Wiatrak na chłodnicy ....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michawr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Wiatrak na chłodnicy ....

Post autor: michawr » śr gru 13, 2006 12:31

Witam ,

Jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem Golfa III. Ostanio stojąc w cholernych wroclawskich korkach zauwazylem ze szybko rosnie mi temp. Jadac i stojac temp doszla mi do ok 100 stopni i spadala po jakims czasie. Szukalem troche infnormacji o tym ale nie znalazlem nic. Powiedzcie mi przy jakiem temp powinien sie wlaczyc wiatrak ??? dodam ze jest to 1,9TD.

Moze macie jakes wskazowki jak sprawdzic czy ten teromastat dziala poprawnie ?

Dzieki z gory za odpowiedz :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr gru 13, 2006 12:41

W silnikach TD jest chłodnica z 2 wiatrakami czujnik jest tak dobrany ze wiatrak utrzymuje stałą temp. silnika 90st. u mnie w srodku nie słychac wiatraka cicho chodzi ale działą tak ze w korku co chwilę sie włącza i wyłącza i cały czas utrzymuje temp. silnika 90st. nic mniej nic wiecej miałem silnik D to włączał sie przy ok 98 st. ale w silnikach TD praca robocza silnika wynosi zawsze 90st wg wskażnika przy sprawnym termostacie i czujniku temp. silnika i wentylatora

[ Dodano: 13 Gru 2006 11:48 ]
Zobacz tak przy temp. silnika 80 st. na wskazniku dolna rura chłodnicy powinna byc zimna przy 90st robi sie juz ciepła, termostat do silnika AAZ ma temp. otwarcia 87 st. i utrzymuje temp. 90st. na wskażniku, a jak miałes ta temp. 100 st to chodził wiatrak??? jak tak to wina albo złego czujnika- za póżno się załącza albo termostatu- za póżno sie otwiera



michawr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michawr » śr gru 13, 2006 12:48

Hmm.. czyli z tego co mowisz jak przejade sie nim po miescie i bedzie mial 90 st, stane pod domem i postoi chwile na włączonym silniku powinien po kilku minutach zalaczyc wentylator i go schlodzic ???..

Czy jest jakis inny sposob aby to sprawdzic ?:))
Ostatnio zmieniony śr gru 13, 2006 12:53 przez michawr, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr gru 13, 2006 12:50

Tak, a w czasie jazdy na trasie jaką masz temp. ??? jak 90st cały czas to ok termostat, jak postoi pod ddomem to patrz czy sie załącza wiatrak w TD tak działa ze czujnik temp. na desce zawsze bedzie pokazywał 90 st.



michawr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: michawr » śr gru 13, 2006 12:56

Na trasie ma ok 90, ale teraz jest zimno wiec jadac pewni schladza go wiatr? co nie ?.. W kazdym razie sprawdze czy wlacza sie ten wiatrak pod domem. Dzieki za pomoc i wskazowki !



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr gru 13, 2006 12:59

Powiem Ci tak ja zawsze nie ważne czy jest + 30 st. czy -30 st po rozgrzaniu mam zawsze 90st nawet jak w mróz - 20st jadę 140km/h czy w +30 st stoje godzinę w korku termostat tak reguluje ze utrzymuje temp. 90st. a w korku reguluje temp. tez włącznik wentylatora który nie pozwala w TD zeby temp. była wiekrza niz 90 st.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości