[mk2] Odpali z uszkodzana swieca/swiecami???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2] Odpali z uszkodzana swieca/swiecami???
Witam.
Rano przy odpalaniu zimnego silnika, z rury wylatuje niebieski dym w bardzo duzych ilosciach. Auto chodzi strasznie głosno i nie równo. Znajomy tak mial w cytrynie i okazało sie ze padly mu 2 swiece. Kupilem nowe swiece NGK D-power 2 i przed wymiana pytalem sie znajomego czy mi wymieni, bo sie tak dzieje, a on mi powiedział, ze jezeli padnieta jest chociarz 1 swieca, to auto juz nie zapali. Ma racje czy nie??? Po rogrzaniu auto pali na 1 obrot.
I co??
Rano przy odpalaniu zimnego silnika, z rury wylatuje niebieski dym w bardzo duzych ilosciach. Auto chodzi strasznie głosno i nie równo. Znajomy tak mial w cytrynie i okazało sie ze padly mu 2 swiece. Kupilem nowe swiece NGK D-power 2 i przed wymiana pytalem sie znajomego czy mi wymieni, bo sie tak dzieje, a on mi powiedział, ze jezeli padnieta jest chociarz 1 swieca, to auto juz nie zapali. Ma racje czy nie??? Po rogrzaniu auto pali na 1 obrot.
I co??
Czas na jakiś zabytek :>
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Powinieneś pisac w tym temaciehttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67570
Sprawdz świece i kat wtrysku ,jak kopci na niebiesko to jest chyba opózniony kat. świeczki najlepiej sprawdzic wykręcajac je i podpinając do aku , trzymac w kombinerkach + na główke. Powinna w kilka sekund sie rozgrzać.
Sprawdz świece i kat wtrysku ,jak kopci na niebiesko to jest chyba opózniony kat. świeczki najlepiej sprawdzic wykręcajac je i podpinając do aku , trzymac w kombinerkach + na główke. Powinna w kilka sekund sie rozgrzać.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
Re: [mk2] Odpali z uszkodzana swieca/swiecami???
nie ma racji, przy takich temperaturach jak teraz zdrowy silnik powinien zapalić ze wszystkimi uszkodzonymi świeczkami, no a z 1 dobrą to już na 99%.....Pawlos pisze:..........a on mi powiedział, ze jezeli padnieta jest chociarz 1 swieca, to auto juz nie zapali. Ma racje czy nie???...........
pozdro
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Pawlos, tak jak pisze mac79, jak padną ci nawet 3 swiece z problemem ale auto odpali może przez chwile fixować (nie równe obroty, kopcić) ale odpalisz. Co do sprawdzenia świec. Pierwszy sposób: odkręcasz listwę ze swiec i plusikiem z aku pocierasz o głowki świec wkręconych w blok jak iskrzy to dobra! Jest mała wada bo nieraz zdarza się, że świeca jest półpadnieta poprostu grzeje ale po dłuższym czasie niż reszta i ten sposób wykryje że jest dobra. Drugi sposób: to wykręcić świece i sprawdzać . Ja osobiście jestem za wymianą wszystkich 4 świec. Sprawdz jeszcze bezpiecznik na podszybiu i automat od świec.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
samej pompy nei rusza sie.. bo byś pół silnika rozebrał i potem pół roku składał
najlepiej wykręcić same przewody wtrysków... tyle ze potem trza odpowietrzyc .. zeby odpalić ... ( w sumie to sam sie odpowietrzyć potrafi ale to katorga dla silnika...raz tak próbowałem i mi sie szkoda zrobiło biedaka jak sie dławil ...lepiej mu pomóc i odpowietrzyć)
te świece za pompą to po kawałeczku cierpliwi odkręcać i jakoś pójdzie... potem z dokręcaniem tak samo... po kawałeczku... i nie za mocno dokrecaj... bo mozesz zerwać gwint...uszkodzić świece.. tam ma być 30 Nm .. nie więcej...
jak bedziesz zakładal przewody wtrysków to zostaw poluźnione nakrętki na wtryskiwaczach... tak sie łatwiej odpowietrzy .. zakręć silnikiem jak zobaczysz ze pojawia sie ropa pod luźnymi nakrętkami to wtedy podokręcaj..
najlepiej wykręcić same przewody wtrysków... tyle ze potem trza odpowietrzyc .. zeby odpalić ... ( w sumie to sam sie odpowietrzyć potrafi ale to katorga dla silnika...raz tak próbowałem i mi sie szkoda zrobiło biedaka jak sie dławil ...lepiej mu pomóc i odpowietrzyć)
te świece za pompą to po kawałeczku cierpliwi odkręcać i jakoś pójdzie... potem z dokręcaniem tak samo... po kawałeczku... i nie za mocno dokrecaj... bo mozesz zerwać gwint...uszkodzić świece.. tam ma być 30 Nm .. nie więcej...
jak bedziesz zakładal przewody wtrysków to zostaw poluźnione nakrętki na wtryskiwaczach... tak sie łatwiej odpowietrzy .. zakręć silnikiem jak zobaczysz ze pojawia sie ropa pod luźnymi nakrętkami to wtedy podokręcaj..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości