Strona 1 z 2

Turbina

: czw gru 21, 2006 23:52
autor: krzysiupl
Witam
Mam pytanie. mój silnik jest po remoncie lecz nadal bierze olej golf 1.6 TD podejrzewam ze to turbo,jak to sprawdzic ? czy to mozliwe zeby brał około 2-3 l/1000km? ile taka dobra turbinka kosztuje? jaka najlepsza bo wiem ze jest ich kilka rodzaki, a moze ktos posiada taka do sprzeania

: czw gru 21, 2006 23:57
autor: adam16v
Zobacz czy niemasz zalanego olejem przewodu pomiędzy turbem a kolektorem. Ale sprawa oleju to niemusi być wina turbo. Mimo remontu może brać olej.

: pt gru 22, 2006 00:04
autor: krzysiupl
tzn. ile taki silnik moze brac? co jeszcze moze powodowac spalanie oleju. wycieków niema zadnych a głowica była kompletnie zrobiona i pierscienie nowe

: pt gru 22, 2006 00:28
autor: adam16v
A szlify robiłeś? Wiesz, cylindry możesz mieć już trochę wytarte i wsadzenie nowych pierścieni nie zawsze pomoże. j atak miałem w bonzynowym polo. było wszystko zrobione prócz szlifów i wymiany tłoków i wsuwał olej aż miło.

: pt gru 22, 2006 00:33
autor: krzysiupl
teraz mnie załamałes, czyli co lipa ? mechanik nic niewspominał otym ze trzeba szlif zrobic

: pt gru 22, 2006 11:33
autor: adam16v
Wiesz, czasami nie wyczujesz. Jak dawałem do remontu moje benzynowe polo ('78) to powiedziałem: zróbcie coś żeby nie dymił i nie żarł oleju. No i tak to wyszło średnio, bo tylko się trochę poprawiło. A ile brał ci oleju przed remontem? jak terz tyle to może faktycznie trzeba turbinę oglądać. Mój mi bierze jakieś 1-2l oleju na 1000km. Wiem że to dużo, a le wszystko chodzi jak marzenie i po remoncie niechcę zostać w podobnej sytuacji. Aha , ile kosztował cię ten remont?

: pt gru 22, 2006 11:44
autor: krzysiupl
remont wyszedł mnie 1000zł. jeszcze jakis czas przed remontem, brał tyle samo co teraz jednak gdy drastycznie zaczał brac olej zdecydowałem sie go zrobic.to znaczy kiedy przestał wogóle odpalac i brac litra na 200km. niewiesz moze kto by miał taka turbinke do sprzedania? a tak wogóle to silnik odpala zimny na dotryk a ciepły sie meczy i niemoze odpalic czyba ze ostygnie 30min. to wina rozrusznika ze wolno kreci jak jest ciepły silnik? czy moze tak puchnie silnik?

: pt gru 22, 2006 12:23
autor: adam16v
"Zapalania na cieplym to jest to normalny objaw lekkiego zuzycia pompy wtryskowej i wtryskow." rada "zwiekszyc dawke paliwa przy rozruchu na cieplym silniku i nie bedzie problemu". To znalazłem na forum. Zobacz czy z pedałem gazu lepiej się odpala na ciepło.

: sob gru 23, 2006 00:42
autor: krzysiupl
pompa jest po sprawdzeniu i regulacji daje 550atmosfer wtryski sa 2 nowe boscha a pozostałe 2 były dobre.

: sob gru 23, 2006 13:11
autor: vw_vandal
krzysiupl, miałeś na cylindrach jaja?? Ile przejechałeś od remontu??

: sob gru 23, 2006 21:50
autor: krzysiupl
po remoncie mam juz 4000km przejechane

: śr gru 27, 2006 12:44
autor: vw_vandal
krzysiupl, I co bierze olej ??

: śr gru 27, 2006 13:26
autor: krzysiupl
bierze dalej. tylko co powoduje ubytek oleju . pierscienie czy turbina

: czw gru 28, 2006 18:02
autor: vw_vandal
krzysiupl, a ile bierze??