Strona 1 z 1

1.6 TDI dymi na czarno dużo pali pomocy jak to usunąć

: ndz gru 31, 2006 15:46
autor: komin 1.6 tdi
Witam mam problem z silnikiem 1.6 tdi MOcno mi dymi na czarno i dużo pali nie wiem jak się z tym uporać prosze o jakieś wskazówki porady powiem że nawet jak odłącze wężyk z ciśnieniem z kolektora na pompe to też kopci turbo pompuje na luzie 0,4 wiec chyba norma PROSZE O PORADY

: ndz gru 31, 2006 16:23
autor: kamillotop
moze wtryskiwacz padl ;/

: ndz gru 31, 2006 16:29
autor: To_mas
komin 1.6 tdi, jeśli dobrze rozumiem to masz Golfa 2 z silnikiem TD ic :) czyli z intercoolerem !! bo w Mk2 nie było TDi raczej:))

: ndz gru 31, 2006 16:36
autor: Dama
podstawa to sprawdzić dolot i IC.

: ndz gru 31, 2006 18:07
autor: Przemo86
komin 1.6 tdi pisze:MOcno mi dymi na czarno i dużo pali
ja stawiam na zle ustawiona dawke paliwa, moze byc tak, ze dostaje go za duzo nie zdaza przepalic, co powoduje ze kopci i duzo spala...
kamillotop pisze:moze wtryskiwacz padl ;/
mozliwe ale zaczalbym od sprawdzenia dawki...
To_mas pisze:komin 1.6 tdi, jeśli dobrze rozumiem to masz Golfa 2 z silnikiem TD ic czyli z intercoolerem !! bo w Mk2 nie było TDi raczej:))
no chyba tak...


powodow moze byc duzo, nawet slabej jakosci paliwo moze powodowac, ze kopci na czarno i duzo pali :)

: ndz gru 31, 2006 18:39
autor: inek01
komin 1.6 tdi pisze:1.6 tdi
:panna:

: ndz gru 31, 2006 18:46
autor: Trochim
napisz jeszcze czy coś przy nim kręciłeś, a turbina na biegu jałowym silnika to nie powinna tyle dawać chyba że trzymałeś gaz w podłodze :) a i tak się nie sprawdza ile pompuje turbosprężarka.

: pn sty 01, 2007 13:59
autor: komin 1.6 tdi
to znaczy on kopcił gorzej całkiem na czarno że normalnie chmura zostawała( wykręciłęm troche śrube od dawki) już mniej ale dalej boje sie dalej ją wykręcać czy nic sie nie stanie jak ją dalej będe wykręcał a z tym turbo to cisnąłem do spodu :hmm: Powiedzcie czy moge ją dalej wykręcać asz przestanie kopcić????

: pn sty 01, 2007 23:41
autor: Przemo86
komin 1.6 tdi pisze:to znaczy on kopcił gorzej całkiem na czarno że normalnie chmura zostawała( wykręciłęm troche śrube od dawki) już mniej ale dalej boje sie dalej ją wykręcać czy nic sie nie stanie jak ją dalej będe wykręcał a z tym turbo to cisnąłem do spodu Powiedzcie czy moge ją dalej wykręcać asz przestanie kopcić????
aby to dobrze ustawic trzeba krecic i probowac, wedlug mnie dobrze ustawione tak, ze jak sie depnie i auto wchodzi na duze obroty powinno sobie puscic taka mala chmurke, to nawet nowe auta przy redukcji tak maja...

nie wiem jak w innych silnika, ale np w moim mialem cala srube wykrecona z racji tego, ze musialem ja wymienic, robiac to na wylaczonym silniku i odkrecajac cala, z poczatku pokapie ropa i na tym sie skonczy :) tylko lepiej jej nie wykrecac bo potem moze byc klopot dobrze to poustawiac, ale ona jest w miare dluga, zalezy ile wykreciles :) a przy wlaczonym hm bedzie napewno kapac ropa, do tego uklad bedzie zapowietrzony tak czy siak...

a dawke paliwa tez na wlaczonym cieplym silniku ustawiaj :) :bigok:

: wt sty 02, 2007 01:38
autor: MADMAXOG
komin 1.6 tdi dawka się sama nie przestawi ni z tąd ni zowąd. Jak jeździł i było dobrze a teraz kopci to sprawdź szczelność między turbiną a koletorem dolotowym (wszystko). Ciśnienie turbiny fabryczne to ok. 0.72-0.85 bar dla silnika SB, a zmierzyć to można tylko pod pełnym obciążeniem silnika czyli w czasie jazdy z podłączonym manometrem.