Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
marcinek2
- Nowicjusz

- Posty: 8
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 11:57
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
Kontakt:
Post
autor: marcinek2 » czw gru 28, 2006 14:53

Hejo, ostatnio zauwazyłem, że podczas jazdy poza miastem na trasie przy wyższych prędkosciach temeratura silnika lekko spadala, dodatkowo jak właczyłem ogrzewanie na maska ciepełko to lekko wskaznik temp sie wychylil w lewą strone. Jak zmniejszyłem prędkość lub wjechalem do miasta to wszystko wróciło do normy 90'C! Pytanie moje jest takie czy to normalne, dodam ze silnik lapie 90 st., i czy zastosować kartonową osłone z przodu chłodnicy kolo grilla!?? Co sądzicie?? Pozdr

Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)
-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia

- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » czw gru 28, 2006 15:04
wymien termostat, kup dobrej firmy i wyrzuc karton z przed chlodnicy, zapomnij o problemie
-
adam16v
- Użytkownik

- Posty: 388
- Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: adam16v » czw gru 28, 2006 15:10
Ja kartonem zajechałem silnik w benzynowym polo. Poprostu trafiłem na jeden cieplejszy dzień i motor się przegrzał, pierścionki poszły w kosmos. Stanowczo odradzam.
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
-
Lennox
- Ma gadane

- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
-
Kontakt:
Post
autor: Lennox » czw gru 28, 2006 15:12
Jak włączysz ogrzewanie na maxa przy wolnej lub średniej jeździe to temperatura zawsze spada. Natomiast mnie przy szybkiej jeździe przy najwiekszych morozach i włączonym ogrzewaniem temperatura nigdy nie spada poniżej 90C.
-
RALFI
- Użytkownik

- Posty: 321
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
- Lokalizacja: W-WA
Post
autor: RALFI » czw gru 28, 2006 15:24
Witam
Przy prędkości 90km/h na trasie ogrzewanie na ful, 1 bieg wentylatora temp. na dworzu lekko poniżej zera - temp. równo 90stopni,
Przy wolniejszej jeździe troche temp. spadnie ale widze jak termostat reguluje i po chwili jest nawet delikatnie powyżej 90stopni
-
homsky
- VW Baron

- Posty: 3307
- Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Post
autor: homsky » czw gru 28, 2006 15:30
marcinek2, tak jak pisał BruceLee30 , masz problem z termostatem , pewnie nie domyka sie całkowicie , lekko puszcza i dlatego przy szybkiej jeździe wystudza ci silnik, kup nowy termostat Wehler i bedzie po kłopocie .
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
mlody87
- Gadatliwa bestia

- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
-
Kontakt:
Post
autor: mlody87 » czw gru 28, 2006 15:36
marcinek2 pisze: Hejo, ostatnio zauwazyłem, że podczas jazdy poza miastem na trasie przy wyższych prędkosciach temeratura silnika lekko spadala, dodatkowo jak właczyłem ogrzewanie na maska ciepełko to lekko wskaznik temp sie wychylil w lewą strone. Jak zmniejszyłem prędkość lub wjechalem do miasta to wszystko wróciło do normy 90'C! Pytanie moje jest takie czy to normalne, dodam ze silnik lapie 90 st., i czy zastosować kartonową osłone z przodu chłodnicy kolo grilla!?? Co sądzicie?? Pozdr
A ja mysle ze wszystko jest w porządku !!! u Mnie fakt ze w benzyniaku jest identycznie a dopiero załozyłem nowiutki termostat Wahler-a. Jesli na dworze jest monizej zera to silnik nigdy nie utrzyma równiutkiej temperatury bo warunki na to nie pozwalają, zawsze jest jakies wachniecie między 87-92 a w dieslu z tego co wiem to termostat sie otwiera przy 88 stopniach ,wiec niema sie co martwic. jak w zimie miało by byc cały czas 90 to w lecie by było wiecej.
[ Dodano: 28 Gru 2006 14:37 ]
ps. jak mi sie termostat nie domykał to miałem temp w chłodne dni 75-80 stopni.
VW forever..
-
homsky
- VW Baron

- Posty: 3307
- Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Post
autor: homsky » czw gru 28, 2006 17:12
mlody87 pisze:A ja mysle ze wszystko jest w porządku !!!
mlody87 pisze:silnik nigdy nie utrzyma równiutkiej temperatury bo warunki na to nie pozwalają, zawsze jest jakies wachniecie między 87-92
Tu sie z tobą zgadzam - owszem jesli takie wahniecia temparatury tylko wystepuja to jest wszystko OK i nie ma sie czego czepiać!
W sumie to
marcinek2 nie napisał ile mu temperatura spada podczas szybszej jazdy w trasie ???
marcinek2 pisze:przy wyższych prędkosciach temeratura silnika lekko spadala,
Jesli spada tylko nieznacznie do powiedzmy 85*C to nie ma problemu , ale jesli temperatura ewidentnie spada to poziomu ponizej 80-70*C to juz tylko wina termostatu.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
-
BruceLee30
- Gadatliwa bestia

- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: BruceLee30 » czw gru 28, 2006 20:52
niestety sprawny termostat bedzie tak regulowal temperatura silnika ze bez wzgledu czy jedziesz szybko czy wolno w normalnych warunkach wskaznik powinien pokazywac 90 stopni (stac w polowie podziałki ) i tak jast zasada dzialania sprawnego termostatu obecnie sprzedawany badziew moze powodowac różne anomalie w temp. silnika raz bedzie ciepło innym razem za zimno dlatego zawsze kupujcie termostaty renowmowanych firm i do tego bierzcie paragon lub f-re od sprzedawcy kiedys wymieniajac termostat u kolegi wymieniłem 3 szt zadem z nich nie pracowal prawidłowo !!!! wiec poprostu trzeba trafic dobry
dodam iz na zaden nie otrzmałem zwrotu kasy lub wymiany, zawsze producent odpisywal w reklamacji iz: "po sprawdzeniu termostatu w naczyniu i podgrzaniu termostat dzialal prawidlowo"

:green_fuck: co zrobic polskie realia !
-
Lennox
- Ma gadane

- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
-
Kontakt:
Post
autor: Lennox » czw gru 28, 2006 22:44
Podzielam zdanie Bruce Lee. Uważam że co jak co ale temperatura silnika jest na tyle ważna że nie warto się połakomić na jakiś tani badziew. Lepiej dołożyć 20 PLN i kupić coś konkretnego - choćby w serwisie VW. Oryginalny termostat nie jest znowu taki drogi bo około 50 - 60 PLN a macie pewność i gwarancję.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości