Strona 1 z 2
Wymieniam skrzynie
: pn gru 11, 2006 18:03
autor: picz
witam. nie wiem gdzie to dać? > więc jak w temacie, mam jette2 z silnikiem JP i 4 biegową skrzynie (jeszcze nie sprawdzałem jaki typ skrzyni mam ) i chcę wsadzić 5-cio biegową. z tego co wyczytałem tu i tam to bedą pasowały 2 typy skrzyń 4S i AWY ?? (prosze o potwierdzenie)
1)czy ważny jest typ skrzyni jaką mam ??
2)czy inne też bedą pasować ?? , bo ogólnie to nie chciałbym za dużo przerabiać i słyszałem też coś że może nie pasować obudowa ponoć jest większa. wiem ze ludziska tak robili i prosiłbym o ewentualne wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie nowej i przy montażu. (czy przeguby będą pasować ??)
PS może ma ktoś taką co by mi pasowała na sprzedaz (najlepiej w woj pomorskim), za ile w ogóle można kupić ?? +/-
czekam na cenne wiadomości. dzieki
: pn gru 11, 2006 18:15
autor: To_mas
picz, typ skrzyni jest wazny !!!
Ja mam 4T i jest ona bardzo podobna do 4S z tym ze 4T ma dłuzsze przełozenia i jest powiedzmy szybsza a 4S ma krótsze i na niej auto bedzie sie szybciej zbierać ale pojedzie troszke wolniej !!!
Obydwa te rodzaje pasują do JP jaki i do JR(TD) i je polecam
)
: pn gru 11, 2006 18:21
autor: De'D
picz pisze:2 typy skrzyń 4S i AWY
a nie 4S i FF ?? ogólnie to podejdą bo z wierzchu przecież bedą pasować... tylko skrzynie 5-cio biegową ciążko wsadzić na swoje miejsce.. strasznie ciasno jest i nieżle trza sie napocic.. w porównaniu z włozeniem 'czwórki"... to jest porażka...
: pn gru 11, 2006 19:24
autor: dawid018
polecam 4t i 4s.na obu jezdziłem.jak jezdzisz dużo po mieście a żadko w trasy to zakładaj 4S jak odwrotnie to 4T.koszt skrzyni??zależy gdzie ale te 300 to minimum.moze uda ci sie taniej znależć.jak dostałem za 200zł,ale norma to ok 300-400zł.przeguby będą pasować.i jak nie masz kanału i kogoś do pomocy to nawet sie za to nie zabieraj jak masz mało cierpliwośći.ja przekładałem bez kanału i sam.MASAKRA!!!!
: pn gru 11, 2006 20:25
autor: picz
dawid018 pisze:ja przekładałem bez kanału i sam.MASAKRA!!!!
[ Dodano: 11 Gru 2006 19:28 ]
ok dzięky chopaki. do pomocy to znajde kogoś, kanał tez znajde.
"ja przekładałem bez kanału i sam.MASAKRA!!!!" - czyli nie ma zadnych problemów z niepasującą obudową i jest to fizycznie możliwe ?? a jakie pierwsze wrażenia oplaca się to??
: pn gru 11, 2006 22:18
autor: dawid018
ja zmieniałem z 4S na 4T i te na 100% pasują.fizycznie jest to możliwe.trzeba tylko sposobem bo napewno nie wlożysz skrzyni od razu tak jak ma być przykręcona.trzeba nią troche po obracać.obudowa pasuje
czy się opłaca??to zależy dlaczego zmieniasz skrzynie.ja musialem bo w swojej zajechałem mechanizm różnicowy.napewno na 5 biegach lepiej ci sie będzie jezdzić na trasie.
: wt gru 12, 2006 10:12
autor: kumkwat
Widzę że jesteś przed tym co ja przeżyłem miesiąc temu
Podejdzie jeszcze skrzynia FF (taką mam). To raz.
