Strona 1 z 2

Dziwne przmulenia podczas przyspieszania oraz szybkiej jazdy

: czw gru 28, 2006 16:55
autor: gruchol
Witam,
Starałem się coś znalezc na ten temat bo wydaje mi sie ze to pewnie gdzies juz było poruszane ale nie znalazlem tak naprawde konkretnej odpowiedzi.

A rozchodzi sie o to (nie wiem jak to dokladnie opisac :kac: ) ze jak sobie depne pozadnie i tak juz wchodzi kolo 3 tys oborotow to tak jak by go cos troszeczke dlawilo co jakis czas i tak samo jest jak juz sie leci od 140km/h w góre. Na poczatku myslalem ze to uderzam w jakies sciany wiatru bo takie wlasnie sa odczucia ale teraz juz wiem ze to napewno nie to.
Siostra ma takiego samego kombika i u niej jest wszystko cacy :D

Z tego co wyczytałem to ze to moze byc przepływomierz albo sterowanie sprezarki??

Moje autko to 1,9 tdi z 94r ze sprezarka garetta (wersja pink floyd)

Jak ktoś wie co to jest to poprosze o odpowiedz

: czw gru 28, 2006 17:25
autor: Adamm
wpisz w szukajce n-75 i notlauf i dostaniesz odpowiedzi :)


a tak na szybko sprawdz wezyki do n-75 niebieski czerwony i czarny czy nie sa uszkodzone (poprzerywane itd)

: sob sty 06, 2007 15:13
autor: saverio
ja wyczyscilem ta siateczke w przeplywomierzu ktora wchodzi do filtra powietrza i pomoglo

: pn sty 08, 2007 12:46
autor: james dean
witam, miałem ten sam problem w swoim tdi, u mnie to wyglądało tak: powyżej 3 tys obrotów auto traciło swoją moc, więc podjechałem na vag,i chłopaki stwierdzili ze sa zapieczone kierownice turbo, najpierw podmienili n75 na nowy ale stary był sprawny, wieć czepili sie turbiny i faktycznie to okazało sie przyczyną tego notflauta. Aha wcześniej jeszcze wymieniłem filtr paliwa bo tez słyszałem że to moze być przyczyną ale w moim przypadku nie.

: pn sty 08, 2007 13:34
autor: gruchol
Wlasnie sobie kupilem filtr paliwa i od siostry zakosze na chwile te n-75 i zobaczymy co bedzie. Jak nie pomoze to biore sie za sprezarke. Nie wiem kiedy wezme sie do roboty bo nie mam czasu:( ale jak zrobie to sie odezwe

: pn sty 08, 2007 13:51
autor: Pruszkowiak
U mnie są identyczne objawy.Zauważyłem że zaczyna to się stopniowo nasilać.Wyczyszcze N-75,ale jak to nie pomoże to trzeba się będzie wziąść za turbine :bigok:

: pn sty 08, 2007 16:53
autor: twardy
Pruszkowiak, Sprawdz najpierw jak Ci turbo dmucha , moim zdaniem jeśli daje ciśnienie 1,2 bara to jest dobra i nic bym z nia nie robił tym bardziej że nie masz zmiennej geometrii czyli nie zapiekły sie łopatki.

: pn sty 08, 2007 23:03
autor: Pruszkowiak
twardy pisze:Pruszkowiak, Sprawdz najpierw jak Ci turbo dmucha , moim zdaniem jeśli daje ciśnienie 1,2 bara to jest dobra i nic bym z nia nie robił tym bardziej że nie masz zmiennej geometrii czyli nie zapiekły sie łopatki.
OK.Musze sprawdzić jak u mnie turbina daje.

: pn sty 08, 2007 23:28
autor: Grzesiekk1982
gruchol, Może coś takiego jak u mnie??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=857163#857163 To mój likn, daj znać czy to to.
Pozdrawiam.

: wt sty 09, 2007 13:00
autor: gruchol
Grzesiekk1982,

No właśnie praktycznie mam takie same objawe :( W sobote sobie biore wolne w robocie i jak nie bedzie padac to podmienie n-75 i przepustnice. Może tez zdąże kupic gdzies laptopa tanio to podepne go pod vaga i zrobimy przejazdzke. Moze wtedy bede wiedzial jeszcze cos wiecej...

: wt sty 09, 2007 20:42
autor: twardy
Kiedyś ktoś tutaj pisał że można podmienić N75 z tym drugim elektrozaworkiem chyba N18 czy jakoś tak. Nie patrzyłem czy się da , próbował ktoś może??? :bajer:

: śr sty 10, 2007 14:59
autor: uysy
twardy pisze:Nie patrzyłem czy się da
teoretycznie się da ale działać nie będzie

: czw sty 11, 2007 22:34
autor: cowboy
uysy pisze:twardy napisał/a:
Nie patrzyłem czy się da

teoretycznie się da ale działać nie będzie
W AFN-ie spokojnie można zamienać zaworki, ja jeżdziłem na 2xn18 i działał bez zarzutu..

dotyczy to jedynie instalacji podciśnieniowej - czyli tam gdzie jest zmienna geometria..

w jedenzecie jest pewnie tak jak napisał uysy

n18 może troszeczke wolniej wysterowuje turbine ale praktycznie niezauważalnie :)

: pt sty 12, 2007 00:09
autor: twardy
Własnie jakiś czas temu czyściłem koledze N75 z AFN-a i wygladał jak mój n18 .
Wyglada to tak jakby ktos pozamieniał te zawory miejscami inaczej jest w 1z i inaczej w AFN(odwrotnie) dziwne :bajer: