Strona 1 z 1

[mk3] 1,9 TDI 1Z - dymi na biało przy przyspieszaniu

: wt gru 26, 2006 12:45
autor: longer
czesc

mam pytanko przy mocniejszym depnieciu np. przy wyprzedzaniu dymi na biało?? nie zauwazylem zeby bral olej, czy moze to byc problem z wtryskami? rozrzadem? rozrzad zmienialem 75 tys km temu wiec za 15 tys zmiana ?? HELP :)

: wt gru 26, 2006 16:22
autor: leo...
to jest problem z kątem wtrysku lub przestawionym rozrządem ...
BTW - rozrząd w MK III wymienia się co 60 kkm - pierwszy po 90 następne co 60 kkm :hmm:

: wt gru 26, 2006 18:05
autor: bizak
ja gdzies czytalem (jesli sie myle to poprawcie) ze bialy dym swiadczy o tym ze spalany jest plyn chlodzacy... nie ubywa ci plynu? albo nie masz "mleczka" pod korkiem wlewu oleju?

wydaje mi sie ze jakby rozrzad przeskoczyl to dzialy by sie rozne "kwiatki" dzwinie by chodzil moglby nie miec mocy... a ogolenie autko jak jezdzi?

: wt gru 26, 2006 19:16
autor: giet
Jam miałem tak że jak jechalem to tak mi dymiło ze nic nie widziłem w lusterku wstecznym przy ok 30 km/h, nie mowiac jak dymiło podcas postoju. Okazalo sie ze to pompa wtryskowa... Naprawiłem i nic nie dymi:)

Pozdrawiam Giet

: wt gru 26, 2006 20:31
autor: longer
autko jezdzi ok, przyspieszenie jest, silnik pracuje rowno wiec sprawdze jeszcze czy plyn chlodniczy nie znika :/ bo mleczka pod wlewem oleju nie ma a dymi tylko przy mocnym przycisnieciu gazu jak normalnie jade to nic sie nie dzieje

ps. czy jestes pewien ze co 60kk zmienia sie rozrzad??? w ksiazce serwisowej mam ze co 90??

: wt gru 26, 2006 21:48
autor: uksz
U mnie był to wtrysk sterujacy......
Tez dymił na biało....
Wymieniłem wtryski na wtryski z silnika AFN....
Dymienie znikło a samochod stał sie duzo dynamiczniejszy.....

: śr gru 27, 2006 01:22
autor: bizak
dokladnie o ile sie nie myle to przyczyny bialego dymu maga byc 4 (tak jak koledzy juz pisali) przestawiony rozrzad, cos z pompa, wtryskiem, no i tak jak ja pisalem spalany plyn chlodzacy, tak ze sprawdz czy ci plynu nie ubywa, oraz czy masz dobrze ustawiony rozrzad choc tak jak mowie jakby bylo cos z rozrzadem to chyba auto by nie pracowalo tak jak powinno

co do rozrzadu to tak jak piszesz producenci pisza ze wymiana co 90tys i ale kazdy mechanik powie ci zeby lepiej wymienic troche wczesniej, wczesniejsza wymiana nie jest taka tragiczna jak pozniej zerwany pasek, ale wydaje mi sie ze te 15 tys co przejechales wiecej to nie ma zadnego wplywu

: pt gru 29, 2006 20:18
autor: longer
ok dzieki :)

: sob gru 30, 2006 03:38
autor: leo...
bizak pisze:co do rozrzadu to tak jak piszesz producenci pisza ze wymiana co 90tys i ale kazdy mechanik powie ci zeby lepiej wymienic troche wczesniej, wczesniejsza wymiana nie jest taka tragiczna jak pozniej zerwany pasek, ale wydaje mi sie ze te 15 tys co przejechales wiecej to nie ma zadnego wplywu
ma wpływ - producenci pasków najczęściej dają gwarancję na pasek 60 kkm ... po tym przebiegu jeśli strzeli - żaden mechanik nie przyjmie roszczeń gwarancyjnych
co 90 kkm ASO wymienia ale komplet - z kołami rozrządu ...

: ndz gru 31, 2006 09:44
autor: jaanko
A co jak ubywa płynu. Jaka jest tego przyczyna i jakie mogą być skutki?

: ndz gru 31, 2006 10:40
autor: Grzesiekk1982
jaanko pisze:A co jak ubywa płynu.
Nieszczelnośc układu chłodzenia
Uszczelka pod głowicą
Pęknięta głowica (bardziej skrjny przypadek).
Pozdrawiam