Strona 1 z 1

[MK4 TDI] Problemy z mocą

: ndz gru 10, 2006 17:35
autor: Makar 42
We wrześniu br przesiadłem się z benzynowej Skody Favorit 1,3 (46 kW) do Golfa IV 1,9 TDI (66kW) r.p. 2003, przebieg 125 tys. Teoretycznie, prawie 50% przyrost mocy. Nie odczuwam tego w czasie jazdy. W serwisie usłyszałem, że nie mogę porównywać benzyniaka z dislem. Wzniesienia, które Skodą pokonywałem na 5 biegu, Golfem przejeżdżam z trudem na 4. Również ruszanie, szczególnie przy skręconych kołach, wymaga znacznego zwiększenia obrotów. Ruszanie tą samą techniką co Skodą, kończy się najczęściej gaśnięciem silnika.
Nie mam żadnego doświadczenia z dislami. Wiem, że "na odległość" trudno cokolwiek stwierdzić, ale może ktoś z doświadczonych kolegów podsunie mi jakąś myśl. Byłbym b. wdzięczny.

: ndz gru 10, 2006 18:08
autor: marsell
Bzdury gadają w tym serwisie, 90 konne TDI to rakieta w porównaniu z favoritką, 50 % więcej mocy i 100% więcej momentu obrotowego czuć wyraźnie, wierz mi. Jedź do porządnego warsztatu i niech Ci zdiagnozują auto VAGiem, diagnoza oczywiście dynamiczna czyli podczas jazdy. Musi być jakaś przyczyna tego stanu rzeczy bo to co jest w Twoim aucie to nie jest normalne.

: ndz gru 10, 2006 20:30
autor: pipek71
Popieram chalcik-a ,to nie sa normalne zachowania TDI . Przy takiej samej technice ruszania jak favoritką powinieneś wyrwać jak rakieta !Przy benzynie trzeba użyć więcej gazu ,przy TDI naciskając tak samo zamielił byś kołami w miejscu . A co do porównania diesla TDI z benzyną 1,3 to w warsztacie mają rację - nie ma co porównywać .................... bo TDI jest lepsze pod każdym względem !

: ndz gru 10, 2006 22:14
autor: Qto
Makar 42 pisze:Wzniesienia, które Skodą pokonywałem na 5 biegu, Golfem przejeżdżam z trudem na 4.
Nie może tak być bo TDI ma dużo większy moment obrotowy...
Makar 42 pisze:Ruszanie tą samą techniką co Skodą, kończy się najczęściej gaśnięciem silnika.
i znowu moment obrotowy się kłania...jedź na VAGa
Jaki masz VMAX ?

: pn gru 11, 2006 10:13
autor: Makar 42
Skłaniam się do kupienia własnego VAG-a. Podpowiedzcie, gdzie w mk4 znajduje się gniazdo do jego podłączenia.

: pn gru 11, 2006 20:47
autor: Scotto
gniazdo znajduje sie nad schowkiem konsoli srodkowej( kolo dziwgni zmiany biegow masz schowek nadnim jest gniazdo do vaga)

: pn gru 11, 2006 20:55
autor: PinkFloyd
Elastycznosc diesla a szczególnie TDI jest fenomenalna , 2,0l benzyna nie ma szans, w moim TD czuc leprze kopyto niz w 1,6l benzynie VW Golf wiec cos masz nie tak, trzeba podpiac pod VAGA, ostatnio szukam MKIV dla siebie i miałem okazje przejechac sie MK IV TDI 115PS na pompo wtryskach, w pracy mam Octavie 2,0l benzynę ale to co przezyłem to moje :grin: taka elastycznosc ze głowa boli- moze dlatego ze 6 biegów rwie az strach o przegłuby- ale cóz nie kupiłem bo autko miało dzwona :hmm: Sprawdz koniecznie swojego TDI bo musisz byc zadowolony jak my-ja nigdy juz nie bede miał juz benzynki :food:

: pn gru 11, 2006 22:48
autor: Makar 42
Dzięki Scotto , znalazłem choć przyznaję, że dobrze ukryte! Wcześniej szukałem w okolicy kolumny kierownicy - po jej lewej stronie jest wycięcie z plastikowym wspornikiem z dwoma otworami. Wyglądało, że czegoś brakuje, myślałem że tam powinno było być (ale wymontowano) 16 pin gniazdo do VAG-a

: wt gru 12, 2006 18:30
autor: Kermit8
Jak mówią moi przedmówcy sprawdź to VAG-iem, bo to nie jest normalne ja mam MK4 110 KM TDI i cały czas mi się wydaję, że on górę widzi wcześniej o de mnie ciągnie jak szalony.