Strona 1 z 1
Olej w rurach IC, a Turbo
: wt gru 19, 2006 11:01
autor: tchopz
Jestem jednym z tych nienormalnych co próbują z 12 letniego auta zrobić nówkę. I mimo, że wszystko chodzi bez zastrzeźeń to na siłę szukam problemów do wyeliminowania.
Tyle tytułem wstępu
Zajżałem do orurowania IC i okazało się, że jest tam trochę oleju. Wiem, "trochę" to mało precyzyjne określenie. Po zdjęciu elementów gumowych w zagłębieniach były "kałuże" głębokie na 1mm i cienka warstewka na całej powierzchni gum.
Najwięcej pewnie zebrało się w IC.
I teraz pytania:
1. Jak wyjąć IC? Uda się bez zdejmowania zderzaka? Bo jedna ze śrub od zderzaka niest nieodkręcalna i na razie wolałbym tego nie ruszać.
2. Jaka jest "dopuszczalna" ilość oleju w IC. Gdzieś na forum czytałem, że około 50ml max to norma. Prawda to?
3. Czy nadmiar oleju w IC oznacza koniec turbo, czy może wystarczy wymienić jakieś uszczelki. Sądząc po osiągach turbo jest ok.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
: wt gru 19, 2006 15:22
autor: twardy
tchopz pisze:Jestem jednym z tych nienormalnych co próbują z 12 letniego auta zrobić nówkę. I mimo, że wszystko chodzi bez zastrzeźeń to na siłę szukam problemów do wyeliminowania.
To tak jak ja , jak nie ma problemu to zaraz sobie coś znajdę
U mnie również jest olej w przewodach tym się nie przejmuj . Lekkie zaolejenie to normalka , jeżeli turbo nie rzyga olejem i daje te 1,2 bara to zostaje cieszyć się TDI. Nie wiem czy można określić jle tego oleju jest w instalacji , raczej nie . Ważne żeby na bagnecie za szybko nie spadało.

: wt gru 19, 2006 22:25
autor: adam16v
Jeśli chodzi o olej w przewodzie między turbo a kolektorem to u mnie tez jest troche tłusto. Silnik zaczyna mi brać trochę oleju (ok 2 l/1000km) i próbuję znaleźć przyczynę. Turbo wali ciśnienie aż do 1.4 więc chyba jest ok i nie bierze. Niewiem jak sprawdzić resztę. silnik się nie poci więc niewiem jak szukać ubytków?
: wt gru 19, 2006 23:13
autor: Grzesiekk1982
Witam
twardy pisze:Ważne żeby na bagnecie za szybko nie spadało.

Dokładnie. U mnie też poszły 2-3 kropelki jak zdjąłem przewód, ale na bagnecie nie ubywa. Pewnie od nowości sie tam gromadziło, bo wątpię, by ktoś te przewody czyścił

adam16v pisze:ok 2 l/1000km
Słownie: 2 litry na TYSIĄC km? To już baaardzo dużo.
Ja bym zmierzył ciśnienie spreżania, uprzednio sprawdzając, czy nie ma codziennie rano jakiejś kaluży oleju pod Golfem. ale wróży to bardzo źle. Sama turbina mogła być wymieniona.
Jeśli 2 l na dziesięć tysięcy (mam nadzięję jednak, że się pomyliłeś), to też bym sprawdził i zaczął od zmierzenia ciśnienia i uszczelniaczy zaworów.
Pozdrawiam.
: śr gru 20, 2006 00:22
autor: adam16v
NIe , to nie pomyłka. 2l na 1000km. Tylko że jak słyszałem remont nie zawsze pomaga w starszych autach na ubywanie oleju, jak słyszałem. Więc niechcę sie spłukać na remont a potem i tak dolewać. Więc jak narazie bez remontu dolewam. Silnik chodzi jak strzała pali od pierwszego.
: śr gru 20, 2006 09:36
autor: tchopz
Mi z bagnetu schodzi bardzo powoli. Na naturalnym, który był wlany zaraz po kupnie auta (taki mi polecili, dziś już mam swoje zdanie i wlałbym półsyntetyka) ubyło od połowy do dna paska prawidłowego poziomu. Było to podczas 6000 km podróży, po 600-1000 km dziennie autostradami.
Jakieś dwa tygodnie temu zmieniłem na półsyntetyk i jak na razie nie zauważyłem ubytków.
Nadal pozostaje jedno pytanie bez odpowiedzi. Jak wydostać ICka bez rozbierania przodu auta. Jeśli olej zbiera się tam od nowości to może być go tam sporo. ICek wisi tylko na rurach i jak je odepnę to uda się wyjąć dołem? Albo po wyjęciu reflektora górą? Czy może jest jeszcze jakoś przymocowany?
: śr gru 20, 2006 21:09
autor: Grzesiekk1982
tchopz pisze:Jakieś dwa tygodnie temu zmieniłem na półsyntetyk i jak na razie nie zauważyłem ubytków.
To trochę dziwne, bo jak ubywało minerala, to i półsyntetyka też powinno

Ale oby ubywało jak najmniej

tchopz pisze:Jak wydostać ICka bez rozbierania przodu auta.
A może by spróbowaqć od strony nadkola? Zdemontować plastikowe nadkole i może tamtędy? Nigdy tego nei zdejmowałem, poczekajmu aż odezwą się koledzy, którzy wymieniali ICka. Co do reflektora , to nie wydaje mi się...
Thx za +

Pozdrawiam.
: śr gru 20, 2006 21:20
autor: Scotto
witam jesli odepniesz rury od icka niemasz szans na wyciagniecie musisz zdjac zdezak i odkrecic 4 sruby mocujace ic, innej opci niema , hmm a moze sie myle:/
: czw gru 21, 2006 10:22
autor: Pruszkowiak
Pamiętam że Gitner czyścił intercooler i było tam zdjęcie jego golfika bez zderzaka.Poszukaj na forum.Bez zdjęcia zderzaka się nie obędzie
: czw gru 21, 2006 11:34
autor: tchopz
No to żeby nie zakadać nowego tematu...
Co się mogło stać ze śrubą trzymającą plastikowy zderzak? Odkręciłem tak że wyszła jakies 1-2mm i teraz obraca się luźno ale się nie wykręca, wkręcić też się nie da.
Jak zerwany gwinto co? Ciąć śrubę i gwintować zderzak?
: czw gru 21, 2006 12:55
autor: bizak
ja jakis czas temu czyscilem IC ale juz nie pamietam krok po kroku co i jak, ale wiem ze jak sciagniesz zderzak i ten maly plastik obok podlogi pod silnikiem (ten pod IC) to bedziesz mial wszystko jak ma dloni, nie dam sobie glowy uciac ale IC chyba jest trzymane na 3 srubach 2 na dole i jedna do gory, jak nie mozesz odkrecic zderzaka to mozesz dla informacji najpierw odkrecic ten maly plastik obok podlogi (4 srubki) i wtedy od spodu (najlepiej z kanalu) bedziesz mial dojscie do dolnego weza idacego z IC i jak go sciagniesz to z IC powinien wyleciec wszystki olej (bedziesz wtedy wiedzial mniej wiecej na czym stoisz)
przynajmniej takie jest moje zdanie, ja to robilem przy okazji jak mnie wzielo za czyszczenie kolektora dolotowego