Ubywa plynu chlodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Ubywa plynu chlodniczego

Post autor: ziembul » śr gru 13, 2006 12:50

Witam!

Mam problem z ubywajacym plynem chlodniczym. Moze zaczne od poczatku, chociaz nie wiem czy to ma zwiazek z aktualna sytuacja.
A zatem jakies pol roku temu, przed wakacjami musialem dolewac plynu co jakis czas, nie bylo to bardzo uciazliwe. Widac bylo slad na laczenu glowicy z blokiem, ze tam cieknie. Samochod byl u mechanika w wakacje, niestety ja przy tym nie bylem z powodu wyjazdu i wiem jedynie ze nie byla to wina uszczelki pod glowica i nie zostala ona wymieniona. I wtedy problem zniknal. Na jakies powiedzmy 2000-3000km.
Ostatnio wyjechalem w trase i jak tylko wyjechalem na autostrade kontrolka sie zaswiecila. Po wystudzeniu dolalem plynu. Wrocilem z miejca przeznaczenia do domu, jezdzilem przez caly tydzien codziennie jakies 2km do sklepu. Nadszedl weekend i znowu w trase, oczywiscie tylko wyjechalem na autostrade i kontrolka sie swieci. Tym razem po dolaniu przejechalem juz tylko 50 km do zapalenia sie kontrolki:(
Za kazdym razem dolewam caly litr i znika on bardzo szybko. Nie mialem za bardzo czasu zeby znalezc problem, ale zerknalem pod maske szybko dzisiaj rano na zimnym silniku i nie znalazlem zadnych sladow osadu, co by swiadzylo o wycieku.
Jedyne miejsce, w ktorym jest moze cos nie tak, to wlot powietrza w zderzaku z lewej strony. Jak wloze tam reke to na plastiku poczulem cos oleistego koloru czarnego.

Chcialem was prosic o wskazowki gdzie szukac i co to moze byc to cos w zderzaku??
Czekam do weekendu zeby miec czas przyjzec sie temu dokladnie.

Pozdrawiam i dzieki za wyrozumialosc!


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » śr gru 13, 2006 12:58

może po prostu uszczelnic łaczenie rury z chłodnicą?w tym miejscu gdzie dochodzi dołem rura do chłodnicy była ta oleista plama? jesteś pewny że to nie uszczelka pod głowicą?


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » śr gru 13, 2006 13:09

Jest to mniej wiecej to miejsce na laczeniu rury z chlodnica. Ale chyba musze rozgrzac silnik i sie kawalek przejechac, to moze cos wiecej zobacze.

A co do uszczelki to nie jestem pewien, ale na razie zakladam, ze to nie ona. Chce najpierw wykluczyc inne mozliwosci i mam nadzieje, ze cos znajde. Wiem, ze uszczelki sam nie naprawie,a nie jetem teraz w Polsce, wiec przeraza mnie mysl placenia mechanikowi grubych € ;)


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » śr gru 13, 2006 13:53

tylko uważaj żeby ci w trakcie jazdy nie wyrwało tego węża, sprawdz pierwsze czy dobrze siedzi bo szkoda silnika,a przegrzać łatwo


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » śr gru 13, 2006 14:26

Wygospodarowalem chwile czasu, zeby sie przejechac.
Chyba znalazlem mieksce przecieku, leje sie ciurkiem, widac na zdjeciu:

Na czerwono zaznaczylem ten waz, widac tez mokra plame.

Obrazek

Teraz mam pytanko, czy bez probemu dostane taki waz w sklepie motoryzacyjnym?
Czy dam rade to zrobic samemu bez nadmiaru narzedzi i czy bedzie trzeba cos demontowac zeby sie tam dostac?

Aha jeszcze jedno, czemu ten waz jednym koncem idzie do podstawy filtra oleju?? Tamtedy tez jest obieg poprowadzony?


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr gru 13, 2006 23:32

ziembul pisze:Teraz mam pytanko, czy bez probemu dostane taki waz w sklepie motoryzacyjnym?
powinieneś dostać taki wąż z rozejściem koszt strzelam z 40zł
ja kupowalem z pół roku temu kilka bo mi rozwaliło od padniętej
uszczelki pod głowica, poszło ciśnienie z cylinrów w układ chłodzenia
i rozje...ło kilka tych węży oraz taki jeden metalowy, który i tak
był już nadrdzewiały
ziembul pisze:Czy dam rade to zrobic samemu bez nadmiaru narzedzi i czy bedzie trzeba cos demontowac zeby sie tam dostac?
dasz radę same bez problemu
narzędzia jakieś muszisz mieć dobre szczypy, żeby te opaski pościskać
a jak odkręciłbyś filtr oleju to juz wogóle rewelka da radę od góry to zrobić
i nie trzeba kanału :) :bigok:
ziembul pisze:Aha jeszcze jedno, czemu ten waz jednym koncem idzie do podstawy filtra oleju?? Tamtedy tez jest obieg poprowadzony?
ta podstawa to chłodniczka oleju tamtędy też idzie płyn chłodniczy
a jak sie przyjrzysz
to i z niej odchodzi drugi wężyk taki krótszy


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
ziembul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr paź 26, 2005 20:04
Lokalizacja: Wieluń/Wawa/Eindhoven
Kontakt:

Post autor: ziembul » czw gru 14, 2006 00:52

Dzieki za dpowiedzi.

Teraz pozostaje mi tylko kupic ten waz w Polsce jak bede na swieta a po powrocie do roboty :food:

pozdrawiam


Juz po problemie(hamulce):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81532

magiczny PIN :)))
BREMBO MAX|FERODO PREMIER

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości