Turbosprężarka 1Z . Sterowanie turbiny.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Turbosprężarka 1Z . Sterowanie turbiny.

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sty 04, 2007 23:21

Witam.
Niedawno wymieniłem ten 25 cm kawałek przewodu gumowego (ten zaraz przy przednim pasie) od intercoolera rozwalił się troszkę, przepuszczał ciśnienie w atmosferę. Do tego wymieniłem elastyczny łącznik (koleżanka przywaliła wydechem i śmierdziało spalinami w aucie). Teraz dopiero słychać jak turbinka pięknie gwiżdże! I like it! :food:

Dziś pojechałem w trasę i pewne zdziwienie... Turbina dziwnie sie zachowuje :hmm:
Do prędkości obr ok 2500/min jest wszysto idelanie. Nagle, podczas energicznego przyspieszania na 3,4,5, biegu turbina jakby przerywała.
Dźwięk, jaki przy tym wydaje przypomina mi alarm samochodywy. Jest wyraźnie pulsacujny, przy czym faza wyciszania trwa 2-3 razy krócej niż dźwięk wchodzenia na obroty (stąd skojarzenia z chińską syrenką alarmową).

Czy to wina N-75? Turbina jest napewno w porażdku, czuć nawet różnicę w przyspieszaniu. Samochód przy mocnym przyspieszaniu ciągnie zgodnie z dźwiękiem turbo tj czuć pulsacje w przyspieszeniu. Dodam, że zaworek cyka (bardzo cicho, na włączonym "zapłonie" trzeba otworzyć maskę żeby było wyraźnie słychać, podczas gdy w Ibizie z 2002 roku, którą czasem ujeżdżam N-75 napieprza jak stary ruski budzik).

Nie wpada w notlaufa, osiąga ok 160-170 km/h (to 1,5 tonowe kombi-syncro z ptrzepływomierzem "takim sobie" więc to też obniża jego Vmax- czyściłem go miesiąc temu i jeździ znacznie lepiej). To tak informacyjnie ;)

Jeszcze nie spotkałem takiego przypadku, więc pytam co się może dziać :chytry:

Czekam na Wasze sugestie i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 13:23 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt sty 05, 2007 12:45

zapnij VAG'a ... masz jeszcze katalizator w tym aucie ??



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt sty 05, 2007 13:08

leo... pisze:zapnij VAG'a ... masz jeszcze katalizator w tym aucie ??

Na VAGa właśnie czekam- kupilem dopiero.
Tak, są 2 równoległe katalizatory. Cały wydech wygląda na nowy (od początku do końca i oryginalny) prawdopodobnie jakiś Hans wymienił zanim sprzedał. Przytkany kat może powodować takie naprzemienne odlączanie turbiny 2-3 razy na sekundę? Wcześniej czegoś takiego nie było, na 3,4 biegu ciągnął do końca, turbina pracowała bez przerw (problem bywal tylko z stratą mocy na 5 biegu, ale dośc dużo pomogło czyszczenie przepływki i STP do czyszczenia wtrysków).
Pozdrawiam.



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pt sty 05, 2007 13:13

ja mam cos podobnego tylko turbo mi sie nie wylacza. Auto ma moc i ciagnie do 140km/h potem zdycha, nie wiem czy to turbo czy inna usterka


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt sty 05, 2007 13:20

Komas pisze:Auto ma moc i ciagnie do 140km/h potem zdycha, nie wiem czy to turbo czy inna usterka
To coś innego- albo wpada przy 140 w notlauf z powodu N75 i całkiem zdycha, albo może przepływka- spróbuj puścic i wcisnąc pedał gazu jeśli się będzie dalej rozpędzał, a jest ogólnie słabszy to przepływomierz jest już trochę zużyty...
Pozdrawiam



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pt sty 05, 2007 13:25

jak puszcze pedal i lekko predkosc spadnie to przyspiesz znowu do 140 i znowu zdycha. A Vag mi nic nie pokazuje o N75 ani o przeplywce. Jak ja przetestowac?

A i co oznacza notlauf?


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt sty 05, 2007 13:44

Tryb awaryjny. Jeśli ustępuje po wyłaczeniu silnika wszystko zaczyna sie dziać normalnie (poniżej tej prędkośći) to notlauf.
A ktoś coś wie o takim przypadku jak mój?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 14:25 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



gruchol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Cieszyn/Żory/ Bielsko
Kontakt:

Post autor: gruchol » pt sty 05, 2007 13:46

Grzesiekk1982,
Mi sie dzieje to co u Ciebie, wszystko ok tylko czasami przerywa:/ moze dwa razy wpadl w notlauf ale to musialem sie postarac ( na rozgrzanym silniku ze skrzyzowania ruszalem ciagnac go do 4 tys obr i tak na kazdym biegu rozpedzilem go do 150km/h jechalem z jakies 5 min pozniej musialem zwolnic do okolo 80km/h dalem 4 i rura i przy 120 wpadl notlauf:( ale to tak mialem ze 2 razy i to byly identyczne sytuacje, a tak to wlasnie tylko go przycina rozpedzajac sie. W przyszlym tyg postarm zamienic przeplywke i n-75 od siostry z golfa tylko ze ona ma kombi z 96r a ja 3 drzwiowke z 94- bedzie to pasowac do mojego??


100% syntetyczny olej Royal Purple [url]http://royalparts.pl/5w40/24-royal-purple-5w40-synerlec.html[/url]

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt sty 05, 2007 14:03

najlepiej bedzie przejrzec logi - ja bym sie tu zastanowil na poczatek nad 2 rzeczami - wastegate i N75 - pare razy tak mialem ze na wskazniku przy pelnym bucie cisnienie plywalo - niewiele amplituda tak gdzies 0,3bara - co prawda nie bylo tego czuc.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob sty 06, 2007 05:54

Corvax pisze:najlepiej bedzie przejrzec logi - ja bym sie tu zastanowil na poczatek nad 2 rzeczami - wastegate i N75 - pare razy tak mialem ze na wskazniku przy pelnym bucie cisnienie plywalo - niewiele amplituda tak gdzies 0,3bara - co prawda nie bylo tego czuc.
to jest 1Z - on ma 50% współczynnik wypełnienia impulsu (czyli bypass jest cały czas otwarty) - tylko N75 doregulowuje go (zamyka/otwiera mocniej-słabiej)
bez vaga nie znajdziesz przyczyny - trzeba przyglądnąc się blokom wartości mierzonych pod obciążeniem ...
jeśli turbina nie wydaje niepokojących dzwięków - sprawdź doladowanie i przepływomierz pod obciążeniem - dobrze by bylo też sprawdzić dzialanie przestawiacza kąta wtrysku

jakieś inne objawy są - typu twarda praca / kopcenie ??



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob sty 06, 2007 08:05

leo... pisze:sprawdzić dzialanie przestawiacza kąta wtrysku
Co to jest i jak to sprawdzić? :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob sty 06, 2007 13:26

twardy pisze:
leo... pisze:sprawdzić dzialanie przestawiacza kąta wtrysku
Co to jest i jak to sprawdzić? :bajer:
VAG - 01->04->004 ... uslyszysz i zobaczysz na VAG'u jak przestawiacz wyprzedza i cofa kąt wtrysku od pozycji wczesny do pozycji poźny ...



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob sty 06, 2007 18:45

witam. Co do innej twardszej pracy silnika to nie zauważyłem nic specjalnego... Chodzi raczej normalnie. Wszysrko zaczyna się dziać przy 2600 obr. Pojutrze będę miał VAG'a. Co do programów mam VAG 3031 oraz 4091. Co o nich sądzicie? Wiecie może skąd wziąść polski VAG?
Mam jeszcze ejdno pytanie- szukam programu do diagnostyki MAN'a. Wie ktoś choćby jak ten program się zwie?
Dzięki za info i będe wszystko po kolei sprawdzać od wtorku.
Pozdrawiam.



pannonia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sty 06, 2007 21:49
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pannonia » sob sty 06, 2007 22:14

to jest typowy objaw przeładowania turbiny - jest to na 95% problem z zaworem upustowym : zacina się i komp odcina
jest ten temat gdzieś na http://www.forum.vw-passat.pl
poszukaj bo nie pamiętam gdzie dokładnie
PZDR



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości