myśle że jak to pospawam to wszystko wróci do normy, być może to samo jest u Ciebie. ;)
dzieki sprawdzimy :hmm: to sie dzieje u mojego kumpla nie umnie jeszcze raz dzienks

[ Dodano: 09 Sty 2007 21:21 ]
twardy pisze:Jeśli nie ma dziury w dolocie to można sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo manometrm , ewentualnie sprawdzić wirnik czy nie ma dużych luzow.
wirnik nie ma luzów a gdzie to sprawdzić cytuje " to można sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbo manometr" jaki mechanik sie tym zajmuje?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 157 gości