Po drugie od razu kupuj wszystkie wodziki i reperaturki mechanizmu zmiany biegów, bo na 100% masz luzy i jeśli wejdzie Ci np. wsteczny, to już piątka może nie wejść, lub odwrotnie. Na zdrowy chłopski rozum - na takim samym obszarze gdzie masz 3 biegi R-1-3, musi wejść jeszcze 5, więc luzów nie ma prawa być żadnych.
Koszt tego wszystkiego ok - 40zł.
Kwestie estetyczne jak gałka, pomijam
Musisz razem ze skrzynią kupić oryginalną łapę, bo mogą być różnice, to po trzecie.
Sprawdź luzy na satelitkach, po czwarte.
Po piąte - ja wkładałem w garażu bez kanału - nie polecam nerwowym ludziom
Powodzenia.
: wt gru 12, 2006 11:35
autor: vw_vandal
picz, mam skrzynie FF na sprzedaż oddam ją za 100 zł bo leży i nie ma pożytku
Z tego co się orientuje to dużo pasuje skrzyń ale najważniejsze jest przełożenie. 4S i 4T oraz FF były montowane w Dieslach.
: wt gru 12, 2006 23:30
autor: niwdew
Witam!
Powiedzcie jak to jest ze skrzyniami 4S i 4T bo z tego co czytalem
TUTAJ to mają identyczne przelożenia ja mam 4T ale padla wiec planuje wymiane.
: wt gru 12, 2006 23:52
autor: adi87
Ja mam 4S i jest super autko sie zbiera szybciej niż na 4T którą miałem wcześniej (z tego co mi wiadomo nie montowali ich do JP fabrycznie)
[ Dodano: 12 Gru 2006 22:53 ]
niwdew, 4S jest krótsza więc szybciej sie rozpedzisz ale mniejszy v-max. 4T wolniej sie rozpedzisz ale wiekszy v-max
[ Dodano: 12 Gru 2006 22:55 ]
vw_vandal pisze:4S i 4T oraz FF były montowane w Dieslach
4T była chyba też w jakichs benzynkach 1,8 a jesli chodzi o diesle to tylko w TD
[ Dodano: 12 Gru 2006 22:56 ]
FF mam w garażu po regeneracji i bede ja wkladal jak z moja nie daj Boże cos sie stanie... dokladnie jest to 020FF czy jakos tak
: śr gru 13, 2006 00:48
autor: To_mas
adi87 pisze:4T była chyba też w jakichs benzynkach 1,8 a jesli chodzi o diesle to tylko w TD
czyli u mnie ktoś założył 4T????? bo taka własnie mam a silnik miałem dieselka
: śr gru 13, 2006 01:28
autor: adi87
To_mas, ale w zwykłym dieslu? U mnie też była w JP skrzynka 4T ale wg oficjalnych danych 4T była tylko w turbodieslach
: śr gru 13, 2006 01:38
autor: To_mas
adi87, no w zwykłym JP !! dokłądnie !! Tylko ze teraz zrobiłem swapa to mam TD
(JR chyba:P)
a ta FF to jaka jest w porównaniu do 4t czy 4s ??? coś pomiędzy czy moze jeszcze inna ??
: śr gru 13, 2006 11:57
autor: vw_vandal
Chłopaki testowałem obydwie u siebie w 1V+. Zauważyłe to, że 4S bez porównania wbija się na obroty każdy bieg do 5 tyś. cisnąłem i jak wciskałem gaz czuć było że ciągnie i v-max 165 kmh w 4T była jakby łagodniejsza wciskając gaz czekała na coś ale za to V-max 176 km\h. Ja wysunąłem takie wnioski jeżeli ktoś jeżdzi na krótkich odcinkach i po mieście to proponuje 4S a jeżeli ktoś jeżdzi dużo w trasy to 4T ponieważ jest cichsza czyli jedzie się tą samą prędkością np 80 km\h ma się mniejsze obroty niż 4S. Według danych 4S różni się od 4T przełożeniem głównym i przełożeniem 5 biegu.