Strona 1 z 2

[mk4 alh] VAG-COM i dawka paliwa

: ndz gru 10, 2006 15:36
autor: suavomer
Zamierzam pobawić się dawką paliwa w moim bolidzie (za dużo pali :grrr:). Gdzie w vag-comie mogę odczytać dawkę paliwa (i jaka jest norma dla ALH 90km). Następnie gdzie można ustawić nowe wartości. W jakim zakresie można sobie pozwolić na modyfikację? Z wątków na forum wynika, że mogę mieć ustawioną za wysoką dawkę (przepławka ok, turbina ok, zero błędów, kąt ok).

Generalnie jak wygląda procedura ustawiania dawki...

: ndz gru 10, 2006 19:07
autor: rob555
Vag comem sobie mozesz :) zmienic ustawienia na wyswietlaczu. REALNE SPALANIE BEDZIE IDENTYCZNE tylko komp bedzie inaczej liczyc ;)
Jak pali za duzo to podmien przeplywke i wtedy zobacz:) czasem pomaga.

: ndz gru 10, 2006 19:27
autor: suavomer
Nie chodzi o wyświetlacz. Nie wierzę, że nie można zmienić nastaw pompy wtryskowej z vaga i że nie można zmienić dawki paliwa, to się przecież robi. Zaś co do spalania to liczę ile wlałem do pustego baku, więc sorki ale odpowiedź dot. wyświetlacza jest nie na miejscu.

A tu masz wątek wyjściowy, który mówi, że można (nie ma tylko jak): http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... mala+dawka

a tu odpowiedź jak to robić vagiem:
http://forum.diagtronik.pl/viewtopic.ph ... wka+paliwa

no cóż może się poleniłem i pospieszyłem z pytaniem zanim znalazłem odpowiedź ale to chyba mniejszy grzech niż wprowadzająca w błąd odpowiedź.

pozdrawiam

: ndz gru 10, 2006 21:38
autor: rob555
Czytaj uwazniej. Dawka paliwa podawana jako mg/skok to ze tak powiem mnoznik ktory ma za zadanie po pierwsze na wyswietlaczu pokazac jak i tez wprowadzic dane bazowe od ktorych komp bedzie liczyc.
Jest mozliwe zmniejszenie dawki poprzez podanie w adaptacji wartosci mniejszej niz serwisowa. Ale nadal powtarzam TO JEST REGULACJA MARGINALNA !!! Max kilka % i do tego wartosci te beda dopiero zauwazalne przy wysokich wartosciach w programie. Jezdzac spokojnie praktycznie nie ma znaczenia czy mamy 2mg/sko czy 8mg/skok ustawione!
Wiec prosze nie pisz o odpowiedziac wprowadzajacych w blad. Troche za bardzo chcesz wszystko Vag zrobic.
Jak uda Ci sie zejsc ze spalaniem o chociazby litr to stawiam siwe pol litra :)
p.s Zmiejszenie wartosci w kanale 1 spowoduje zwiekszenie wartosci mg/skok wiec sie nie zdziw.

: ndz gru 10, 2006 22:23
autor: pasio
Mam ten sam silnik i też mam takie wrażenie że trochę za dużo pali np. w ostatnie dwa tygodnie przejechałem 350km w cyklu mieszanym, z czego w trasie ok 100km na autostradzie nie szybciej niż 160-170km/h i drugie 100km też na trasie(tyle że po normalnej drodze raczej bez gwałtownego przyspieszania) reszta po mieści.Spalił mi prawie 29 litrów (tankowałem za 100zł)z moich obliczeń to ok 8l/100km (no chyba że źle liczę)- trochę dużo jak na diesla. To co z tą przepływką można by zrobić?

: pn gru 11, 2006 00:22
autor: suavomer
rob555, nie obraź się, ale ja pytałem o procedurę jak to zrobić a nie co to daje. Bo co to daje to właśnie czytałem. A jak zejdę o litr mniej to będzie dużo. Poza tym zanim dam zarobić np.: Jetronicowi 250 za diagnozę + nie wiem ile za ustawienie, chcę pobawić się swoim kablem (od VAGA-a :bigok:) - po to go kupiłem. Nic nie zepsuję a może coś zyskam.

Więc jeśli mogę uzyskać konkretną procedurę jak nastawić nową dawkę obrotów jałowych to ślicznie proszę, jeśli nie trudno zaryję się w necie i znajdę. A co do przepływki pisałem, że sprawna (podmieniona i sprawdzana).

: pn gru 11, 2006 01:27
autor: rob555
Procedura:
wchodzisz w silnik pozniej logowanie >12233> pozniej adaptacja > kanal 01>odczyt
Zmieniasz wartosc ktora tam jest na mniejsza (o ile to sam musisz wykombinowac) >zapisz i sprawdzasz po odpaleniu czy dawka mg/skok miesci sie w przedziale 3-9

: pn gru 11, 2006 10:11
autor: Remigiusz78
Daj znać jak Ci poszło, może też się skuszę...

[ Dodano: 11 Gru 2006 09:25 ]
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3950

[ Dodano: 11 Gru 2006 09:25 ]
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3950

: pn gru 11, 2006 13:12
autor: Corvax
rob555, ma racje - adaptacja da niewiele bo ma bardzo mały zakres - ponadto pamietajcie ze zmieniacie nastawy dla biegu jałowego - dawka pod obciazeniem jest zapisana w sofcie - jest to wlasnie obejscie na ten problem - ale nie zrobi sie tego w sensowny sposob adaptacja, tylko mechanicznie przestawiajac pompe, aha - wartosci na VAGu odwrotnie proporcjonalne z zakresu - 3-9 bodaj 3 - duza dawka - 9 mała dawka, u mnie jest obecnie 3,4

: pn gru 11, 2006 22:58
autor: suavomer
Remigiusz78, kuszę się o pojechanie do Masters'a do Warszawy. Prawdopodobnie mam źle złożony rozrząd. Dawka paliwa to ma być tylko zabawa...

: wt gru 12, 2006 16:31
autor: Remigiusz78
suavomer, zanim pojedziesz, pogadaj z moim mechanikiem, sądze ze jest Tobie w stanie pomóc przy ponownymn ustawieniu tego paska, tel. 604 275 054

: ndz sty 28, 2007 18:43
autor: suavomer
Wszystko już jasne polecam wątek: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3189

: ndz sty 28, 2007 19:46
autor: Remigiusz78
Bingo!

: pn sty 29, 2007 16:35
autor: snowak
Dodam tylko, że jeśli robi się to bez kanału to trzeba trzymać wszystko dobrze w garści :jezor: :rotfl: