Strona 1 z 2

170km/h i koniec, na zimnym ciezko odpala

: śr gru 27, 2006 23:57
autor: strzelba
witam

nie krzyczcie bo jestem nowy szukalem niby cos tam wyczytalem ale nie moge se tego w calosc sklecic

nam dwa golfy 3 TDI (z roznymi wersjami silnikow nie moge dopatrzec sie oznaczen) jeden z 1997 z drugi z 1995
no i w tym nowszym mam problem z odpalaniem na zimnym
pomino wymiany swiec pierwsze grzanie jest bardzo dlugie trwa ponad 30s (w tym z 95 trwa to ok 5s)
jak juz odpali to pracuje tak jak by nie palil na wszystkich cylindrach i strasznie dymi, po nagrzaniu sie i zlapaniu temperatury jest wszystko ok odpala od pierwszego i zero dymu
drugi problem to to ze jak sie jedzie w trazie to predkosc max jaka mozna nim osiagnac to 170km/h (ten z 95 poleci 208km - sprawdzane na GPS)
moze ktos z was powie co i jak sprawdzic bo nie orjetuje sie w tym

: czw gru 28, 2006 00:37
autor: Bula88
strzelba, sprawdz auta na VAGu, moze byc cos padniete, moze N75 choc to odpuszczam, spradz kompresje na tym ciezko palacym,moze tylko kąt wtrysku jest cięzki. powodzona :pub:

: czw gru 28, 2006 00:49
autor: Grzesiekk1982
Witamy nowego :pub:
strzelba pisze:z roznymi wersjami silnikow nie moge dopatrzec sie oznaczen
Zobacz na naklejce w bagażniku: BarteKKK03 kiedyś to wkleił na forum
Obrazek
strzelba pisze:pomino wymiany swiec pierwsze grzanie jest bardzo dlugie trwa ponad 30s
To bardzo dziwne, nie powinno przekraczac około 2-5 sekund. Pozostaje VAG jak kolega tu słusznie napisał.
strzelba pisze:max jaka mozna nim osiagnac to 170km/h (ten z 95 poleci 208km - sprawdzane na GPS)
Czekamy na oznaczenia silników, wtedy będzie wiadomo coś więcej... Może ten starszy fo 110 KM AFN?
N75 (zawór turbiny) też mi się nie widzi w tym przypadku, bo nie wpada w notlauf notlaufa. Stawiałbym na przepływomierz (u mnie niechętnie przekraczał 140, po wyczyszczeniu przepływki leci ponad 160, ale i tak daleko mu do dawnych 180, poza tym jest mułowaty na 4 i 5 biegu).
Gorsze osiągi+niższa Vmax, bez wpadania w notlauf, to objawy słabnącej przepływki.
Tu napisałęm jak ją czyściłem, ale wymiana i tak mnie nie ominie. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
Sprawdź oznaczenie silników.
Pozdrawiam.

: czw gru 28, 2006 00:49
autor: strzelba
no ok a gdzie w wawie jest jakis dobry spec od tego i co wazne tani

ps
jutro podam kod silnika tego zamulonego golfa

: czw gru 28, 2006 01:10
autor: Grzesiekk1982
jutro podam kod silnika tego zamulonego golfa
Podaj OBU ;)
Co do speca, to daj czas do jutra, tu dużo znawców ze 100licy siedzi, napewno się odezwą.
To bardzo pospolity problem naszych TDI.
Pozdrawiam.

: czw gru 28, 2006 01:25
autor: Adamm
zapraszam do siebie

podepniemy go pod Vaga i zobaczymy co w trawie piszczy

wal na gg lub koma

: czw gru 28, 2006 14:35
autor: strzelba
z tego co wyczytalem na wlepce to silnik jest wersji 1H

teraz jestem w zakopanym tak wiec dopiero po nowym roku bede mogl podjechac gdziec do mechanika

ps.
Grzesiekk1982 pisze o jakims OBU co to jest

: czw gru 28, 2006 14:55
autor: Gitner
strzelba pisze:z tego co wyczytalem na wlepce to silnik jest wersji 1H
Zle wyczytales. Naklejka w bagazniku pod wykladzina (na tylnej belce lub podlodze), z 95 bedzie 1Z (90KM), z 97 AFN (110KM) lub ALE / AHU (90KM)
Grzesiekk1982 pisze o jakims OBU co to jest
Napisal abys podal oznaczenia OBU aut :)

Pozdro
Gitner

: czw gru 28, 2006 15:47
autor: RobertP
strzelba pisze:z tego co wyczytalem na wlepce to silnik jest wersji 1H

teraz jestem w zakopanym tak wiec dopiero po nowym roku bede mogl podjechac gdziec do mechanika
źle zczytałeś nie z tego pola, zobacz u Grześkka1982 na wklejce oznaczone na
zielone, gdzie to powinienieś analogicznie mieć u siebie
ewentualnie zobacz na wklejkach na plastikowych osłonach od paska rozrządu

[ Dodano: Czw Gru 28, 2006 14:56 ]
Grzesiekk1982 pisze:N75 (zawór turbiny) też mi się nie widzi w tym przypadku, bo nie wpada w notlauf notlaufa. Stawiałbym na przepływomierz (u mnie niechętnie przekraczał 140, po wyczyszczeniu przepływki leci ponad 160, ale i tak daleko mu do dawnych 180, poza tym jest mułowaty na 4 i 5 biegu).
tak jak Grzesiekk1982 nie stawiam tego że to N75
strzelba jak już to faktycznie moze być przepływka, ale pewności nie mamy - co do czyszczenia to tu jest opis Grześka1982 jak się to i czym robi

: czw gru 28, 2006 16:02
autor: Grzesiekk1982
strzelba pisze:no ok a gdzie w wawie jest jakis dobry spec od tego i co wazne tani
Adamm pisze:zapraszam do siebie
Mówiłem, że się ktoś odezwie :bigok:
Gitner pisze:Napisal abys podal oznaczenia OBU aut :)
Oczywiście ;)
Tak, jak koledzy mówią zajrzyj dokładniej na tą wklejkę, bo to jest podstawa w każdym pytaniiu o awarię silnika.
P.S, nie załamuj się i uszy do góry- większość "TDI z problemami" ledwo dociąga 140 kmh przed naprawą :P A Twój zawala 170 ;) Moim zdaniem przepływomierz, ale VAG u Adamma wszystko Ci powie.
Pozdrawiam.

: czw gru 28, 2006 16:44
autor: Adamm
u mnie tez autko czasem z oporami bujnie sie do tych 180 (mimo ze mam 113KM i 250 Nm) ale wiem ze od ok 3.2 obrotow przyplywka zaniza mi wartosci wiec to pewnie dlatego poza tymmusze oczyscic dolot zrobic wydech i wywalic kata :D

: czw gru 28, 2006 18:55
autor: strzelba
no to sorrki to w takim razie wersja motorka to ALE w tym z 97 (to ten wolniejszy)
tego drugiego wersii motorku nie podam bo jest oddalony ode mnie o ponad 400km

a tak dla waszej wiadomosci w tym z 97 wymieniono wszystkie filtry paski olej castrola 10w40 no i oczywiscie swiece a tak jeszcze jedno wiem ze ktos cos grzebal kiedys przy pompie wtryskowej bo podobno sie lalo paliwo z wtryskiwaczy po bloku silnika ale co i jak z tym bylo zrobione to nie mam pojecia

: czw gru 28, 2006 21:50
autor: Grzesiekk1982
strzelba pisze:podobno sie lalo paliwo z wtryskiwaczy po bloku silnika ale co i jak z tym bylo zrobione to nie mam pojecia
Jeśli z wtryskiwacdzy to moglo być:
niedokręcony wtryskiwacz,
przetarty lub zsunięty wężyk z przelewu/nadmiaru (jak kto go tam zwie ;) )
Uszkodzony, niedokręcony przewód wysokiego ciśnienia.
Przy pompie wtryskowej nie ma co tam robić, musiał ktoś grzebać przy innej okazji, aczkolwiek również zapraszam do Adamma, n test dynamiczny w czasie jazdy i wszystko się wyjaśni :bigok:
Pozdrawiam.

: czw sty 04, 2007 22:35
autor: strzelba
witam

panowie podpowiedzcie na co stawiacie bo bylem dzis na wagu u adamm'a i wykazalo ze auto mialo pare bledow (ktore po skasowaniu juz sie nie pojawiaja) i ze wszystkie zawory w aucie dzialaja
ale sa male zagadki
1. jest roznica pomiedzy wskazaniami temp cieczy chlodzacej na wagu a na zegarach w aucie (na wagu ok 40st a w aucie 90st)
p. czy w silniku sa dwa czujnuki temp (1 dla zegarow, 2 dla kompa i sterowania)
2. na wagu podczas pracy silnika kat wtrysku pokazuje prawidlowy (ok 55) a jak sie wezmie test kata wtrysku to nie da sie odczytac wartosci na wykresie (adamm mowie ze moze to byc wina ze jest przestawiony rozrzad albo kolo papy na pasku przeskoczylo o jeden zab) i czy to moze bycz powodem tego ze auto rano ciezko odpala i kopci
3. auto nie zbiera sie do 2000 obr/min po przekroczeniu tej wartosci auto zaczyna sie zbierac
p. czy to moze byc wina turbo (jakie ona jest w silniku ALE)
4. zastanawia mnie jeszcze fakt ze jak to adamm powiedzial ze mam zamaly akku w aucie 61aH
p. czy to moze byc przyczyna tego ze tak dlugo sie swiece grzeja

dobra to chyba wszystko co sie na mysl nasuwa (pewnie jak adamm to przeczyta to cos dopisze)