Strona 1 z 1

1.6TD "CY" - wymiana pompy na 1.6TD "SB"

: śr sty 03, 2007 09:54
autor: gutzio
Witam

Mam taki niewielki problem. Jestem "szczesliwym" posiadaczem passat 35i kombi rp. 1991 z silnikiem 1.6 TD "CY", po remoncie silnika tj szlify + nadwymiarowe tloki + remont glowicy nie umie dojsc do ladu z tym silnikiem. Ostatnio rozciekla mi sie pompa i zastana wiam sie nad przekladka pompy z silnika "SB" ktory byl orginalnie w tym autku. Dzis zawioze ja do sprawdzenia i sie dowiem czy wogole warto. Ale to nie jest problemem, zastanawiam sie jakie koncowki wtryskow mam kupic..? do silnija SB z jakiego bedzie pompa czy do silnika CY jaki jest zamontowany..? :goof:
No i drugie pytanie... czy warto montowac pompe z SB..? napewno jest mlodsza ale czy lepsza..?

pozdrawiam :smoke:

: śr sty 03, 2007 10:58
autor: Trochim
pompa ciut wydajniejsza reszta taka sama. Wtryskiwacze od SB podobno wydajniejsze jak zostawisz sobie te co masz to wielkiej krzywdy nie będzie.

: śr sty 03, 2007 11:11
autor: gutzio
tak tylko pytanie jeszcze takie.... koncowki do czego sie dobiera ?? glowicy..?? pompy..?? inne elementy sa praktycznie identyczne... aha czy walek rozrzadu z SB jest inny niz w CY... - troszeczke sa tam ine fazy wg ksiazki, oraz co to wszystko da..? hmm..

: śr sty 03, 2007 11:32
autor: Trochim
wałka nie wymieniaj bo o ile dobrze pamiętam głowica CY jest na płytkach a SB to już hydraulika. Możesz zostawić wałek oryginalny i wsadzić pompe od SB i wszystko spasi. Te silniki maja inne ustawienie początku tłocznia ale to już się ustawia pompą za pomocą czujnika zegarowego.

zazwyczaj do mocniejszych silników montuje się wydajniejsze końcówki wtryskiwaczy ale miedzy tymi od SB a innym turbo dieslem nie ma jakiejś tam kolosalnej różnicy(o ile jest)

: śr sty 03, 2007 11:54
autor: gutzio
Trochim pisze:wałka nie wymieniaj bo o ile dobrze pamiętam głowica CY jest na płytkach a SB to już hydraulika. Możesz zostawić wałek oryginalny
Zgadza sie CY ma plytki, SB hydrauliki, ale z tego co wiem sam walek raczej rozni sie tylko krzywkami i nie ma roznicy czy chodzi po plytkach czy hydraulikach, glowica sama w sobie rozni sie tylko kanalami olejowymi ktore doprowadzaja olej do "szklanek" wiec ten argument do mnie nie przemawia. Zastanawia mnie inna sprawa.. skoro sa inne fazy rozrzadu to czy fabryczne luzy zaworow beda odpowiednie, i czy cos nie bedzie trzeba kombinowac..

ma ktos moze jakis pomysl..??