Wahler, mozliwe ze też lipa czy tak ma być ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Wahler, mozliwe ze też lipa czy tak ma być ??

Post autor: Przewodnik » pn gru 25, 2006 11:54

Witam to znowu ja. Założyłem ten wahlera i na postoju wszystko gra otwiera mniej więcej przy 92 na skali dolny wąż robi się cieplejszy. jednak w czasie jazdy temperatura rosnie do 100 a ten sam wąż jest zimny. Czy tak ma być? moze to poprostu przez to ze w czasie jazdy chłodnica schładza płyn w dolnym wężu a on po cześci chłodzi termostat od strony chłodnicy i przez to temperatura otwarcia jest wyższa. Boje się co bedzie przy dłuższej jeździe. Czy znowu termostat walniety ? prosze pomózcie!!


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn gru 25, 2006 15:33

zalecana temp robocza silnika to ok. 90stopnii moim zdaniem 100 to za duzo szkoda silnika zeby go przegrzewac. Jezeli czujnik temp. jest ok to wychodzi na termostat. Lepiej zaby byla nizsza temp np 80st. niz za wysoka... Ja teraz jak jezdze na trasie to mam 80st.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 25, 2006 18:14

Przewodnik, Najpierw sprawdź czujnik, jak kolega mówił.
Obrazek
Tu są dane dla silnika AEX, ale wszystkie czujniki mają podobnie (różnice miże 5%) W przybliżeniu powinno się zgadzać. Jeśli są różnice, z których mogłaby wynikać różnica ponad 10 stopni na odczycie, to czujnik do wymiany.
Jeśli nie, to miałeś szczeście trafić na jednego z bardzo niewielu wadliwych Wahler'ów.
A co do temperatury, to najlepsza ejst optymalna ;) zarówno za niska, jak i za wysoka szkodzi silnikowi...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
mlody87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
Lokalizacja: Lublin
Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
Silnik: auq+
Kontakt:

Post autor: mlody87 » wt gru 26, 2006 00:17

Przewodnik Ja miałem takie same objawy tylko ze z nowym termostatem Vernet, a jak kupiłem i załozyłem Wahler-a to wszystko wróciło do normy. Mozliwe ze trafił Ci sie nieudany egzemplarz, jesli sprawdzisz czujnik temperatury i wszystko bedzie z nim OK to radził bym wymienic jeszcze taz termostat bo szkoda silnika.

[ Dodano: 25 Gru 2006 23:19 ]
poczytaj to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78166


VW forever..

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Wahler, mozliwe ze też lipa czy tak ma być ??

Post autor: RobertP » wt gru 26, 2006 09:23

Przewodnik pisze:Założyłem ten wahlera i na postoju wszystko gra otwiera mniej więcej przy 92 na skali dolny wąż robi się cieplejszy. jednak w czasie jazdy temperatura rosnie do 100 a ten sam wąż jest zimny. Czy tak ma być?
u mnie już w zasadzie nie ma reguły raz sie zacina , raz otwiera do połowy
raz jest otwarty a najczęściej już nie i to w czasie jazdy
i to był właśnie wahler który wymieniałem na wiosnę, coś mu sie stało ...
teraz kupiłem drugi i też Wahlera,
Przewodnik kup, wymień i masz kłopot z głowy
co do wskaźnika temperatury to Grzesiekk1982 dobrze Ci wskazał co
i jak mam być na czujniku jeśli go będziesz sprawdzał :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr gru 27, 2006 12:49

DZięki chłopaki. mam jeszcze jeden termostat nie wiem jakiej firmy wymontowany z jakiegoś forda i dzis go zakłdam ma tem otwarcia 88 stopni a otwiera się wcześniej on verneta i wahlera, w sumie to otwiera się jak wymontowany z golfa orginał bez uszczeliki. czyli nasuwa mi się jedna odpowiedź miałem pecha z tymi termostatami bo 2 razy trafiłem na suf i jeszcze jak na złość zaden sprzedawca nie dał mi paragonu, trzeba się pilnować.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
kumkwat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 22:41
Lokalizacja: Śląsk - SMI
Kontakt:

Post autor: kumkwat » śr gru 27, 2006 13:12

Mam pytanie pomocnicze :) :

Jak podpiąć omomierz do czujnika z Mk1? Tam jest tylko jeden wtyk i obudowa (masa), te punkty wystarczą?


Jetta pojechała w świat...

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr gru 27, 2006 15:42

musisz zmierzyc rezystancje miedzy tym punktem a obudową najlepiej ustaw miernik na zakres do 1K OHMA,

Załozyłem ten Z forda i też za rewelka nie jest bo trzyma przy jeździe z górki 70 a pod górkę do 80 dochodzi ale bede szukał lepszego narazie to chyba najlepszy bo lepiej miec chyba 70 niz 110:)


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 205 gości