Strona 1 z 1

(MK3) 1.9D Wadliwe czujniki?

: czw gru 14, 2006 17:44
autor: limal
Witam!
Zacznę od początku: od niedawna jestem posiadaczem mk3 i próbuję poradzić sobie z drobnymi ale denerwującymi usterkami. Wskaźnik paliwa przy pełnym zbiorniku pokazuje ½ stanu. (mam możliwość kupienia kompletnego czujnika z mk3 1.8 GT tylko nie wiem czy będzie pasował do mojego mk3 1.9D.) Uzupełniłem żaróweczkę w zegarach (sygnalizującą zbyt wysoką temperaturę płynu chłodniczego) i okazało się że kiedy załączę stacyjkę kontrolka kilka razy “mrugnie” i gaśnie (czyli prawidłowo) jednak po chwili kontrolka mruga bez przerwy. (Poziom płynu jest ok.)
Kontrolka świec żarowych załącza się zawsze bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury i dalej jest to samo. Zwierałem i rozwierałem styki w czujniku poziomu cieczy i też bez skutku. Kontrolka ciągle miga. Wiem że zegay były wymieniane, bo poprzedni podobno robił zwarcie w instalacji. Zastanawiam się czy to nie wina samych zegarów.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam!

: czw gru 14, 2006 18:41
autor: zloty60
Witam.
Kolego najpierw zdejm ramke ktora jest dookola zegarow(2 sruby. Po prawej pod zaslepka i po lewej pod wylacznikem swiatel) i zobacz jakie masz oznaczenie licznika...
Jesli 1H6 919 033 L to zegry sa prawidlowe.Znaczy od tej wersji silnikowej 1Y jak dobrze patrze....Jesli 1H6 919 033 BD to tez beda dzialac (sa od TD ale maja obrotomierz).
Druga rzecz.Czasami tak sie dzieje ( miga kontrolka od wody) gdy ktos (niestety) cofal licznik i cos namieszal.
Pytanie.
Czy oprocz migajacych kontrolek predkosciomierz pracuje prawidłowo?
Piszesz ze miga grzanie swiec wiec wnioskuje ze zegary sa od diesla.
Chyba ze czesc zegarow jest od diesla a czesc od benzyny i ten licznik to taki skladak ale nie wydaje mi sie zeby az tak sie chcialo komus bawic.
Ale chyba ktos namieszal we wsadzie pamieci licznika i sa glupoty.Choc widzialem jeszcze wieksze.

Czekam na odpowiedzi.
Pozdrawiam

: czw gru 14, 2006 22:21
autor: limal
Prędkościomierz i liczniki kilometrów wydają się pracować prawidłowo. Nie ma obrotomierza tylko czasomierz. Jeszcze jedną rzecz zauważyłem że nie działa funkcja cyfrowego obrotomierza tzn. można ją wywołać natomiast wskazania są zerowe. Kontrolka świec żarowych nie mruga tylko świeci kilka sekund i gaśnie.
Pozdrawiam !

: czw gru 14, 2006 22:40
autor: Grzesiekk1982
zloty60 pisze:Czasami tak sie dzieje ( miga kontrolka od wody) gdy ktos (niestety) cofal licznik i cos namieszal
Dziwne trochę, bo ogromna większość sprowadzonych przez handlarzy (a nie samemu) VW ma cofane liczniki ;)limal, faktycznie z tego co piszesz masz w tym liczniku nieźle nasrane... A co do tego przebiegu to jesteś pewny, że jest oryginalny?
Możesz spróbować z tyłu docisnąć wtyk, przeczyścić styki wcześniej
limal pisze:“mrugnie” i gaśnie (czyli prawidłowo) jednak po chwili kontrolka mruga bez przerwy. (Poziom płynu jest ok.)
bo z tego co piszesz wszędzie po trochę coś się dzieje (kontrolki, licznik).
Może to byc nawalony czujnik w zbiorniczku.
limal pisze:Kontrolka świec żarowych załącza się zawsze bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny
Jeśli się włącza na chwilkę to w każdym dieslu się włącza, w TDI też na sekundę nawet jak jest ciepło, mimo, że pow 5 stopni świece nie działają.
Jeśli nie wiesz jak wyjąć szafę, to tu jest instrukcja: http://vw2.info/vwforum/oslicznik.html
Pozdrawiam

: czw gru 14, 2006 22:53
autor: limal
Samochód jest w Polsce od 97r. i jak już pisałem zegary są wymienione bo poprzedni powodował zwarcie w instalacji. Jaka jest historia tego licznika tzn. skąd jest?, czy był "korygowany"?nie mam zielonego pojęcia. Jednak patrząc na rocznik auta 94/95r. 130 000km. wydaje się mało prawdopodobne. Kontrolka świec żarowych nie zapala się na sekundę,tylko świeci się przez kilka s.

