zerwany pasek rozrzadu, jak ustawic kola zebate POMOCY

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafall
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 13, 2006 17:02
Lokalizacja: Bolesławic

zerwany pasek rozrzadu, jak ustawic kola zebate POMOCY

Post autor: rafall » śr gru 13, 2006 17:15

Witam mam pewien problem braku wiedzy, poniewaz ostatnio zerwal mi sie pasek rozrzadu i niemoge dostac w okolicy zadnej ksiazki jak ustawic kola pasowe przy montarzu nowego paska. Auto stoi rozebrane i czeka na pomoc z waszej strony. Z gory dziekuje za pomoc i zainteresowanie.

Rafał



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » śr gru 13, 2006 18:06

u mojego taty w 1.6D rozrząd sie tak ustawia.
wał to przez zaślepiony plastokowym korkiem otwór szukaj cechu
na kółku pompy jest i musi sie zgrać z tym na tej blasze za kółkiem
a głowica to my odkręcamy pokrywe zaworów i na wałku po drugiej stronie od kółka jest rowek i on nie jest na środku wiec trzeba go ustawić równo z rantem głowicy np żeby szło w niego wsadzić jakiś płaskownik czy płaski klucz.
u mnie tak robimy
może ktoś jeszcze coś dopowie

pozdrawiam



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr gru 13, 2006 18:39

jak nei masz pojęcia o rozrządzie/ o mechanice wogóle to lepiej sie za to nei zabieraj bo sam sobie mozesz zaszkodzić...

zerwałeś pasek rozrządu w TD ... i co ... nic nie pogiełeś?? :chytry: .. czy moze jesteś po remoncie...

zeby dokładnie ustawić rozrząd to trzeba troszke pojęcie mieć... nie tylko na kreski patrzec..
najlepiej miec drugą osobbe co bedzie sie zajmować "patrzeniem " na punkt wału... pozatym najlepiej poluźnić koło wałka rozrządu tak zeby spadło ze stożka... wałek rozrządu zablokować odpowiednim płaskownikiem w położeniu do punktu[frez krzywki równolegle do głowicy].

pozatym pompe ustawić na znak na obudowie, zgrać ze znakiem na kole pompy... i ZABLOKOWAĆ odpowiednim bolcem który pasuje w pompe tylko w tym właśnie punkcie... bolec najlepiej miec oryginalny lub dobrze dotoczony... zeby po zablokowaniu koło nie ruszało sie na boki... (bo potem to bedzie miało ogromne znaczenie dla pracy silnika - kąt wtrysku.)

jak już bedziesz miał zablokowaną pompe i wałek w głowicy to druga osoba patrzy juz tylko na punkt w otworze skrzyni... a ty zakładasz pasek na wał i pompe ...na rolke i na koncu na koło poluźnione od wałka rozrządu i napinasz rolką oraz tym kołem pasek i dokręcasz koło na napiętym pasku. Dlaczego tak ??? bo jak zaczniesz napinać rolką pasek to moga ci sie poprzesuwać punkty i bedzie kicha.. dlatego warto poluzowac koło na tyle zeby sie obracało po stożku... napiąć pasek na tyle wstępnie zeby nie było luzu.. i dopiero dokręcić koło wałka... wiesz wtedy ze nie przestawisz fazy rozrządu albo punktu wału przy napinaniu..
pamiętaj ze minimalne błędy w ustawieniu odbiją się cięzką pracą silnika.. niepoprawnym kątem wtrysku... niepoprawną fazą rozrządu... bedzie lipa...

zresztą trza wiedzieć jak mocno pasek naciągać.. za ;uźno .. moze przeskoczyć... za mocno... nie dojedzie do 60 tyś.... tak jak powinien :D ... zerwie sie przedwcześnie....
a tu juz powinieneś wiedzieć ile potem kasy trzeba utopić... :)

to nie jest takie proste jak ci sie wydaje... zlec to komus kto sie na tym zna.. i co najważniejsze... JEST DOKŁADNY... zaoszczędzisz kupe nerwów i może i pieniędzy ... sam sie w to nei baw


dzizzz .. ale wykład strzeliłemm... :okej:

pzodro



greg

Post autor: greg » śr gru 13, 2006 22:29

rafall, - zapraszam tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=40051 najpierw ściągnij książkę. ściąga się ? Ok . to teraz odpowiedz na pytania:
1. zerwał się czy go sam zdjałeś
2. jeśli się zerwał to czy w czasie jazdy czy na wolnych obrotach
3. masz jakieś narzędzia?
4. jeśli nie masz klucza do napinania paska rozrządu to jutro do sklepu - idź i kup szczypce do pierścieni segera(takie ostre zakrzywione końce).
Jak dalej masz problemy z wiadomosciami to odpisz



rafall
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 13, 2006 17:02
Lokalizacja: Bolesławic

Post autor: rafall » czw gru 14, 2006 12:09

pasek sam musialem sciagnac bo podczas jazdy zablokowalo silnik a paski pospadaly lub sie pourywaly prucz paska rozrzadu ktory sie tylko troche zniszczyl, kupilem juz nowy. A w silniku poszly te takie jakby szklanki pod klawiatura od popychaczy i dzis najprowdopodobniej bede je wymienial ja znajde czas. A co do kluczy i sciagaczy to jestem bardzo dobrze wyposarzony bo kiedys robilem kapitalke w golfe 1 ale w benzynie razem z moim znajomym mechanikiem ktory niestety wyjechal i niemam z nim zabardzo kontaktu

[ Dodano: 14 Gru 2006 11:18 ]
PS. klawiatura raczej pujdzie do remontu ale jeszcze zobacze co sie da zrobic.

DZIEKI WSZYSTKIM ZA SZYBKA ODPOWIEDZ
POZDRAWIAM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości