Strona 1 z 1

Wahler, mozliwe ze też lipa czy tak ma być ??

: pn gru 25, 2006 11:54
autor: Przewodnik
Witam to znowu ja. Założyłem ten wahlera i na postoju wszystko gra otwiera mniej więcej przy 92 na skali dolny wąż robi się cieplejszy. jednak w czasie jazdy temperatura rosnie do 100 a ten sam wąż jest zimny. Czy tak ma być? moze to poprostu przez to ze w czasie jazdy chłodnica schładza płyn w dolnym wężu a on po cześci chłodzi termostat od strony chłodnicy i przez to temperatura otwarcia jest wyższa. Boje się co bedzie przy dłuższej jeździe. Czy znowu termostat walniety ? prosze pomózcie!!

: pn gru 25, 2006 15:33
autor: marcin999
zalecana temp robocza silnika to ok. 90stopnii moim zdaniem 100 to za duzo szkoda silnika zeby go przegrzewac. Jezeli czujnik temp. jest ok to wychodzi na termostat. Lepiej zaby byla nizsza temp np 80st. niz za wysoka... Ja teraz jak jezdze na trasie to mam 80st.

: pn gru 25, 2006 18:14
autor: Grzesiekk1982
Przewodnik, Najpierw sprawdź czujnik, jak kolega mówił.
Obrazek
Tu są dane dla silnika AEX, ale wszystkie czujniki mają podobnie (różnice miże 5%) W przybliżeniu powinno się zgadzać. Jeśli są różnice, z których mogłaby wynikać różnica ponad 10 stopni na odczycie, to czujnik do wymiany.
Jeśli nie, to miałeś szczeście trafić na jednego z bardzo niewielu wadliwych Wahler'ów.
A co do temperatury, to najlepsza ejst optymalna ;) zarówno za niska, jak i za wysoka szkodzi silnikowi...
Pozdrawiam.

: wt gru 26, 2006 00:17
autor: mlody87
Przewodnik Ja miałem takie same objawy tylko ze z nowym termostatem Vernet, a jak kupiłem i załozyłem Wahler-a to wszystko wróciło do normy. Mozliwe ze trafił Ci sie nieudany egzemplarz, jesli sprawdzisz czujnik temperatury i wszystko bedzie z nim OK to radził bym wymienic jeszcze taz termostat bo szkoda silnika.

[ Dodano: 25 Gru 2006 23:19 ]
poczytaj to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78166

Re: Wahler, mozliwe ze też lipa czy tak ma być ??

: wt gru 26, 2006 09:23
autor: RobertP
Przewodnik pisze:Założyłem ten wahlera i na postoju wszystko gra otwiera mniej więcej przy 92 na skali dolny wąż robi się cieplejszy. jednak w czasie jazdy temperatura rosnie do 100 a ten sam wąż jest zimny. Czy tak ma być?
u mnie już w zasadzie nie ma reguły raz sie zacina , raz otwiera do połowy
raz jest otwarty a najczęściej już nie i to w czasie jazdy
i to był właśnie wahler który wymieniałem na wiosnę, coś mu sie stało ...
teraz kupiłem drugi i też Wahlera,
Przewodnik kup, wymień i masz kłopot z głowy
co do wskaźnika temperatury to Grzesiekk1982 dobrze Ci wskazał co
i jak mam być na czujniku jeśli go będziesz sprawdzał :bigok:

: śr gru 27, 2006 12:49
autor: Przewodnik
DZięki chłopaki. mam jeszcze jeden termostat nie wiem jakiej firmy wymontowany z jakiegoś forda i dzis go zakłdam ma tem otwarcia 88 stopni a otwiera się wcześniej on verneta i wahlera, w sumie to otwiera się jak wymontowany z golfa orginał bez uszczeliki. czyli nasuwa mi się jedna odpowiedź miałem pecha z tymi termostatami bo 2 razy trafiłem na suf i jeszcze jak na złość zaden sprzedawca nie dał mi paragonu, trzeba się pilnować.

: śr gru 27, 2006 13:12
autor: kumkwat
Mam pytanie pomocnicze :) :

Jak podpiąć omomierz do czujnika z Mk1? Tam jest tylko jeden wtyk i obudowa (masa), te punkty wystarczą?

: śr gru 27, 2006 15:42
autor: Przewodnik
musisz zmierzyc rezystancje miedzy tym punktem a obudową najlepiej ustaw miernik na zakres do 1K OHMA,

Załozyłem ten Z forda i też za rewelka nie jest bo trzyma przy jeździe z górki 70 a pod górkę do 80 dochodzi ale bede szukał lepszego narazie to chyba najlepszy bo lepiej miec chyba 70 niz 110:)