Strona 1 z 1

[MK4 ASV] Podcisnienie jest a gruszka nie bangla...

: śr gru 06, 2006 17:15
autor: deltoro
Witam.
Początkowo tylko problem z przyspieszaniem jakich tysiące na forum ale...
Gofer ciągnie dopiero od ok 2000-2200 obrotów , N75 wymieniony bo wcześniej w ogóle nie ciągnął, przez kilka pierwszych jazd po wymianie N75 zaliczyłem parę Notlaufów ale później się to uspokoiło i teraz jest spokój tylko pozostało to że słaby jest do 2000-2200 i tu uwagę mą zwróciła gruszka ze sztangą która na zgaszonym silniku bardzo ładnie z jednostajnym oporem chowa się i odskakuje ale już po zapaleniu ani nie drgnie tzn. nie chowa się na te ok 2cm, ani nawet na 1mm i dalej można sztange sobie do środka wciskać(a ma byc twarda).
Diagnoza>>> brak podciśnienia... więc pomyślałem sobie że poszukam gdzie to podciśnene się traci

Odłączyłem wężyk od gruchy i ciągne usteczkami>>>>bardzo ładnie się sztanga chowa czyli grucha w miarę zdrowa ... szukam dalej...
Wężyk od gruchy idzie do takiego zaworu nazwijmy go X a dopiero od niego do N18>>> sprawdzam czy jest podcisnienie na tym zaworku X a tu du..pcia, nic nie ssie i nie syczy!!!

idąc dalej odpiąłem wężyk idący do N18 iiii podciśnienie jest, bardzo ładnie paluszka przyciąga!!!

Czyli moje podejrzenia padły na ten zaworek-czujnik który ma oznaczenia 1J0 906 283C, z boku ma czapeczkę z napisem "made in USA" czy ktoś wie co to jest, bo nawet na necie niewiele (tylko na stronkach .de i co.uk coś o nim piszą) nigdzie go nawet nie sprzedają allegro, katalog Boscha d..pa, wypiąłem czyściłem WD40 dmuchałem ale chyba nic to nei dało bo sztanga dalej nie bangla.

Silnik ASV z przebiegiem 125kkm,
Pozdrawiam.

: śr gru 06, 2006 17:46
autor: Corvax
N18 to elektrozawór EGR

: śr gru 06, 2006 19:44
autor: rob555
Omin N18 podcisnienie podlacz bezposrednio do N75

: śr gru 06, 2006 20:31
autor: deltoro
Corvax pisze:N18 to elektrozawór EGR
To to ja wiem , ale mnie chodzi o zawór MIęDZY N18 a gruszką>>>> wygląda to tak
N18 -----wężyk----jakiś zawór(nazwałem go X)------wężyk -----Gruszka

Nigdy o nim nie słyszałem, ani nikt o nim nic nie pisał i to nie tylko na vwgolf.pl
ma numer seryjny 1J0 906 283c

: śr gru 06, 2006 22:11
autor: rob555
To chyba macie niezly burdel towarzyszu :D
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.

: śr gru 06, 2006 22:21
autor: deltoro
rob555 pisze:To chyba macie niezly burdel towarzyszu :D
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.
No widzisz tez się zdziwiłem, a to wszystko przy okazji sprawdzania szczelności wężyków, i tak po nitce do kłęb.. eeee do czegoś takiego. Jest tak schowany że niektórzy o jego istnieniu mogą nawet nie wiedzieć.
Jeśli ktoś może wkleić ETKe obrazującą to byłbym bardzo wdzięczny (ASV 2000r)

: czw gru 07, 2006 01:32
autor: Corvax
Obrazek

: czw gru 07, 2006 08:22
autor: rob555
Corvax wkleiles fotke instalki bez VNT ;)
Deltoro > troche juz tych instalacji sie na ogladalem i pomiedzy N75 a gruszka nie ma zadnego zaworka (chyba ze ktos zle podlaczyl uklad). Fakt ze gdzies jeszcze w lini podcisnien jest przy EGR zaworek zamykajacy klapy gaszace ale napewno nie jest on na jednym wezu pomiedzy N75 a grucha!

: czw gru 07, 2006 09:44
autor: Corvax
rob555 pisze:Corvax wkleiles fotke instalki bez VNT
Czyżby? jak byk stoi AHF ALH i ASV , nawet akumulator podcisnienia jest - chyba ze chodzi Ci o to żz nie ma na schamacie turbiny?

: czw gru 07, 2006 15:39
autor: rob555
My mistake :blush:
Z rana to sie jest malo rozgarnietym ;) zasugerowalem sie nr 39 ktory wyglada jak stary n75.

: czw gru 07, 2006 21:05
autor: figurel
deltoro pisze:
To to ja wiem , ale mnie chodzi o zawór MIęDZY N18 a gruszką>>>> wygląda to tak
N18 -----wężyk----jakiś zawór(nazwałem go X)------wężyk -----Gruszka

Nigdy o nim nie słyszałem, ani nikt o nim nic nie pisał i to nie tylko na vwgolf.pl
ma numer seryjny 1J0 906 283c
Sądzę, że jest to zawór zwrotny, na schemacie sa trzy takie zaworki. Jeden oznaczony nr 15, u mnie wyrażnie w aucie widoczny przy poszybiu, taki czarno - biały, drugi na schemacie widoczny pomiędzy numerem 23 a 40 oraz trzeci obok nr 33. I ma znaczenie w którą stronę biała (czy też czarna) jego część jest skierowana.

: pt gru 08, 2006 09:58
autor: deltoro
Figurel:
nieee, ten zawór o którym piszę ma na schemacie numer 39 i jest ładnie opisany 1J0 908 283 C>>>ZAWóR MAGNETYCZNY. i jak wypne wężyk Nr 32 to podciśnienie JEST, a jak wypne Nr 33 to już niema, stąd mój wniosek, padnięty zaworek Nr 39 na schemacie.
Ewentualnie jeśli mogę prosić aby ktoś z Was wypiął na chwilke wężyk 33 i sprawdził czy tam ma podcisnienie czy też nie. Z góry baaaardzo dziękuję!!!!

...punkciki juz lecą :kwiat:

: pt gru 08, 2006 11:32
autor: rob555
deltoro ten zawor to zawor od klapy gaszacej silnika umiejscowiony przy kolektorze ssacym. Skoro po podpieciu jego w uklad siada Ci podcisnienie to znaczy sie ze jest walniety badz nieszczelny. Kup nowy albo wypnij go z ukladu. Po wypieciu sa dwa minusy : 1- bedzie troche gorzej gasic silnik 2- jak turbo powie papa ciezko bedzie silnik zatrzymac jak olej sie do kolektora dostanie
P.S ten zaworek jest na tej samej magistrali podcisnien co n18 i n75 ale jak sam widzisz nie jest podlaczony pomiedzy N75 a gruche wiec moze ustaw porzadnie wezyki i bedzie OK?