1V Cieknie płyn chłodzący, wymieniac uszczelkę pod głowicą?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
1V Cieknie płyn chłodzący, wymieniac uszczelkę pod głowicą?
Zdaje się,że szykuje mi sie wymiana uszczelki pod głowicą.
Odkąd kupiłem traktora z okolic łączenia głowicy z blokiem sączy sie płyn. Wymieniałem boczny króciec sądząc,że to spod niego leci - nie pomogło.ostatnio coraz wiecej płynu ubywa ( około 0,1 - 0,2 litra na 1000km ). Także rozruchy silnika są coraz cięższe.
1) Czy nie ma innej przyczyny niż uszczelka pod głowicą? Czy w kolektorze ssącym nie ma podgrzewania, tak jak w benzynowych?
2) Czy jazdą z taką uszczelką mogę ryzykować przepalenie uszczelki i wżer bloku miedzy cylindrami ?
3) Czy na forum widział ktos poradę na temat wmiany uszczlki w turbodieslu " krok po kroku"? Jezeli nie, to mógłbym prosić o takowy opis?
4) Jakiej firmy uszczelkę kupić,zeby posłużyła?
5) Czy wymieniać śruby a jesli tak, to jakie kupić?
6) Czy wystarczy sprawdzic pierścienie i zawory naftą, czy też robić z nimi coś jeszcze?Silnik bierze około 0.15 l oleju na 7500 km.
Proszę o odpowiedzi, sprawa robi się " gardłowa".Pozdrawiam
Odkąd kupiłem traktora z okolic łączenia głowicy z blokiem sączy sie płyn. Wymieniałem boczny króciec sądząc,że to spod niego leci - nie pomogło.ostatnio coraz wiecej płynu ubywa ( około 0,1 - 0,2 litra na 1000km ). Także rozruchy silnika są coraz cięższe.
1) Czy nie ma innej przyczyny niż uszczelka pod głowicą? Czy w kolektorze ssącym nie ma podgrzewania, tak jak w benzynowych?
2) Czy jazdą z taką uszczelką mogę ryzykować przepalenie uszczelki i wżer bloku miedzy cylindrami ?
3) Czy na forum widział ktos poradę na temat wmiany uszczlki w turbodieslu " krok po kroku"? Jezeli nie, to mógłbym prosić o takowy opis?
4) Jakiej firmy uszczelkę kupić,zeby posłużyła?
5) Czy wymieniać śruby a jesli tak, to jakie kupić?
6) Czy wystarczy sprawdzic pierścienie i zawory naftą, czy też robić z nimi coś jeszcze?Silnik bierze około 0.15 l oleju na 7500 km.
Proszę o odpowiedzi, sprawa robi się " gardłowa".Pozdrawiam
witam co do uszczelki to najlepiej kupic ta drozsza ale pamietaj ze uszczelki maja takie garbiki z boku 1 ,2 lub 3 to oznacza grubosc uszczelki. jak wymienialem u siebie a mialem 1.6 d to nie dawalem nowych srub i bylo wszystko ok. skoro auto bierze ci 0.15 l leju na 7500km to mie masz sie czym martwic. a co do glowicy to propnowal bym si zaniesc do slifierza zeby ja splanowal. zobasz czy na korku wlewu oleju osadza sie taki jasny szlam i jak temperatura szybko rosnie i silnik sie zagotowuje to to sa objawy ze uszczelka poszla. pozdrawiam
[ Dodano: 25 Gru 2006 09:14 ]
witam co do uszczelki to najlepiej kupic ta drozsza ale pamietaj ze uszczelki maja takie garbiki z boku 1 ,2 lub 3 to oznacza grubosc uszczelki. jak wymienialem u siebie a mialem 1.6 d to nie dawalem nowych srub i bylo wszystko ok. skoro auto bierze ci 0.15 l leju na 7500km to mie masz sie czym martwic. a co do glowicy to propnowal bym si zaniesc do slifierza zeby ja splanowal. zobasz czy na korku wlewu oleju osadza sie taki jasny szlam i jak temperatura szybko rosnie i silnik sie zagotowuje to to sa objawy ze uszczelka poszla. pozdrawiam
[ Dodano: 25 Gru 2006 09:14 ]
witam co do uszczelki to najlepiej kupic ta drozsza ale pamietaj ze uszczelki maja takie garbiki z boku 1 ,2 lub 3 to oznacza grubosc uszczelki. jak wymienialem u siebie a mialem 1.6 d to nie dawalem nowych srub i bylo wszystko ok. skoro auto bierze ci 0.15 l leju na 7500km to mie masz sie czym martwic. a co do glowicy to propnowal bym si zaniesc do slifierza zeby ja splanowal. zobasz czy na korku wlewu oleju osadza sie taki jasny szlam i jak temperatura szybko rosnie i silnik sie zagotowuje to to sa objawy ze uszczelka poszla. pozdrawiam
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
P.S.
1) Jak się odkręca i wkreca obsady wtryskiwaczy i czy wogóle do planowania trzeba je wyciagnąć?
2) Czy wyjmowac też zawory i dotrzeć gniazda?
3) Czy odkrecać turbosprężarkę, a jesli tak, to jak ją zdemontowac i zamontować,zeby wszystko grało? Razem z kolektorami?
[ Dodano: Pią Sty 05, 2007 16:11 ]
[ Dodano: Pią Sty 05, 2007 16:11 ]
1) Jak się odkręca i wkreca obsady wtryskiwaczy i czy wogóle do planowania trzeba je wyciagnąć?
2) Czy wyjmowac też zawory i dotrzeć gniazda?
3) Czy odkrecać turbosprężarkę, a jesli tak, to jak ją zdemontowac i zamontować,zeby wszystko grało? Razem z kolektorami?
[ Dodano: Pią Sty 05, 2007 16:11 ]
odnosnie wymiany uszczelki ...garczus pisze:jakich porad??
[ Dodano: Pią Sty 05, 2007 16:11 ]
Cennychgarczus pisze:jakich porad??

Ja też myślałem że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą a okazało się że ciekło z króćca (tego dochodzącego do głowicy) był popękany przy otworach na śruby. Tak się dziwnie sączyło że padało idealnie na blok silnika zaraz pod uszczelką. Jeśli nie masz wiecej lub mniej plynu w misce olejowej niz normalnie to watpie zeby Ci uszczelka poszla, pozatym tak jak napisal jeden z forumowiczow szybko temperatury silnik by dostal... a jak Ci uszczelka calkiem pójdzie (wydmucha ja) to poprostu staniesz na drodze
Jesli jednak chcesz wymieniac to wymieniaj wszczestko co sie da, uszczelnienia, sruby(zawsze powinno dawac sie nowe bo dokreca sie je z odpowiednimi momentami, to ze komus wszystko gra to o niczym nie swiadczy).
Z tego co slyszalem to najlepsze uszczelki to metalowe, a kupuj dopiero po demontarzu starej bo odczytasz z nij numer i na nowej musi byc taki sam... pzdr i milej zabawy
p.s. moim zdaniem lepiej zlecic to do warsztatu, mniej stresow, a cenowo w zasadzie to samo...

Z tego co slyszalem to najlepsze uszczelki to metalowe, a kupuj dopiero po demontarzu starej bo odczytasz z nij numer i na nowej musi byc taki sam... pzdr i milej zabawy
p.s. moim zdaniem lepiej zlecic to do warsztatu, mniej stresow, a cenowo w zasadzie to samo...

just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
I ja tak myślałem, więc wymieniłem króciec na nowy i położyłem go na silikon - niestety nic to nie dało.ghoost pisze:Tak się dziwnie sączyło że padało idealnie na blok silnika
Chcę uniknąć sytuacji, kiedy stanę w polu z ręką w nocniku. Poza tym słyszałem opinie, że w diselach moze dojść do pewnego drastycznego przypadku, kiedy płyn napływa podczas postoju do komory spalania i może uszkodzić sprężający go tłok.ghoost pisze:jak Ci uszczelka calkiem pójdzie (wydmucha ja) to poprostu staniesz na drodze
ghoost pisze:lepiej zlecic to do warsztatu, mniej stresow

Re: 1V Cieknie płyn chłodzący, wymieniac uszczelkę pod głowi
taki wyciek to nie wyciekstonefree pisze:Zdaje się,że szykuje mi sie wymiana uszczelki pod głowicą.
Odkąd kupiłem traktora z okolic łączenia głowicy z blokiem sączy sie płyn. Wymieniałem boczny króciec sądząc,że to spod niego leci - nie pomogło.ostatnio coraz wiecej płynu ubywa ( około 0,1 - 0,2 litra na 1000km ).
Także rozruchy silnika są coraz cięższe.