: czw gru 14, 2006 23:06
autor: Grzesiekk1982
limal pisze:Kontrolka świec żarowych nie zapala się na sekundę,tylko świeci się przez kilka s
Jeśli to 1Y to tak może być. W moim TDI 1Z zaświeca się rano na około 3 s. W 1Y ty bardziej powinny. W Corsie mi się włączają zawsze na kilka sekund, nawet przy ciepłym silniku. Pośredni wtrysk ma znacznie niższe ciśnienie (więc gorsze rozpylenie-->trudniejsze warunki do samozapłonu przy rozuchu), więc konieczne jest podneisienie temp przed rozruchem do takiej, które umozliwi zezproblemowy samozapłon.
Tak, że świcece to nei problem, kontrolka nie moe tylko mrugać w czasie jazdy i dłłużej po zgaśnięciu.
Thx za +
Pozdrawiam.
limal pisze:130 000km. wydaje się mało prawdopodobne
noooom, jeśli nie ma książki...
Gdy nie ma książki, to z elektronicznego licznika można tyle wywnioskować co z błota na podwoziu ;) Cofnięcie to chwila i kilkadziesiąt zeta. A tym bardziej, że szafa wymieniona.
Pozdrawiam.

: czw gru 14, 2006 23:37
autor: marcin999
a moglbys powiedziec konkretnie o co chodzi jak byl cofany licznik???
sa jakies objawy po ktorych mozna to stwierdzic? bo ja slyszalem ze wtedy nie wyswietla sie napis trip...

: pt gru 15, 2006 07:50
autor: el Kopyto
limal pisze:Wskaźnik paliwa przy pełnym zbiorniku pokazuje ½ stanu.
JUż nie będe powtarzał słów moich przedmówców z którymi się zgadzam, ale zastanowił mnie ten wątek. Mianowicie miałem takie same objawy w swoim golfie mk3, jak zatankowałem do pełna to pokazywał 3/4 zbiornika po przejechaniu 50 km pokazywał 1/2 po następnych 100km 1/4 aby w trakcie wyjeżdżania paliwa czyli ok 700-800 km rosnąć do połowy lu spadać, zależnie od humoru.
Czyściłem styki, wyciągałem licznik, sprawdzałm przewody, wyciągałem pływak i patrzyłem czy jak nim poruszę to wskazówka działała (po wyjęciu działała prawidłowo), przeczyściłem powłoke rezystancyjną w poływaku i takie inne cuda. Poprawiło się ale na ok 2 tygodnie, i od początku. Okazało się że przewody które schodzą od kostki w pływaku do ramienia pływaka były zaciśnięte a nie przylutowane i tam się pojawiało dodatkowy opór.
Wiem że to nie rozwiąże w/w problemów ale jak będziesz zmieniał zegary, i będziesz miał problem ze wskazaniem paliwa, to zanim zaczniesz je skalować sprawdź to.

: sob gru 16, 2006 00:50
autor: limal
Czy kontrolka która sygnalizuje zbyt wysoką temp. lub niski poziom cieczy chł. przy każdym zadziałaniu czujników mruga? czy np. przy jednym mruga a przy drugim np. świeci ciągle.
Pozdrawiam!

: ndz gru 17, 2006 12:03
autor: zloty60
limal pisze:Czy kontrolka która sygnalizuje zbyt wysoką temp. lub niski poziom cieczy chł. przy każdym zadziałaniu czujników mruga? czy np. przy jednym mruga a przy drugim np. świeci ciągle.
Pozdrawiam!
Witaj.Co do kontrolki swiec zarowych to na zimnym zawsze na kilka sekund sie wlacza i potem powinna zgasnac.Ale np. u mnie (tez mam 1Y) jak jest cieply to juz sie ne zapala i odpalam go jak benzyniaka czyli nie czekam na grzanie (bo nie musi podgrzewac jak jest cieply)

A co do kontr. temp. cieczy chlodzacej to mi poprzekreceniu kluczyka (na zaplon) swieci sie a po zapalenieu silnika, gasnie.

: ndz gru 17, 2006 12:39
autor: limal
Cały problem polega na tym że nie mam pewności co u mnie szwankuje,czujniki czy wskaźniki w zegarach. Nosiłem się z zamiarem wymiany termostatu bo temperatura na wskaźniku do której max.rozgrzewa się płyn chł. to ok. 80st. C. Ale w tej sytuacji to i ten wskaźnik może trochę oszukiwać. Nie pozostanie mi nic innego jak podmienić na próbę zegary.
Tutaj moja prośba do forumowiczów z regionu:
Jeśli ktoś ma zegary i mógłby mi na próbę pożyczyć to byłbym bardzo wdzięczny .
Pozdrawiam!