[MK2 JP] Pytanie o ssanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sothis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 01:48
Lokalizacja: Wrocław

[MK2 JP] Pytanie o ssanie

Post autor: sothis » pn gru 11, 2006 01:03

siema mam pytanie..
w moim JP jest to cale dieslowskie 'ssanie'.
uzywam go rano do pierwszego rozruchu, jak musze grzac swiece (pozniej w ciagu dnia rzadko kiedy zaswieca sie ich kontrolka, ale i tak czekam - nie w tym rzecz). do kolejnych rozruchow w ciagu dnia, jak auto postoi2-3 godziny, nie uzywam tego, i auto jedzie w zasadzie normalnie. I teraz pytanie: mecze go w ten sposob, czy jak jedzie bez problemu bez ssania to go nie dawac?
Ostatnio zmieniony pn gru 11, 2006 12:36 przez sothis, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam,
sothis

By [url=http://profile.imageshack.us/user/kurt_smolorz]kurt_smolorz[/url]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn gru 11, 2006 09:50

Tego "ssania" używa się do rozruchu ZIMNEGO silnika przy temperaturach od około 0 w dół.
Tak jak robisz jest ok.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » pn gru 11, 2006 10:19

ja tylko z rana odpalam go na ssaniu:) bo po co go męczyć



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn gru 11, 2006 10:25

palen pisze:Tego "ssania" używa się do rozruchu ZIMNEGO silnika przy temperaturach od około 0 w dół.
Ja właśnie tak robie :bigok: sothis, powiedz czy jak wyciągniesz przyspieszacz to czy zwiększają Ci się obroty silnika czy tylko kąt wtrysku?

[ Dodano: 11 Gru 2006 09:26 ]
Aha, pytam tak z ciekawości :bajer:



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn gru 11, 2006 11:09

zależy czy właśnie masz podnoszenie obrotów czy tylko przyspieszacz...

ja osobiście daje leciutko wajchy jak odpalam po np. 3 godz postoju bo wtedy nie telepie mi decha.. :) troszke wyciagne z 1cm i autko pracuje równiutko

jak masz tylko sam przyspieszacz bez podnoszenia to wtedy nie ma sensu wyciagac bo silnik masz juz nieco cieplejszy (ew. niedogrzany) i sam sobie poradzi...



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn gru 11, 2006 13:12

Ale chłopaki po to jest ssanie aby silnikowi było lżej zapalić. Obecnie mam wszystko ok z silnikiem, więc rano pale z ssaniem, a później jak jest ciepły nie, ale wcześniej jak miałem przestawiony kąt wtrysku na ciepłym musiałem chechłać rozrusznikiem na ssaniu odpalał od razu więc używałem ssania przy każdym odpaleniu. Więc jeżeli musisz chechłać na ciepłym to ratuj się ssaniem albo ustaw kąt wtrysku. Przecież ssaniem niczego nie zepsujesz, a rozrusznikowi będzie lżej.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn gru 11, 2006 17:25

u mnie ssanie tylko przyspiesza kąt wtrysku ale ostatnio jakoś dziwnie sie dzieje z moim silniczkiem bo jest duża różnica obrotów na zimnym a na ciepłym. i jak ruszam zimnym z lekkim dodaniem gazu to mi całą budą telepie... musze do połowy gazu dać albo ruszać z wyciągniętym ssaniem



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn gru 11, 2006 17:51

adi87, może musisz odczekać odpalasz zimnego na ssaniu i odczekaj minute wyłącz ssanie i jak nie telepie to ruszaj.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn gru 11, 2006 17:52

adi87 pisze:musze do połowy gazu dać albo ruszać z wyciągniętym ssaniem
adi87, no jeśli ty chowasz dzwignie zaraz po odpaleniu to wcale sie nie dziwie... przecież ta dzwignia nie gryzie... silnik powinien pracować na przyspieszaczu troche dłuzej niż 5 sek :D ... silnik sie przez to nie rozleci.. nawet w servisówkach piszą zeby przez ok 1 min jechać na wyciągniętej dźwigni.. aż sie ustabilizuje praca (czyt. troszke sie zagrzeje) :P



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn gru 11, 2006 17:54

właśnie trzymam go chwile na ssaniu i dosyć długo telepie kiedyś tak nie było... może to świece? nie wymieniałem od kupna czyli od ponad roku

[ Dodano: 11 Gru 2006 16:54 ]
a nakulane od tego czasu mam jakieś 30tys.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn gru 11, 2006 17:57

ja z rana odpalam "na pół dzwigni" po czym po odpaleniu daje na full zeby maxymalnie podnieśc obroty (oczywiście nie latem.. ale teraz jak najbardziej) jade z wyciągniętą przez jakiś czas a potem chowam do 1,4 długości... tak ze wyciągnięta jest gdzieś an 1- 1.5 cm.. jak stoje na światłach to nie telepie decha bo obroty mam ciut wyższe... wajche chowam całkiem dopiero jak ruszy sie wskazówka za białe pole...
auto lekko pracuje a i ja moge radia posłuchać... a nie telepiącej deski :D



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn gru 11, 2006 18:14

double-d, tylko że u mnie wajcha wraca jak się ją puści :jezor: tak ma być czy ktoś coś grzebał?



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn gru 11, 2006 18:17

po wyciągnięciu do oporu u mnie sie blokuje i słychać "cyk" i nie wraca.. :D dopiero jak mocniej pchne...



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » pn gru 11, 2006 19:19

adi87 pisze:double-d, tylko że u mnie wajcha wraca jak się ją puści :jezor: tak ma być czy ktoś coś grzebał?
jak zmieniałem dawke paliwa i regulowałem obroty cięgnem od ssania to też mi sie tak robiło ale troche po kręciałem i jest ok.

ja jak bryke odpalam z rana to kręce beż ssania ale jak odpali to momentalnie wyciągam do końca.jak wyciągne od razu to troche dłużej kręci


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości