Strona 1 z 2
MK3 Problem z uruchomieniem TDI 90KM
: śr sty 03, 2007 00:02
autor: wojtek wmc
Witam serdecznie
mam pytanie związane z odpalaniem silnika tdi w golfie 3. po dłuższym postoju tj . np. 12 h przy obecnych temperaturach autko ma problem z odpaleniem objawy są tego typu że po kilku obrotach rozrusznikiem zapali ale przez chwilę ma problem z pozbieraniem się do kupy i wejścia na odpowiednie obroty a po chwili jest wszystko ok zaznaczam że mam nowy akumulator. zastanawiam się co będzie jak przyjdą temperatury grubo ponożej zera.
Pozdrawiam Wojtek.
: śr sty 03, 2007 00:26
autor: falcon101
Witam!
Sprawdź sobie na początek swiece czy są sprawne i czy układ jest sprawny.Również może być to spowodowane pompą wtrysoką że nie trzyma ciśnienia.Trzeba by wymienić któryś z zaworków w pompie.A kiedy zmieniałeś filtr paliwa??
: śr sty 03, 2007 00:36
autor: Wypij
A jak pali po krótkim postoju? Zrób rano test, jak już odpali i się pozbiera wyłącz, poczekaj parę minut i spróbuj ponownie odpalić. Przed odpalaniem sprawdź czy w przewodzie paliwowym do pompy masz bańki powietrza.
Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,
: śr sty 03, 2007 09:30
autor: olek256
mam to samo, tyle ze musi mi pokrecic z 5-6 razy ale potem juz jak zgasze to pali na dotyk.babelki czasem mam czasem nie mam i to nie zalezy czy silnik zimny czy cieply.
czyzby swiece czy filtr paliwa?
: śr sty 03, 2007 09:46
autor: woyteck
i świece i filtr
ja wymienia co roku przed zima swiece i filterek i bez problemu zapala
: śr sty 03, 2007 10:20
autor: wojtek wmc
Filtr paliwa nowy paski nowe fakt że czasami w przewodzie paliwowym pojawi się kilka bąbelków oprócz tego nie ma mocy na 4 i 5 biegu w granicach 3000 obr/min jakby odcinało dopływ paliwa traci moc
: śr sty 03, 2007 10:58
autor: RALFI
Wypij pisze:A jak pali po krótkim postoju? Zrób rano test, jak już odpali i się pozbiera wyłącz, poczekaj parę minut i spróbuj ponownie odpalić. Przed odpalaniem sprawdź czy w przewodzie paliwowym do pompy masz bańki powietrza.
Jakbym miał zgadywać to wygląda na problem w zasilaniu paliwem, ale ten test powinien coś wyjaśnić,
Witam
Zauważyłem u siebie coś takiego, rano zakreci ciężko okolo 3 razy i chodzi, zgasze i później pali na dotyk, co to oznacza że paliwo sie cofa???Po nocnym staniu??? dodatkowo puści niebieski dym tylko na zimnym.
dzieki za podpowiedzi,pozdr
: śr sty 03, 2007 11:34
autor: wojtek wmc
Po ponownej próbie pali od kopa bez problemów ale jest kilka baniek w przewodzie paliwowym no i oczywiście zakopci biało-niebieskawym dymkiem
: śr sty 03, 2007 11:52
autor: PinkFloyd
U ojca tez był problem ze powyzej 3000 obr tracił moc i tak kupił z Niemiec okazyjnie samochód. Przyjechalismy wymieniliśmy zaworek N75 i po kłopocie idzie jak rakieta. Jezeli masz nowe swiece i filtry i dobrze założony pasek rozrzadu i wymieniony zaworek z uszczelką na filtrze paliwa to bym skorygował na Vagu dawkę rozruchową.
: śr sty 03, 2007 12:34
autor: wojtek wmc
PinkFloyd pisze:U ojca tez był problem ze powyzej 3000 obr tracił moc i tak kupił z Niemiec okazyjnie samochód. Przyjechalismy wymieniliśmy zaworek N75 i po kłopocie idzie jak rakieta. Jezeli masz nowe swiece i filtry i dobrze założony pasek rozrzadu i wymieniony zaworek z uszczelką na filtrze paliwa to bym skorygował na Vagu dawkę rozruchową.
dzieki za podpowiedź ale mam pytanko czy zaorek N 75 powinien cykać czy nie bo umnie po przekręceniu kluczyka słychac go że cyka.
: śr sty 03, 2007 12:42
autor: PinkFloyd
Ponoć że cyka to nie znaczy ze dobrze działą- moga być tez nieszczelności w przewodach do tego zaworka. najlepiej podpiać Vaga i zrobić analizę dynamicznie w czasie jazdy to powinno wszytsko wyjsc, a przy okazji sprawdzic problemy z rozruchem.
: śr sty 03, 2007 12:46
autor: wojtek wmc
PinkFloyd pisze:Ponoć że cyka to nie znaczy ze dobrze działą- moga być tez nieszczelności w przewodach do tego zaworka. najlepiej podpiać Vaga i zrobić analizę dynamicznie w czasie jazdy to powinno wszytsko wyjsc, a przy okazji sprawdzic problemy z rozruchem.
dzięki pozdrawiam
: śr sty 03, 2007 12:54
autor: Wypij
wojtek wmc pisze:Po ponownej próbie pali od kopa bez problemów ale jest kilka baniek w przewodzie paliwowym no i oczywiście zakopci biało-niebieskawym dymkiem
No to najprawdopodobniej masz drobną nieszczelność w układzie paliwowym, przez którą dostaje się powietrze a paliwo spływa do baku. Bańki powietrza to potwierdzają. Spadek mocy na dużych obrotach też czasem jest z tego powodu (pompa dostaje na wejściu paliwo z bąbelkami a niezbyt to lubi). Typowe miejsca do sprawdzenia:
- zaworek trójdrożny na filtrze paliwa (takie małe plastikowe g.. wpinane w filtr),
- źle zaciśnięte opaski na wężach paliwowych po wymianie filtra,
- wadliwy filtr (rzadko) albo niedokręcony zawór spustowy wody z filtra (też rzadko),
- uszczelki pompy wtryskowej (też rzadko, ale może się zdarzyć, zwłaszcza 'wynalazki' w paliwie uszczelkom nie służą).
Co do teorii o wadliwych świecach żarowych to sprawny TDI w obecnych temperaturach (powyżej 0) powinien odpalić bez łaski nawet bez świec. Sprawny, czyli: kompresja OK, wtryski OK, aku OK.
Inna sprawa, że warto świeczki sprawdzić i jak wadliwe wymienić. Przydadzą się na mrozy. Komplet świec jakieś 80zł. Spokój kierowcy w mroźny poranek - bezcenny
--
Mariusz
: śr sty 03, 2007 12:59
autor: Corvax
kąt wtrysku do sprawdzenia