Temperatura silnika podczas szybszej jazdy w mroźne dni!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temperatura silnika podczas szybszej jazdy w mroźne dni!
Hejo, ostatnio zauwazyłem, że podczas jazdy poza miastem na trasie przy wyższych prędkosciach temeratura silnika lekko spadala, dodatkowo jak właczyłem ogrzewanie na maska ciepełko to lekko wskaznik temp sie wychylil w lewą strone. Jak zmniejszyłem prędkość lub wjechalem do miasta to wszystko wróciło do normy 90'C! Pytanie moje jest takie czy to normalne, dodam ze silnik lapie 90 st., i czy zastosować kartonową osłone z przodu chłodnicy kolo grilla!?? Co sądzicie?? Pozdr
Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Ja kartonem zajechałem silnik w benzynowym polo. Poprostu trafiłem na jeden cieplejszy dzień i motor się przegrzał, pierścionki poszły w kosmos. Stanowczo odradzam.
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
marcinek2, tak jak pisał BruceLee30 , masz problem z termostatem , pewnie nie domyka sie całkowicie , lekko puszcza i dlatego przy szybkiej jeździe wystudza ci silnik, kup nowy termostat Wehler i bedzie po kłopocie .
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
A ja mysle ze wszystko jest w porządku !!! u Mnie fakt ze w benzyniaku jest identycznie a dopiero załozyłem nowiutki termostat Wahler-a. Jesli na dworze jest monizej zera to silnik nigdy nie utrzyma równiutkiej temperatury bo warunki na to nie pozwalają, zawsze jest jakies wachniecie między 87-92 a w dieslu z tego co wiem to termostat sie otwiera przy 88 stopniach ,wiec niema sie co martwic. jak w zimie miało by byc cały czas 90 to w lecie by było wiecej.marcinek2 pisze: Hejo, ostatnio zauwazyłem, że podczas jazdy poza miastem na trasie przy wyższych prędkosciach temeratura silnika lekko spadala, dodatkowo jak właczyłem ogrzewanie na maska ciepełko to lekko wskaznik temp sie wychylil w lewą strone. Jak zmniejszyłem prędkość lub wjechalem do miasta to wszystko wróciło do normy 90'C! Pytanie moje jest takie czy to normalne, dodam ze silnik lapie 90 st., i czy zastosować kartonową osłone z przodu chłodnicy kolo grilla!?? Co sądzicie?? Pozdr
[ Dodano: 28 Gru 2006 14:37 ]
ps. jak mi sie termostat nie domykał to miałem temp w chłodne dni 75-80 stopni.
VW forever..
mlody87 pisze:A ja mysle ze wszystko jest w porządku !!!
Tu sie z tobą zgadzam - owszem jesli takie wahniecia temparatury tylko wystepuja to jest wszystko OK i nie ma sie czego czepiać!mlody87 pisze:silnik nigdy nie utrzyma równiutkiej temperatury bo warunki na to nie pozwalają, zawsze jest jakies wachniecie między 87-92
W sumie to marcinek2 nie napisał ile mu temperatura spada podczas szybszej jazdy w trasie ???
Jesli spada tylko nieznacznie do powiedzmy 85*C to nie ma problemu , ale jesli temperatura ewidentnie spada to poziomu ponizej 80-70*C to juz tylko wina termostatu.marcinek2 pisze:przy wyższych prędkosciach temeratura silnika lekko spadala,
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
niestety sprawny termostat bedzie tak regulowal temperatura silnika ze bez wzgledu czy jedziesz szybko czy wolno w normalnych warunkach wskaznik powinien pokazywac 90 stopni (stac w polowie podziałki ) i tak jast zasada dzialania sprawnego termostatu obecnie sprzedawany badziew moze powodowac różne anomalie w temp. silnika raz bedzie ciepło innym razem za zimno dlatego zawsze kupujcie termostaty renowmowanych firm i do tego bierzcie paragon lub f-re od sprzedawcy kiedys wymieniajac termostat u kolegi wymieniłem 3 szt zadem z nich nie pracowal prawidłowo !!!! wiec poprostu trzeba trafic dobry
dodam iz na zaden nie otrzmałem zwrotu kasy lub wymiany, zawsze producent odpisywal w reklamacji iz: "po sprawdzeniu termostatu w naczyniu i podgrzaniu termostat dzialal prawidlowo" :green_fuck: co zrobic polskie realia !
dodam iz na zaden nie otrzmałem zwrotu kasy lub wymiany, zawsze producent odpisywal w reklamacji iz: "po sprawdzeniu termostatu w naczyniu i podgrzaniu termostat dzialal prawidlowo" :green_fuck: co zrobic polskie realia !
-
- Ma gadane
- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontakt:
Podzielam zdanie Bruce Lee. Uważam że co jak co ale temperatura silnika jest na tyle ważna że nie warto się połakomić na jakiś tani badziew. Lepiej dołożyć 20 PLN i kupić coś konkretnego - choćby w serwisie VW. Oryginalny termostat nie jest znowu taki drogi bo około 50 - 60 PLN a macie pewność i gwarancję.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości