Strona 1 z 1

Początek tłoczenia w silniku 1.6D JP

: czw sty 04, 2007 23:31
autor: Addee
Wiatm!
Mam problemy z prawidłowym ustawieniem silnika w moim Pasiu.
Mechanicy bezradnie rozkładają ręce gdyż po ustawieni wg książki niesamowicie klepią zawory być może mają jekieś nieprawidłowe dane i st6ąd właśnie moje pytania:
Jaka ma być wartość początku tłoczenia w sliniku JP z pompą 068 130 081 C ???
Jaka jest różnica miedzy pompami 068 130 081CX a 068 130 081C ???
Która z wyżej wymianionych pomp przeznaczona jest do silnika JP ???
Z góry wielkie dzieki za wszelkie informacje na ten temat.

: pt sty 05, 2007 01:39
autor: leo...
kąt wtrysku dla JP 0.90 +/- 0.02

niech twoi mechanicy zepną od nowa rozrząd - masz coś źle poskładane ...

: pt sty 05, 2007 09:11
autor: Addee
W tym problem, że jak rozrząd złożony jest prawidłowo na znaki to brakuje regulacji zeby ustawić na 0,90 a jak przestawili pompe na pasku o jeden ząbek i ustawili na 0.90 to niesamowicie klepał i wyglądało tak jakby był bardzo przyspieszony zapłon.
Próby opóźniania zapłonu i ustawiania na "słuch" doprowadziły mnie do względnie cichej i bardzo miarowej pracy silnika ale nie ma on wysokich obrotów. Kiedy przekraczam pewien zakres obrotów silnik zaczyna głośno klekotać i traci moc nie przyspiesza a przy pokonywaniu wzniesień zwalnia aż osiągnie taki pułap obrotów przy którym nie klekocze i ciągnie.
Praktycznie na IV biegu dochodzi tylko do 85km/h i już włącza się klekotanie ale nie dymi przy tym.

: pt sty 05, 2007 11:46
autor: gutzio
mam to samo w moim CY i powiem tak... Rozrzad.... i nie jest to moje widzimisie, tylko nie jeden mechanik juz to powiedzial, a po prubie szukania znaku na kole zapadala Cisza - z ich ust :goof:

ja musze niestety sam ustalic GMP bo nie mam znaku na kole, wiec moze to byc problematyczne ale mysle ze w przyszlym tygodniu to szafne.. :helm:

: pt sty 05, 2007 12:26
autor: leo...
Addee pisze:W tym problem, że jak rozrząd złożony jest prawidłowo na znaki to brakuje regulacji zeby ustawić na 0,90 a jak przestawili pompe na pasku o jeden ząbek i ustawili na 0.90 to niesamowicie klepał i wyglądało tak jakby był bardzo przyspieszony zapłon.
Próby opóźniania zapłonu i ustawiania na "słuch" doprowadziły mnie do względnie cichej i bardzo miarowej pracy silnika ale nie ma on wysokich obrotów. Kiedy przekraczam pewien zakres obrotów silnik zaczyna głośno klekotać i traci moc nie przyspiesza a przy pokonywaniu wzniesień zwalnia aż osiągnie taki pułap obrotów przy którym nie klekocze i ciągnie.
Praktycznie na IV biegu dochodzi tylko do 85km/h i już włącza się klekotanie ale nie dymi przy tym.
a nie zmieniałeś skrzyni ??
wygląda na to że koło zamachowe nie jest oryginalne ... niech mechanik poszuk GMP i wtedy zepnie rozrząd ...

: pt sty 05, 2007 12:44
autor: Addee
JUŻ MAM!!!!
Właśnie wylazłem z garażu, ustawiłem i chodzi aż miło posłuchać :grin:
Chodzi tak równiutko, że można śmiało coś postawić na silniku i nie spadnie :grin:
Ponadto powrócił pełen zakres obrotów :grin:
Chyba wybiore się z wizytą do mechanika i nauczę go jak to się robi :grin:

Poluzowałem pompe i wzięłm drewniny trzonek od młotka i z siła wodospadu odsunęłm pompe od głowicy, trzymając jedna ręką trzonek drugą dokręciłem śrubki i gotowe :grin:

Aczkolwiek to nie jest oryginalny silnik z tego auta ponieważ poprzedni CY wygiągnął kopyta to założyłem to co było i o dziwo JP wydaje się mocniejszy od CY a przy tym oszczędniejszy.

Wniosek z tego taki jak się na czymś nie znasz to albo tego nie dotykaj albo się poznaj.