moze chłodnica już przeżarta deczko na dole i tamtędy pod wpływem
nagrzania się i zwięksoznego ciśnienia w układzie wtedy dopiero uciekać
skoro nie widać to moze postaraj się o płyn fluorescencyjny, wlej w układ
a wieczorem popatrz przy świetle latarki ...
to że coraz ciężej zapala to tez nie musi świadczyć o uszczelce pod głowica
moze już świece sa dawno do wymiany (jak już to wymieniać należy komplecik)
czasami ale to czasami jak już ostro padnięta uszczelka pod głowicą i płyn idzie
do układu spalania to jest coraz słabszy ...
powiem Ci tak że jedni tego co zaraz napisze nie proponują bo tego się nie robi
a inni może nie robili,
ja zawsze zanim zmienię uszczelkę i zanim zabiorę się do roboty to dokręcam
głowicę zgodnie z regułami i z takim momentem kluczem dynamometrycznym
jak się zaleca i powiem Ci że czasami pomoże
po wymianie uszczelki po 400-500km dokręcam ponownie
może gdzieś spod pompki, może przy termostacie, przyjżyj się dokładniestonefree pisze:1) Czy nie ma innej przyczyny niż uszczelka pod głowicą? Czy w kolektorze ssącym nie ma podgrzewania, tak jak w benzynowych?
ten płyn fluorescencyjny może Ci wskazać ale przyjżyj sie
dokładnie chłodnicy w dolnych rogach
uszczelka z czasem coraz bardziej się uszkadza, jeśli na serio jest uszkodzona,stonefree pisze:2) Czy jazdą z taką uszczelką mogę ryzykować przepalenie uszczelki i wżer bloku miedzy cylindrami ?
wżerów tonie powoduje
kurcze jakoś nie zauwazyłem , weź pobierz sobie książke vw golf 2 diesel, tam będziestonefree pisze:3) Czy na forum widział ktos poradę na temat wmiany uszczlki w turbodieslu " krok po kroku"? Jezeli nie, to mógłbym prosić o takowy opis?
co i jak ...
zaleca się aczkolwiek nie koniecznie, jeśli masz dobry klucz dynamometrycznystonefree pisze:5) Czy wymieniać śruby a jesli tak, to jakie kupić?
bo śruby to też nie jest też mały wydatek

a może padnięte masz uszczleniacze albo lekkie wyciekistonefree pisze:6) Czy wystarczy sprawdzic pierścienie i zawory naftą, czy też robić z nimi coś jeszcze?Silnik bierze około 0.15 l oleju na 7500 km.
bo 0,15l na 7500km to nie jest tragedia i przy próbie ciśnieniowej raczej
nie wykaże, więc poszukaj dokładnie wycieków ...
chciałbym żeby mój tyle brał

[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 16:58 ]
ale czy tutaj napewno cos podciekało ???stonefree pisze:I ja tak myślałem, więc wymieniłem króciec na nowy i położyłem go na silikon - niestety nic to nie dało.ghoost pisze:Tak się dziwnie sączyło że padało idealnie na blok silnika
może wąż nadpęknięty i dopiero jak się rozgrzej to deczko z któregoś wycieka ....
z tym tłokiem to bez przesady, ale jak cały płynci wywali albo będzie wciągaćstonefree pisze:Chcę uniknąć sytuacji, kiedy stanę w polu z ręką w nocniku. Poza tym słyszałem opinie, że w diselach moze dojść do pewnego drastycznego przypadku, kiedy płyn napływa podczas postoju do komory spalania i może uszkodzić sprężający go tłok.ghoost pisze:jak Ci uszczelka calkiem pójdzie (wydmucha ja) to poprostu staniesz na drodze
do komory spalania to poprostu silnik staje sie coraz słabszy i słabszy i słabszy...
aż w końcu stanie i nie będziesz mógł odpalić ... znam to z autopsji

mówię Ci sprawdź dokładnie czy nie masz wycieków, podłóż jakieś kartki czy
kartonik na noc może coś skapnie i zobaczysz wtedy mokre ...
może to wcale nie uszczelka

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
RobertP, i tomcio666, wielkie podziękowania za wyczerpujące i fachowe odpowiedzi, wielkie respect!
Boję się tylko, że niepotrzebnie was fatygowałem. Właśnie wracam z garażu, okazuje się, że na głowicy ten króciec węża do nagrzewnicy który wymieniałem w kwietniu na "oryginalny renomowanej firmy TOPRAN" u kol. Witka
( znajomi z O-ki wiedzą o co chodzi ) wygiął się w łódkę na powierzchni przylegania do głowicy, i przy naciskaniu na waż z boku sikał spod niego płyn ! Mam nadzieję, że to tylko ten króciec.
Jeszcze raz dzięki.
Boję się tylko, że niepotrzebnie was fatygowałem. Właśnie wracam z garażu, okazuje się, że na głowicy ten króciec węża do nagrzewnicy który wymieniałem w kwietniu na "oryginalny renomowanej firmy TOPRAN" u kol. Witka

Jeszcze raz dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 77 gości