Strona 1 z 1

[MK2] Czy 1.6 TD nadaje się do ostrej jazdy?

: pt gru 08, 2006 10:34
autor: danielvw1
Witam.Mam takie pytanie a mianowicie mam turbo diesla 1.6.Lubię sobie czasami przycisnąć gaz w podłogę.Wkońcu silniczek jest bardzo zrywny jak na tą moc i tą pojemność.I mam takie pytanie czy nadmierne przemęczanie diesla może uszkodzić jakieś elementy w silniku np turbinę??bo z tego co wiem to diesel nie jest stworzony raczej po to żeby wyciągnąć z niego jak największą moc tylko po to aby był ekonomiczny :D jakie są wasze przygody z tym silnikiem??Pozdrawiam :grin:

: pt gru 08, 2006 11:07
autor: tchopz
Po pierwsze masz przyklejony temat "Jak jeździć Dieselem". Jak będziesz tego przestrzegał to możesz wyciskać z niego co się da.

Po drugie pogadaj z użytkownikiem Ventil. Miał/ma bardzo "podrasowane" 1.6 TD. Niech się wypowie jak wytrzymałość silnika, bo robił remoncik kapitalny tylko chyba przed tuningiem a nie po.

: pt gru 08, 2006 11:18
autor: kumkwat
Każdy diesel z turbo jak jest katowany to wczesniej czy później odmówi posłuszeństwa, o ile mechanicznie może sie nie zepsuć, to turbawa wcześniej się skończy, zwłaszcza jak jest źle eksploatowana.

Poczytaj wątek jak jeździć gnojówką, to sporo się dowiesz.

: pt gru 08, 2006 12:47
autor: souler
mozesz ciagle jezdzic ile fabryka dala tylko stosuj sie do zasad jazdy i obslugi diesla. oczywistym jest ze takie uzytkowanie doprowadzi do wczesniejszego zuzycia elementow. wszystko zalezy od tego jak bedziesz go katowal. jazda przez 200km z ciaglym max obciazeniem raczej mu nie posluzy, ale jazda zmienna 90-160 nie zaszkodzi.

: pt gru 08, 2006 12:52
autor: Cinek
dieslem nie wolno jeździć dynamicznie, aPsolotnie :satan:

Re: [MK2] Czy 1.6 TD nadaje się do ostrej jazdy?

: pt gru 08, 2006 22:47
autor: ventil
danielvw1 pisze:Witam.Mam takie pytanie a mianowicie mam turbo diesla 1.6.Lubię sobie czasami przycisnąć gaz w podłogę.Wkońcu silniczek jest bardzo zrywny jak na tą moc i tą pojemność.I mam takie pytanie czy nadmierne przemęczanie diesla może uszkodzić jakieś elementy w silniku np turbinę??bo z tego co wiem to diesel nie jest stworzony raczej po to żeby wyciągnąć z niego jak największą moc tylko po to aby był ekonomiczny :D jakie są wasze przygody z tym silnikiem??Pozdrawiam :grin:
Witam.
Z autami jest róznie - czasem ktoś jeździ spokojnie i auto porafi sie zepsuc a czasem autka nie oszczedza i bedzie mu długo służyło. Układ korbowy w 1.6TD jest bardzo mocny - nie słyszałem jeszcze by komus np. korba wyszła bokiem - słabszym punktem jest na pewno głowica - przegrzana i z duzym przebiegiem może "klęknąć". Na pewno w aucie z turbo by długo nam słuzylo trzeba dbac o terminowe wymiany oleju a takze o to by jego stan w silniku nigdy nie zszedł ponizej minimum na bagnecie. Turbo obracajace sie z wielka predkościa przy chwilowym zaniku smarowania (np. niski stan oleju i wejscie w ostry zakret, smok zasysa powietrze) szybko "kleknie". Takze po ostrej jeździe zanim zgasisz silnik pozwól autku popracować z 2-3 minuty na biegu jałowym.
danielvw1 pisze:bo z tego co wiem to diesel nie jest stworzony raczej po to żeby wyciągnąć z niego jak największą moc tylko po to aby był ekonomiczny
Starsze diesle na pewno robiono z mysla o ekonomii ale nowe (np.IBIZA [6L1] z silnikem 1.9 TDI [BPX] z salonu 160KM) to juz nie tylko dla ekonomii - nikt nie bedzie "pykał" takim autem. Mój 1.6TD jest juz 30tys. po remoncie i na razie "kula" sie nieźle - nie "pałuje" go non stop ale od czasu do czasu pedał zatrzymuje sie na podłodze - oczywiscie po odpowiednim nagrzaniu silnika.