TDI czy Pompowtryki??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

TDI czy Pompowtryki??

Post autor: marcin999 » ndz gru 31, 2006 14:04

tak jak w temacie staje przed dylematem zakupu samochodu audi a6 z 2000r
i mam pewne watpliwosci czy kupic samochod z silnikiem na pomopowtryskach czy stare dobre tdi AFN bo jak wiadomo w tym roczniku mozna sobie jeszcze wybrac :)



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn sty 01, 2007 00:41

w tym roczniku A6 z PD tylko AJM wystepował - 115 KM i tym silnikiem bym się zainteresował - AFN na pompie rotacyjnej moim zdaniem jest trochę za słaby jak na tak duże auto (dynamika auta będzie gorsza niż z silnikiem PD )...
zostaje ci jeszcze V6 TDI - ale z tym silnikiem nigdy nic nie wiadomo :wink:

115PD + dobry program - taka opcja jest chyba najlepsza do tej budy (A6)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn sty 01, 2007 11:16

leo... pisze:zostaje ci jeszcze V6 TDI - ale z tym silnikiem nigdy nic nie wiadomo :wink:

115PD + dobry program - taka opcja jest chyba najlepsza do tej budy (A6)
poza tym V6 (chyba myslisz o silniku 2,5l.) jest trudniej znaleźć niż rzędowego


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 01, 2007 13:14

RobertP pisze:poza tym V6 (chyba myslisz o silniku 2,5l.) jest trudniej znaleźć niż rzędowego
z tego co widze to trudno znalezc 1.9 a 2.5 to jest ich na peczki
115PD + dobry program - taka opcja jest chyba najlepsza do tej budy (A6)
zadne programy nie wchodza w gre... ma byc tak jak fabryka zrobila :)


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn sty 01, 2007 13:33

marcin999 pisze:staje przed dylematem zakupu samochodu
I takich dylematów w Nowym Roku życzę Tobie i wszystkim forumowiczom :)
1.9 jest znacznie tańszy w utrzymaniu (2.5 ma drogie części). Ja bym wolał pompowtryski (nie będziesz się borykał z utrata mocy i szukaniem jej przyczyny ;) ), co w TDI się zdarza.
Proponuję szukać wersji QUATTRO (są chyba tylko 2,5) :bigok: Po tym niechętnie będziesz wsiadał do jednonapędowca (z doświadczenia).
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pn sty 01, 2007 15:07

byle nie 2,5 tdi :) ja bymwolal chyba na pompie rotacyjnej. Z pompowtryskami to tez roznie moze byc a takim AFN nalejesz rzepaku tez pojedziesz :bigok:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn sty 01, 2007 15:38

paolo pisze:byle nie 2,5 tdi :) ja bymwolal chyba na pompie rotacyjnej
OK, może, ale technicznie to uzasadnij... To nei są złe silniki, jedynie w kosztach przegrywają.
paolo pisze:Z pompowtryskami to tez roznie moze byc a takim AFN nalejesz rzepaku tez pojedziesz :bigok:
Jak kogoś stać na A6 z 2000 roku to i stać dać o 1,50 zł więcej za ropę niż rzepak kupować. Nawet mój 1Z, chociaż ma 10 lat, olej rzepakowy widział tylko w siatce z zakupami. Zawsze tankuję BP Ultimate. Moim zdaniem, do rzepaku najlepiej mieć zbiornik, wymiennik ciepła i elektrozawór umożliwiający rozgrzanie silnika (= rozgrzanie wymiennika) na ON oraz wyłączanie silnika na ON.
Pozdrawiam.



Michall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt paź 20, 2006 21:13
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Michall » pn sty 01, 2007 15:41

Ja jak byłem u Gebelsów w tamtym roku szukać auta tacie to znalazłem A6 2.5 TDI 99r za fajne pieniądze i podszedł do mnie tam jakiś gościu z polski też przyjechał po samochody i powiedział żebym sobie dał spokój z tym autem. pytam czemu, mówi że samochód sam to samo poezja nie czuć nim jak się jedzie ale ten silnik too mówi koszmar, raz że części drogie nawet te używane to siadają pompy w tych silnikach.
i wiec jak on mi tak powiedział to kupiłem Passata 99r TDI 110 KM.



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pn sty 01, 2007 15:57

Grzesiekk1982, technicznie ok 200 tys km masz wytarte walki rozrzadu naprawa 4-5 tys zl wada fabryczna tych silnikow. Pompy podobno padaja tez - ale wiem tylko ze slyszenia. Koszty masz racje wysokie - wymiana rozrzadu 2500 zl.

Co do rzepaku to raczej mial byc zart. Jednak na polskich stacjach nigdy nie wiesz co lejesz a wiec mialem na mysli iz TDI na pompie rotacyjnej lepiej sobie poradzi z kiepskim paliwem niz pompowtrysk



Dama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 09, 2006 10:00
Lokalizacja: S-tycze

Post autor: Dama » pn sty 01, 2007 17:01

dokładnie tak: silnik 2,5TDI to nie zbyt udana jednostka VAG.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn sty 01, 2007 17:06

paolo pisze:wiec mialem na mysli iz TDI na pompie rotacyjnej lepiej sobie poradzi z kiepskim paliwem niz pompowtrysk
Oczywiście! Pompowtrysk raczej w ogóle może sobie nie poradzić.... Otwory, jakimi dostaje się paliwo do komory pompowtryskiwacza są niemal niewidoczne gołym okiem (są ułożone po obwodzie, na linii śrubowej). Byle co może je zapchać...
Co do 2,5 TDI, więc czemu są tak cholernie drogie używane??? 150 KM Passek V6 TDi kosztuje więcej niż choćby 130 KM na PD.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn sty 01, 2007 19:50

marcin999 pisze:
RobertP pisze:poza tym V6 (chyba myslisz o silniku 2,5l.) jest trudniej znaleźć niż rzędowego
z tego co widze to trudno znalezc 1.9 a 2.5 to jest ich na peczki
115PD + dobry program - taka opcja jest chyba najlepsza do tej budy (A6)
zadne programy nie wchodza w gre... ma byc tak jak fabryka zrobila :)
jeśli nie chcesz dłubac w sofcie - 2.5 V6 to minimum na tą budę - 1,9 będą się mulić - jest po prostu za słaby...

fakt V6 TDI to przerost formy nad treścia - ale dzwięk silnika i jazda takim autem to poezja :hmm: - koszt gratów jeśli chodzi o silnik jest spory - rozrząd komplet (części) to około 800 PLN (ze zniżkami na warszt) do tego wymiana minimum 500 - wałki do 2003 roku sypią się na potęgę - regeneracja około 1400 PLN - pompy siadają już rzadiej - wymiana na uzywke po regeneracji z roczną gwarancją około - 2200 PLN ...



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn sty 01, 2007 20:40

Panowie ale ja pytalem o pompowtryski w 1.9 a nie o 2.5 V6 tdi tego nie kupie bo mi nie jest potrzebny wychodze z zalozenia ze 110KM wystarcza na te nasz polskie dziury. Rzepaku tez nie bede lal zazwyczaj jezdze na bp ulitmate albo verva.

Poza tym z tego co widze to 1.9 ciezko znalezc jest ich malo dlatego tez sa troszke drozsze.
Zastanawiam sie jak jedzie ten tdi pd z 6 biegowa skrzynia.
Spotkalem sie z opiniami ze pompowtryki lubia zrobic klopot podobno bardzo delikatne te silniczki :/


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn sty 01, 2007 22:56

Michall pisze:Ja jak byłem u Gebelsów w tamtym roku szukać auta tacie to znalazłem A6 2.5 TDI 99r za fajne pieniądze i podszedł do mnie tam jakiś gościu z polski też przyjechał po samochody i powiedział żebym sobie dał spokój z tym autem. pytam czemu, mówi że samochód sam to samo poezja nie czuć nim jak się jedzie ale ten silnik too mówi koszmar, raz że części drogie nawet te używane to siadają pompy w tych silnikach.
i wiec jak on mi tak powiedział to kupiłem Passata 99r TDI 110 KM.
a gość z Polski poszedł 2h. później i kupił tą A6 bo w koncu była za fajne pieniążki
znam gościa osobiście który ma A100 z tym samym silnikiem 2,5TDI
od 8lat a jego rocznik to chyba 1996 i jeździ do dzisiaj bez problemów
nie wiem czym ludzie sie sugerują mówiąc takie rzeczy...., pewnie
w zyciu nie mieli autka z silnikiem powyżej 1,6 z doświadczeń wiem że
autka te czy inne psują się podobnie (nie dotyczy sam. francuskich i niektórych
włoskich oraz fordów)
osobiscie jak miąłbym kupić to kupiłbym własnie z 2,5l. TDI :bigok: :goof:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości