Strona 1 z 1

Pasek klinowy i rolka ... dziwna awaria!!!!

: pn gru 18, 2006 11:35
autor: Anusia
Serdecznie witam!

Chciałam podzielić się z Wami moim małym nieszczęsciem, które przytrafiło mi się w sobotę późnym popołudniem.
Oto foto-relacja, ponieważ słowa tu są zbyteczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kilka faktów oto:
1. toretycznie cały rozrząd i pozostałe 2 paski były wymieniane na początku br.
2. wymiana w/w częsci wymuszona była rozszczelnieniem całkowitym silnika :( i zaolejeniem wszystkich pasków .

3. rolka od paska klinowego jest wyszczerbiona ... i pęknięta , nie obraca się :(

Zadaję sobie pytania ,jak to mogło się stać i czy mechanik wymienił rozrząd, bo ten pasek od alternatora jest sparciały i ma więcej 'przejechanych" kilometrów niż te 17 tys., które przejechałam od lutego . Prawdopodobnie mechanik przetarl pasek benzyną ekstrakcyjną i w tem sposób pozbył się oleju :( .

Co teraz z tym? czy taką rolkę ,która znajduje się na zdjęciu, można zakupić w sklepie z częściami samochodowymi , czy tylko w ASO ? :( albo na szrocie ?

Chciałabym zdobyć w/w rolkę zanim Piotrek (Leon) przyjedzie do mnie reperowac mojego TDI ... nie chę obarczać go dodatkowym zajęciem w postaci biegania i szukania części do mojego golfa ... i tak będzie bardzo zajęty :kwiatek:

: pn gru 18, 2006 11:57
autor: twardy
Wszystko dostaniesz w każdym sklepie moto. Rolka kosztuje od 60 do 100 zależy od sklepu i producenta a pasek okolo 30zl. Tu masz link do intercarsa .
http://ekatalog.intercars.com.pl/

: pn gru 18, 2006 16:07
autor: Anusia
twardy, Zakupy zrobione .... wydatek 107,86 zł
Pasek wieloklinowy CONTITECH - 39,05 zł
Rolka - 68,81 zł

:) Aha dostalam znizke chyba w Inter Cars'ie .... za wiedzę, bo dokładnie wiedziałam, jak sie reguluje naciąg paska ( chodzi o alternator) i co on napędza...bo sprzedawcy mieli mały problem z ta wiedzą ;) i z wyborem długosci paska klinowego

: pn gru 18, 2006 16:12
autor: twardy
Anusia, cieszę sie że mogłem pomóc ,
Anusia pisze:bo sprzedawcy mieli mały problem z ta wiedzą
w ASO tez niekiedy jest problem z zakupem części ,im to trzeba numer katalogowy do rączki wręczyć. :) Powodzenia.

: pn gru 18, 2006 16:24
autor: Leon_Wechtel
Anusia, skoro swoja szeroką wiedzą zdobyłaś potrzebne częsci to wkrótce zaczniemy reanimację "zdechalaczka" :kwiatek:

: pn gru 18, 2006 16:29
autor: Anusia
Leon_Wechtel pisze:zaczniemy reanimację "zdechalaczka
poczekaj już amorki tylne są zamawiane..będziesz miał co robic ;)

: pn gru 18, 2006 16:31
autor: Leon_Wechtel
hmmm,bedę musiał chyba autem z wypełnionym bagażnikiem sprzętu przyjechac :bigok:

: pn gru 18, 2006 17:23
autor: Fabian LDZ
mnie pozostaje tylko życzyć owocnej wspólnej pracy prz Golfie

: wt gru 19, 2006 12:17
autor: Adamm
z ta rolka to chyba normalka :/

u mnie pare dni temu podczas jazdy skonczylo sie ladowanie i zapalila kontrolka aku

po powrocie do domu okazalo sie ze pasek spadl a rolka stoi krzywo wzgledem osi


okazalo sie ze popekala i cale lozysko sie wyrwalo z rolki

trzeba bylo tylko wymienic rolke i po bolu - rolka SKFu w IC to ok 75 zl

: wt gru 19, 2006 12:41
autor: Anusia
Adamm, hmm no tak ..u Ciebie pekł a u mnie ..widziałes,jechałm a nagle zaczęło sie coś palic ... dym wydobywał się .... Ale nie ma to jak Twoja pomoc telefoniczna :) JAk zawsze niezawodny jako przyjaciel od vw jesteś :bigok: :bigok: :bigok:

: wt gru 19, 2006 13:14
autor: Cinek
tego mechanika trza by :axe: powodzenia w leczeniu serca goferka

: śr gru 20, 2006 00:39
autor: Adamm
ojjj Aniu bo sie zaczerwienie :D
:blush: :blush: :blush:

: śr sty 03, 2007 01:35
autor: Leon_Wechtel
Goferek Ani już naprawiony i śmiga ulicami Warszawy,z piękną kierowniczką za sterem :kwiatek:
A tak przy okazji,dla ewentualnych biedaków z podobnym problemem;w 1,9 TDI 1Z w silniku bez klimatyzacji potrzebowaliśmy paska o długości 1045mm ,a nie 938 mm jak pisze w książce obsługi MK3,podejdzie też 1050mm gdyz z braku innego takiego właśnie użylismy z Anią...

: śr sty 03, 2007 01:47
autor: aarrttuurr
] :cool: :bajer: dam dobra rade zmien kolko na alternatorze ze stalego na kolo ze sprzeglem jednokierunkowym(tdi110km AFNCENA OK 250ZL) SKONCZY SIE SZARPANIE PASKA I PODSKAKIWANIE NAPINACZA(PRZEZ BRAK TEGO KOLA SZYBCIEJ ZUZYWA SIE NAPINACZ I PASEK)Silnik ciszej pracuje po zamianie i nigdy nie bedzie problemu z paskiem pozdro! :okej: