Olej w rurach IC, a Turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Olej w rurach IC, a Turbo

Post autor: tchopz » wt gru 19, 2006 11:01

Jestem jednym z tych nienormalnych co próbują z 12 letniego auta zrobić nówkę. I mimo, że wszystko chodzi bez zastrzeźeń to na siłę szukam problemów do wyeliminowania.

Tyle tytułem wstępu :)

Zajżałem do orurowania IC i okazało się, że jest tam trochę oleju. Wiem, "trochę" to mało precyzyjne określenie. Po zdjęciu elementów gumowych w zagłębieniach były "kałuże" głębokie na 1mm i cienka warstewka na całej powierzchni gum.
Najwięcej pewnie zebrało się w IC.

I teraz pytania:

1. Jak wyjąć IC? Uda się bez zdejmowania zderzaka? Bo jedna ze śrub od zderzaka niest nieodkręcalna i na razie wolałbym tego nie ruszać.
2. Jaka jest "dopuszczalna" ilość oleju w IC. Gdzieś na forum czytałem, że około 50ml max to norma. Prawda to?
3. Czy nadmiar oleju w IC oznacza koniec turbo, czy może wystarczy wymienić jakieś uszczelki. Sądząc po osiągach turbo jest ok.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt gru 19, 2006 15:22

tchopz pisze:Jestem jednym z tych nienormalnych co próbują z 12 letniego auta zrobić nówkę. I mimo, że wszystko chodzi bez zastrzeźeń to na siłę szukam problemów do wyeliminowania.
To tak jak ja , jak nie ma problemu to zaraz sobie coś znajdę :)
U mnie również jest olej w przewodach tym się nie przejmuj . Lekkie zaolejenie to normalka , jeżeli turbo nie rzyga olejem i daje te 1,2 bara to zostaje cieszyć się TDI. Nie wiem czy można określić jle tego oleju jest w instalacji , raczej nie . Ważne żeby na bagnecie za szybko nie spadało. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt gru 19, 2006 22:25

Jeśli chodzi o olej w przewodzie między turbo a kolektorem to u mnie tez jest troche tłusto. Silnik zaczyna mi brać trochę oleju (ok 2 l/1000km) i próbuję znaleźć przyczynę. Turbo wali ciśnienie aż do 1.4 więc chyba jest ok i nie bierze. Niewiem jak sprawdzić resztę. silnik się nie poci więc niewiem jak szukać ubytków?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt gru 19, 2006 23:13

Witam
twardy pisze:Ważne żeby na bagnecie za szybko nie spadało. :bigok:
Dokładnie. U mnie też poszły 2-3 kropelki jak zdjąłem przewód, ale na bagnecie nie ubywa. Pewnie od nowości sie tam gromadziło, bo wątpię, by ktoś te przewody czyścił :D
adam16v pisze:ok 2 l/1000km
Słownie: 2 litry na TYSIĄC km? To już baaardzo dużo.
Ja bym zmierzył ciśnienie spreżania, uprzednio sprawdzając, czy nie ma codziennie rano jakiejś kaluży oleju pod Golfem. ale wróży to bardzo źle. Sama turbina mogła być wymieniona.
Jeśli 2 l na dziesięć tysięcy (mam nadzięję jednak, że się pomyliłeś), to też bym sprawdził i zaczął od zmierzenia ciśnienia i uszczelniaczy zaworów.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » śr gru 20, 2006 00:22

NIe , to nie pomyłka. 2l na 1000km. Tylko że jak słyszałem remont nie zawsze pomaga w starszych autach na ubywanie oleju, jak słyszałem. Więc niechcę sie spłukać na remont a potem i tak dolewać. Więc jak narazie bez remontu dolewam. Silnik chodzi jak strzała pali od pierwszego.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » śr gru 20, 2006 09:36

Mi z bagnetu schodzi bardzo powoli. Na naturalnym, który był wlany zaraz po kupnie auta (taki mi polecili, dziś już mam swoje zdanie i wlałbym półsyntetyka) ubyło od połowy do dna paska prawidłowego poziomu. Było to podczas 6000 km podróży, po 600-1000 km dziennie autostradami.
Jakieś dwa tygodnie temu zmieniłem na półsyntetyk i jak na razie nie zauważyłem ubytków.

Nadal pozostaje jedno pytanie bez odpowiedzi. Jak wydostać ICka bez rozbierania przodu auta. Jeśli olej zbiera się tam od nowości to może być go tam sporo. ICek wisi tylko na rurach i jak je odepnę to uda się wyjąć dołem? Albo po wyjęciu reflektora górą? Czy może jest jeszcze jakoś przymocowany?


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr gru 20, 2006 21:09

tchopz pisze:Jakieś dwa tygodnie temu zmieniłem na półsyntetyk i jak na razie nie zauważyłem ubytków.
To trochę dziwne, bo jak ubywało minerala, to i półsyntetyka też powinno :hmm: Ale oby ubywało jak najmniej ;)
tchopz pisze:Jak wydostać ICka bez rozbierania przodu auta.
A może by spróbowaqć od strony nadkola? Zdemontować plastikowe nadkole i może tamtędy? Nigdy tego nei zdejmowałem, poczekajmu aż odezwą się koledzy, którzy wymieniali ICka. Co do reflektora , to nie wydaje mi się...
Thx za + :pub:
Pozdrawiam.



Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » śr gru 20, 2006 21:20

witam jesli odepniesz rury od icka niemasz szans na wyciagniecie musisz zdjac zdezak i odkrecic 4 sruby mocujace ic, innej opci niema , hmm a moze sie myle:/



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » czw gru 21, 2006 10:22

Pamiętam że Gitner czyścił intercooler i było tam zdjęcie jego golfika bez zderzaka.Poszukaj na forum.Bez zdjęcia zderzaka się nie obędzie



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » czw gru 21, 2006 11:34

No to żeby nie zakadać nowego tematu...

Co się mogło stać ze śrubą trzymającą plastikowy zderzak? Odkręciłem tak że wyszła jakies 1-2mm i teraz obraca się luźno ale się nie wykręca, wkręcić też się nie da.

Jak zerwany gwinto co? Ciąć śrubę i gwintować zderzak?


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » czw gru 21, 2006 12:55

ja jakis czas temu czyscilem IC ale juz nie pamietam krok po kroku co i jak, ale wiem ze jak sciagniesz zderzak i ten maly plastik obok podlogi pod silnikiem (ten pod IC) to bedziesz mial wszystko jak ma dloni, nie dam sobie glowy uciac ale IC chyba jest trzymane na 3 srubach 2 na dole i jedna do gory, jak nie mozesz odkrecic zderzaka to mozesz dla informacji najpierw odkrecic ten maly plastik obok podlogi (4 srubki) i wtedy od spodu (najlepiej z kanalu) bedziesz mial dojscie do dolnego weza idacego z IC i jak go sciagniesz to z IC powinien wyleciec wszystki olej (bedziesz wtedy wiedzial mniej wiecej na czym stoisz)
przynajmniej takie jest moje zdanie, ja to robilem przy okazji jak mnie wzielo za czyszczenie kolektora dolotowego


Pozdrawiam Bizak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości