Początek tłoczenia w silniku 1.6D JP

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Addee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 04, 2007 10:19
Lokalizacja: Jelenia Góra

Początek tłoczenia w silniku 1.6D JP

Post autor: Addee » czw sty 04, 2007 23:31

Wiatm!
Mam problemy z prawidłowym ustawieniem silnika w moim Pasiu.
Mechanicy bezradnie rozkładają ręce gdyż po ustawieni wg książki niesamowicie klepią zawory być może mają jekieś nieprawidłowe dane i st6ąd właśnie moje pytania:
Jaka ma być wartość początku tłoczenia w sliniku JP z pompą 068 130 081 C ???
Jaka jest różnica miedzy pompami 068 130 081CX a 068 130 081C ???
Która z wyżej wymianionych pomp przeznaczona jest do silnika JP ???
Z góry wielkie dzieki za wszelkie informacje na ten temat.
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 13:59 przez Addee, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt sty 05, 2007 01:39

kąt wtrysku dla JP 0.90 +/- 0.02

niech twoi mechanicy zepną od nowa rozrząd - masz coś źle poskładane ...



Awatar użytkownika
Addee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 04, 2007 10:19
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Addee » pt sty 05, 2007 09:11

W tym problem, że jak rozrząd złożony jest prawidłowo na znaki to brakuje regulacji zeby ustawić na 0,90 a jak przestawili pompe na pasku o jeden ząbek i ustawili na 0.90 to niesamowicie klepał i wyglądało tak jakby był bardzo przyspieszony zapłon.
Próby opóźniania zapłonu i ustawiania na "słuch" doprowadziły mnie do względnie cichej i bardzo miarowej pracy silnika ale nie ma on wysokich obrotów. Kiedy przekraczam pewien zakres obrotów silnik zaczyna głośno klekotać i traci moc nie przyspiesza a przy pokonywaniu wzniesień zwalnia aż osiągnie taki pułap obrotów przy którym nie klekocze i ciągnie.
Praktycznie na IV biegu dochodzi tylko do 85km/h i już włącza się klekotanie ale nie dymi przy tym.



Awatar użytkownika
gutzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:33
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: gutzio » pt sty 05, 2007 11:46

mam to samo w moim CY i powiem tak... Rozrzad.... i nie jest to moje widzimisie, tylko nie jeden mechanik juz to powiedzial, a po prubie szukania znaku na kole zapadala Cisza - z ich ust :goof:

ja musze niestety sam ustalic GMP bo nie mam znaku na kole, wiec moze to byc problematyczne ale mysle ze w przyszlym tygodniu to szafne.. :helm:



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt sty 05, 2007 12:26

Addee pisze:W tym problem, że jak rozrząd złożony jest prawidłowo na znaki to brakuje regulacji zeby ustawić na 0,90 a jak przestawili pompe na pasku o jeden ząbek i ustawili na 0.90 to niesamowicie klepał i wyglądało tak jakby był bardzo przyspieszony zapłon.
Próby opóźniania zapłonu i ustawiania na "słuch" doprowadziły mnie do względnie cichej i bardzo miarowej pracy silnika ale nie ma on wysokich obrotów. Kiedy przekraczam pewien zakres obrotów silnik zaczyna głośno klekotać i traci moc nie przyspiesza a przy pokonywaniu wzniesień zwalnia aż osiągnie taki pułap obrotów przy którym nie klekocze i ciągnie.
Praktycznie na IV biegu dochodzi tylko do 85km/h i już włącza się klekotanie ale nie dymi przy tym.
a nie zmieniałeś skrzyni ??
wygląda na to że koło zamachowe nie jest oryginalne ... niech mechanik poszuk GMP i wtedy zepnie rozrząd ...



Awatar użytkownika
Addee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 04, 2007 10:19
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Addee » pt sty 05, 2007 12:44

JUŻ MAM!!!!
Właśnie wylazłem z garażu, ustawiłem i chodzi aż miło posłuchać :grin:
Chodzi tak równiutko, że można śmiało coś postawić na silniku i nie spadnie :grin:
Ponadto powrócił pełen zakres obrotów :grin:
Chyba wybiore się z wizytą do mechanika i nauczę go jak to się robi :grin:

Poluzowałem pompe i wzięłm drewniny trzonek od młotka i z siła wodospadu odsunęłm pompe od głowicy, trzymając jedna ręką trzonek drugą dokręciłem śrubki i gotowe :grin:

Aczkolwiek to nie jest oryginalny silnik z tego auta ponieważ poprzedni CY wygiągnął kopyta to założyłem to co było i o dziwo JP wydaje się mocniejszy od CY a przy tym oszczędniejszy.

Wniosek z tego taki jak się na czymś nie znasz to albo tego nie dotykaj albo się poznaj.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości