[MK4 ASV] Podcisnienie jest a gruszka nie bangla...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4 ASV] Podcisnienie jest a gruszka nie bangla...
Witam.
Początkowo tylko problem z przyspieszaniem jakich tysiące na forum ale...
Gofer ciągnie dopiero od ok 2000-2200 obrotów , N75 wymieniony bo wcześniej w ogóle nie ciągnął, przez kilka pierwszych jazd po wymianie N75 zaliczyłem parę Notlaufów ale później się to uspokoiło i teraz jest spokój tylko pozostało to że słaby jest do 2000-2200 i tu uwagę mą zwróciła gruszka ze sztangą która na zgaszonym silniku bardzo ładnie z jednostajnym oporem chowa się i odskakuje ale już po zapaleniu ani nie drgnie tzn. nie chowa się na te ok 2cm, ani nawet na 1mm i dalej można sztange sobie do środka wciskać(a ma byc twarda).
Diagnoza>>> brak podciśnienia... więc pomyślałem sobie że poszukam gdzie to podciśnene się traci
Odłączyłem wężyk od gruchy i ciągne usteczkami>>>>bardzo ładnie się sztanga chowa czyli grucha w miarę zdrowa ... szukam dalej...
Wężyk od gruchy idzie do takiego zaworu nazwijmy go X a dopiero od niego do N18>>> sprawdzam czy jest podcisnienie na tym zaworku X a tu du..pcia, nic nie ssie i nie syczy!!!
idąc dalej odpiąłem wężyk idący do N18 iiii podciśnienie jest, bardzo ładnie paluszka przyciąga!!!
Czyli moje podejrzenia padły na ten zaworek-czujnik który ma oznaczenia 1J0 906 283C, z boku ma czapeczkę z napisem "made in USA" czy ktoś wie co to jest, bo nawet na necie niewiele (tylko na stronkach .de i co.uk coś o nim piszą) nigdzie go nawet nie sprzedają allegro, katalog Boscha d..pa, wypiąłem czyściłem WD40 dmuchałem ale chyba nic to nei dało bo sztanga dalej nie bangla.
Silnik ASV z przebiegiem 125kkm,
Pozdrawiam.
Początkowo tylko problem z przyspieszaniem jakich tysiące na forum ale...
Gofer ciągnie dopiero od ok 2000-2200 obrotów , N75 wymieniony bo wcześniej w ogóle nie ciągnął, przez kilka pierwszych jazd po wymianie N75 zaliczyłem parę Notlaufów ale później się to uspokoiło i teraz jest spokój tylko pozostało to że słaby jest do 2000-2200 i tu uwagę mą zwróciła gruszka ze sztangą która na zgaszonym silniku bardzo ładnie z jednostajnym oporem chowa się i odskakuje ale już po zapaleniu ani nie drgnie tzn. nie chowa się na te ok 2cm, ani nawet na 1mm i dalej można sztange sobie do środka wciskać(a ma byc twarda).
Diagnoza>>> brak podciśnienia... więc pomyślałem sobie że poszukam gdzie to podciśnene się traci
Odłączyłem wężyk od gruchy i ciągne usteczkami>>>>bardzo ładnie się sztanga chowa czyli grucha w miarę zdrowa ... szukam dalej...
Wężyk od gruchy idzie do takiego zaworu nazwijmy go X a dopiero od niego do N18>>> sprawdzam czy jest podcisnienie na tym zaworku X a tu du..pcia, nic nie ssie i nie syczy!!!
idąc dalej odpiąłem wężyk idący do N18 iiii podciśnienie jest, bardzo ładnie paluszka przyciąga!!!
Czyli moje podejrzenia padły na ten zaworek-czujnik który ma oznaczenia 1J0 906 283C, z boku ma czapeczkę z napisem "made in USA" czy ktoś wie co to jest, bo nawet na necie niewiele (tylko na stronkach .de i co.uk coś o nim piszą) nigdzie go nawet nie sprzedają allegro, katalog Boscha d..pa, wypiąłem czyściłem WD40 dmuchałem ale chyba nic to nei dało bo sztanga dalej nie bangla.
Silnik ASV z przebiegiem 125kkm,
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr gru 06, 2006 17:56 przez deltoro, łącznie zmieniany 1 raz.
Omin N18 podcisnienie podlacz bezposrednio do N75
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
To chyba macie niezly burdel towarzyszu
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
No widzisz tez się zdziwiłem, a to wszystko przy okazji sprawdzania szczelności wężyków, i tak po nitce do kłęb.. eeee do czegoś takiego. Jest tak schowany że niektórzy o jego istnieniu mogą nawet nie wiedzieć.rob555 pisze:To chyba macie niezly burdel towarzyszu
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.
Jeśli ktoś może wkleić ETKe obrazującą to byłbym bardzo wdzięczny (ASV 2000r)
Corvax wkleiles fotke instalki bez VNT
Deltoro > troche juz tych instalacji sie na ogladalem i pomiedzy N75 a gruszka nie ma zadnego zaworka (chyba ze ktos zle podlaczyl uklad). Fakt ze gdzies jeszcze w lini podcisnien jest przy EGR zaworek zamykajacy klapy gaszace ale napewno nie jest on na jednym wezu pomiedzy N75 a grucha!
Deltoro > troche juz tych instalacji sie na ogladalem i pomiedzy N75 a gruszka nie ma zadnego zaworka (chyba ze ktos zle podlaczyl uklad). Fakt ze gdzies jeszcze w lini podcisnien jest przy EGR zaworek zamykajacy klapy gaszace ale napewno nie jest on na jednym wezu pomiedzy N75 a grucha!
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
My mistake
Z rana to sie jest malo rozgarnietym zasugerowalem sie nr 39 ktory wyglada jak stary n75.
Z rana to sie jest malo rozgarnietym zasugerowalem sie nr 39 ktory wyglada jak stary n75.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Sądzę, że jest to zawór zwrotny, na schemacie sa trzy takie zaworki. Jeden oznaczony nr 15, u mnie wyrażnie w aucie widoczny przy poszybiu, taki czarno - biały, drugi na schemacie widoczny pomiędzy numerem 23 a 40 oraz trzeci obok nr 33. I ma znaczenie w którą stronę biała (czy też czarna) jego część jest skierowana.deltoro pisze:
To to ja wiem , ale mnie chodzi o zawór MIęDZY N18 a gruszką>>>> wygląda to tak
N18 -----wężyk----jakiś zawór(nazwałem go X)------wężyk -----Gruszka
Nigdy o nim nie słyszałem, ani nikt o nim nic nie pisał i to nie tylko na vwgolf.pl
ma numer seryjny 1J0 906 283c
Figurel:
nieee, ten zawór o którym piszę ma na schemacie numer 39 i jest ładnie opisany 1J0 908 283 C>>>ZAWóR MAGNETYCZNY. i jak wypne wężyk Nr 32 to podciśnienie JEST, a jak wypne Nr 33 to już niema, stąd mój wniosek, padnięty zaworek Nr 39 na schemacie.
Ewentualnie jeśli mogę prosić aby ktoś z Was wypiął na chwilke wężyk 33 i sprawdził czy tam ma podcisnienie czy też nie. Z góry baaaardzo dziękuję!!!!
...punkciki juz lecą
nieee, ten zawór o którym piszę ma na schemacie numer 39 i jest ładnie opisany 1J0 908 283 C>>>ZAWóR MAGNETYCZNY. i jak wypne wężyk Nr 32 to podciśnienie JEST, a jak wypne Nr 33 to już niema, stąd mój wniosek, padnięty zaworek Nr 39 na schemacie.
Ewentualnie jeśli mogę prosić aby ktoś z Was wypiął na chwilke wężyk 33 i sprawdził czy tam ma podcisnienie czy też nie. Z góry baaaardzo dziękuję!!!!
...punkciki juz lecą
deltoro ten zawor to zawor od klapy gaszacej silnika umiejscowiony przy kolektorze ssacym. Skoro po podpieciu jego w uklad siada Ci podcisnienie to znaczy sie ze jest walniety badz nieszczelny. Kup nowy albo wypnij go z ukladu. Po wypieciu sa dwa minusy : 1- bedzie troche gorzej gasic silnik 2- jak turbo powie papa ciezko bedzie silnik zatrzymac jak olej sie do kolektora dostanie
P.S ten zaworek jest na tej samej magistrali podcisnien co n18 i n75 ale jak sam widzisz nie jest podlaczony pomiedzy N75 a gruche wiec moze ustaw porzadnie wezyki i bedzie OK?
P.S ten zaworek jest na tej samej magistrali podcisnien co n18 i n75 ale jak sam widzisz nie jest podlaczony pomiedzy N75 a gruche wiec moze ustaw porzadnie wezyki i bedzie OK?
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 151 gości