[ MK4 1,9TDI AHF ] WYMIANA ROZRZĄDU !
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[ MK4 1,9TDI AHF ] WYMIANA ROZRZĄDU !
WITAM,
jutro odbieram auto od mech. - wymieniałem rozrząd - na co ma zwrócić uwagę po odebraniu auta - jakie są ewentualne objawy złych ustawień silnika ? czy jest coś czemu szczególnie trzeba się przyjrzeć ?
ps.
dał sobie jedne dzień dłużej czym mnie wkurzył- może nie radzi sobie chłopak?
( umawiałem się na dzisiaj)
pozdrawiam
jutro odbieram auto od mech. - wymieniałem rozrząd - na co ma zwrócić uwagę po odebraniu auta - jakie są ewentualne objawy złych ustawień silnika ? czy jest coś czemu szczególnie trzeba się przyjrzeć ?
ps.
dał sobie jedne dzień dłużej czym mnie wkurzył- może nie radzi sobie chłopak?
( umawiałem się na dzisiaj)
pozdrawiam
tiger woods- golfista
W TDI przy robocie rozrzadu - komplet pasek i rolki powinno sie wymienic pompę wody bo w MKIV jest juz na rozrzadzie w przciwnieństwie do D i TD. Pametaj po wymianie rozrzadu mechanior na Vagu powinien sprawdzic kąt wtrysku- zawsze się tak robi, powinien na gorącym silniku i zimnym palic od strzału i chodzic miekko i miec odpowiednia moc.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
OK
A jak się okazuje że kąt nie jest na miejscu idealnie i objawy są takie jak piszesz to jakie są sposoby ustawienia kąta tak żeby to miało ręce i nogi ??
Domyślam się że tu już mechanika wchodzi w grę a komp tylko kontrolnie...
Pozdroooo
A jak się okazuje że kąt nie jest na miejscu idealnie i objawy są takie jak piszesz to jakie są sposoby ustawienia kąta tak żeby to miało ręce i nogi ??
Domyślam się że tu już mechanika wchodzi w grę a komp tylko kontrolnie...
Pozdroooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Samemu możesz sobie nie poradzic z ustawieniem kata ....AHF ma jedną wieeeeelka wadę !!! Regulacja kąta odbywa się przez odpowiednie ustawienie koła pasowego od pompy ...Trzeba poluzowac śruby mocujące koło i delikatnie przekręcać .NIESTETY NA WYŁĄCZONYM SILNIKU !!!!! Inne silniki maja regulację całej pompy ,razem z kołem .....w tym wypadku silniczek chodzi a Ty regulujesz !!!!! Ale w AHF nie ma lekko ...nawet minimalne przesunięcie powoduje przeskok wartości o 1-2 punkty w kompie . Kat w AHF powinien być ustawiony na około 4 . Wskazania powinny wskazywać niewielkie odchyłki od 4 ...ustawienie równiutko 4 jest raczej nie możliwe nawet przez bardzo dobrego mechanika.
Wymiana rozrządu w AHF zajmie nawet mniej wprawnemu około 5-7 godzin ,tak więc Twój mechanior troszkę przegiął ! Poza tym przy takich pracach wolałbym być osobiście ...nie masz pewności czy wszystko zostało wymienione ......jeszcze nigdy nie zostawiłem auta bez mojego nadzoru ! Żeby wygodnie dostać się do rozrządu powinno sie zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i zbiorniczek wspomagania ,trzeba sprawdzić ,czy mechanior złożył wszystko bez wycieków i czy uzupełnił płyny ,szczególnie w układzie chłodzenia ...polecam koncentrat R12. POZDRAWIAM
Wymiana rozrządu w AHF zajmie nawet mniej wprawnemu około 5-7 godzin ,tak więc Twój mechanior troszkę przegiął ! Poza tym przy takich pracach wolałbym być osobiście ...nie masz pewności czy wszystko zostało wymienione ......jeszcze nigdy nie zostawiłem auta bez mojego nadzoru ! Żeby wygodnie dostać się do rozrządu powinno sie zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i zbiorniczek wspomagania ,trzeba sprawdzić ,czy mechanior złożył wszystko bez wycieków i czy uzupełnił płyny ,szczególnie w układzie chłodzenia ...polecam koncentrat R12. POZDRAWIAM
[img]http://images2.fotosik.pl/282/b589a89788bbbb64med.jpg[/img]
Wszystko się zgadza,
Mechanik rozrząd robił 7 h - poprostu za późno zaczął chyba w takim modelu nie wymieniał, chociaż wiedział jak to zrobić, bo mówił mi wszystko o czym pisaliści wyżej -autko z samego rana było do odbioru - dalej jest "piekielnie" mocny, pali od jednego strzału bez względu na tem. silnika - spalanie książkowe. Uwierzcie że wprawiam w zdziwienie nie jednego właściciela 2 l. benzynek. jest ok. dzięki za posty
Mechanik rozrząd robił 7 h - poprostu za późno zaczął chyba w takim modelu nie wymieniał, chociaż wiedział jak to zrobić, bo mówił mi wszystko o czym pisaliści wyżej -autko z samego rana było do odbioru - dalej jest "piekielnie" mocny, pali od jednego strzału bez względu na tem. silnika - spalanie książkowe. Uwierzcie że wprawiam w zdziwienie nie jednego właściciela 2 l. benzynek. jest ok. dzięki za posty
tiger woods- golfista
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
A jak wygląda ustawienie kąta w silniku TDI 1Z - mam nadzieję że łatwiej niż w AHFpipek71 pisze:Samemu możesz sobie nie poradzic z ustawieniem kata ....AHF ma jedną wieeeeelka wadę !!! Regulacja kąta odbywa się przez odpowiednie ustawienie koła pasowego od pompy ...Trzeba poluzowac śruby mocujące koło i delikatnie przekręcać .NIESTETY NA WYŁĄCZONYM SILNIKU !!!!! Inne silniki maja regulację całej pompy ,razem z kołem .....w tym wypadku silniczek chodzi a Ty regulujesz !!!!! Ale w AHF nie ma lekko ...nawet minimalne przesunięcie powoduje przeskok wartości o 1-2 punkty w kompie . Kat w AHF powinien być ustawiony na około 4 . Wskazania powinny wskazywać niewielkie odchyłki od 4 ...ustawienie równiutko 4 jest raczej nie możliwe nawet przez bardzo dobrego mechanika.
Wymiana rozrządu w AHF zajmie nawet mniej wprawnemu około 5-7 godzin ,tak więc Twój mechanior troszkę przegiął ! Poza tym przy takich pracach wolałbym być osobiście ...nie masz pewności czy wszystko zostało wymienione ......jeszcze nigdy nie zostawiłem auta bez mojego nadzoru ! Żeby wygodnie dostać się do rozrządu powinno sie zdemontować zbiorniczek wyrównawczy i zbiorniczek wspomagania ,trzeba sprawdzić ,czy mechanior złożył wszystko bez wycieków i czy uzupełnił płyny ,szczególnie w układzie chłodzenia ...polecam koncentrat R12. POZDRAWIAM
Pozdrooooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Imbrykus pisze:Ile kosztowała wymiana i ile części? Też mnie to czeka...
- zestaw VALEO 826317 - 1190,00 zł
- rozrząd (pasek Gates + rolki SKF) GATES 01131 - 459,00 zł
- pompa wody (element rozrządu) SKF VKPC 81623 - 189,00 zł
wysyłka kurierem 20,00 zł
-------------------------------
pozdrawiam i zapraszam!
Konrad Kowalewski
www.dexx-auto.pl
tiger woods- golfista
cześć , sorry że w tym temacie ale chciałem zapytać o pompę wody do Mk4 AHF
oryginalna pompa do AHFze znakami audi/vw to pompa o nr 038 121 011A
a miałbym okazję kupić nową ze znakami audi/vw o symbolu 038 121 031F
niby gość mówi że mi podejdzie pod AHF, na oko na fotce wygląda tak samo,
ale w żadnej "etce" nie mogę znalźć takiego symbolu
Czy ktoś może mi pomóc!
Dzięki!
oryginalna pompa do AHFze znakami audi/vw to pompa o nr 038 121 011A
a miałbym okazję kupić nową ze znakami audi/vw o symbolu 038 121 031F
niby gość mówi że mi podejdzie pod AHF, na oko na fotce wygląda tak samo,
ale w żadnej "etce" nie mogę znalźć takiego symbolu
Czy ktoś może mi pomóc!
Dzięki!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości