[MK4 ASV] Podcisnienie jest a gruszka nie bangla...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

deltoro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:29
Lokalizacja: Mikołów

[MK4 ASV] Podcisnienie jest a gruszka nie bangla...

Post autor: deltoro » śr gru 06, 2006 17:15

Witam.
Początkowo tylko problem z przyspieszaniem jakich tysiące na forum ale...
Gofer ciągnie dopiero od ok 2000-2200 obrotów , N75 wymieniony bo wcześniej w ogóle nie ciągnął, przez kilka pierwszych jazd po wymianie N75 zaliczyłem parę Notlaufów ale później się to uspokoiło i teraz jest spokój tylko pozostało to że słaby jest do 2000-2200 i tu uwagę mą zwróciła gruszka ze sztangą która na zgaszonym silniku bardzo ładnie z jednostajnym oporem chowa się i odskakuje ale już po zapaleniu ani nie drgnie tzn. nie chowa się na te ok 2cm, ani nawet na 1mm i dalej można sztange sobie do środka wciskać(a ma byc twarda).
Diagnoza>>> brak podciśnienia... więc pomyślałem sobie że poszukam gdzie to podciśnene się traci

Odłączyłem wężyk od gruchy i ciągne usteczkami>>>>bardzo ładnie się sztanga chowa czyli grucha w miarę zdrowa ... szukam dalej...
Wężyk od gruchy idzie do takiego zaworu nazwijmy go X a dopiero od niego do N18>>> sprawdzam czy jest podcisnienie na tym zaworku X a tu du..pcia, nic nie ssie i nie syczy!!!

idąc dalej odpiąłem wężyk idący do N18 iiii podciśnienie jest, bardzo ładnie paluszka przyciąga!!!

Czyli moje podejrzenia padły na ten zaworek-czujnik który ma oznaczenia 1J0 906 283C, z boku ma czapeczkę z napisem "made in USA" czy ktoś wie co to jest, bo nawet na necie niewiele (tylko na stronkach .de i co.uk coś o nim piszą) nigdzie go nawet nie sprzedają allegro, katalog Boscha d..pa, wypiąłem czyściłem WD40 dmuchałem ale chyba nic to nei dało bo sztanga dalej nie bangla.

Silnik ASV z przebiegiem 125kkm,
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony śr gru 06, 2006 17:56 przez deltoro, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr gru 06, 2006 17:46

N18 to elektrozawór EGR


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr gru 06, 2006 19:44

Omin N18 podcisnienie podlacz bezposrednio do N75


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

deltoro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:29
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: deltoro » śr gru 06, 2006 20:31

Corvax pisze:N18 to elektrozawór EGR
To to ja wiem , ale mnie chodzi o zawór MIęDZY N18 a gruszką>>>> wygląda to tak
N18 -----wężyk----jakiś zawór(nazwałem go X)------wężyk -----Gruszka

Nigdy o nim nie słyszałem, ani nikt o nim nic nie pisał i to nie tylko na vwgolf.pl
ma numer seryjny 1J0 906 283c



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr gru 06, 2006 22:11

To chyba macie niezly burdel towarzyszu :D
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

deltoro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:29
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: deltoro » śr gru 06, 2006 22:21

rob555 pisze:To chyba macie niezly burdel towarzyszu :D
Powiedzmy tak: Podcisnienie idzie poprzez N18 (EGR) i N75(kierownice) do odpowiednio zaworu EGR i gruchy w turbinie. Podcisnienie wychodzace z N75 idace do gruszki sterujacej kierownicami NIE MA ZADNEGO zaworka po drodze.
Tak samo od N18 do EGR jest tylko wezyk.
No widzisz tez się zdziwiłem, a to wszystko przy okazji sprawdzania szczelności wężyków, i tak po nitce do kłęb.. eeee do czegoś takiego. Jest tak schowany że niektórzy o jego istnieniu mogą nawet nie wiedzieć.
Jeśli ktoś może wkleić ETKe obrazującą to byłbym bardzo wdzięczny (ASV 2000r)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw gru 07, 2006 01:32

Obrazek


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw gru 07, 2006 08:22

Corvax wkleiles fotke instalki bez VNT ;)
Deltoro > troche juz tych instalacji sie na ogladalem i pomiedzy N75 a gruszka nie ma zadnego zaworka (chyba ze ktos zle podlaczyl uklad). Fakt ze gdzies jeszcze w lini podcisnien jest przy EGR zaworek zamykajacy klapy gaszace ale napewno nie jest on na jednym wezu pomiedzy N75 a grucha!


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw gru 07, 2006 09:44

rob555 pisze:Corvax wkleiles fotke instalki bez VNT
Czyżby? jak byk stoi AHF ALH i ASV , nawet akumulator podcisnienia jest - chyba ze chodzi Ci o to żz nie ma na schamacie turbiny?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw gru 07, 2006 15:39

My mistake :blush:
Z rana to sie jest malo rozgarnietym ;) zasugerowalem sie nr 39 ktory wyglada jak stary n75.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » czw gru 07, 2006 21:05

deltoro pisze:
To to ja wiem , ale mnie chodzi o zawór MIęDZY N18 a gruszką>>>> wygląda to tak
N18 -----wężyk----jakiś zawór(nazwałem go X)------wężyk -----Gruszka

Nigdy o nim nie słyszałem, ani nikt o nim nic nie pisał i to nie tylko na vwgolf.pl
ma numer seryjny 1J0 906 283c
Sądzę, że jest to zawór zwrotny, na schemacie sa trzy takie zaworki. Jeden oznaczony nr 15, u mnie wyrażnie w aucie widoczny przy poszybiu, taki czarno - biały, drugi na schemacie widoczny pomiędzy numerem 23 a 40 oraz trzeci obok nr 33. I ma znaczenie w którą stronę biała (czy też czarna) jego część jest skierowana.



deltoro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:29
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: deltoro » pt gru 08, 2006 09:58

Figurel:
nieee, ten zawór o którym piszę ma na schemacie numer 39 i jest ładnie opisany 1J0 908 283 C>>>ZAWóR MAGNETYCZNY. i jak wypne wężyk Nr 32 to podciśnienie JEST, a jak wypne Nr 33 to już niema, stąd mój wniosek, padnięty zaworek Nr 39 na schemacie.
Ewentualnie jeśli mogę prosić aby ktoś z Was wypiął na chwilke wężyk 33 i sprawdził czy tam ma podcisnienie czy też nie. Z góry baaaardzo dziękuję!!!!

...punkciki juz lecą :kwiat:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt gru 08, 2006 11:32

deltoro ten zawor to zawor od klapy gaszacej silnika umiejscowiony przy kolektorze ssacym. Skoro po podpieciu jego w uklad siada Ci podcisnienie to znaczy sie ze jest walniety badz nieszczelny. Kup nowy albo wypnij go z ukladu. Po wypieciu sa dwa minusy : 1- bedzie troche gorzej gasic silnik 2- jak turbo powie papa ciezko bedzie silnik zatrzymac jak olej sie do kolektora dostanie
P.S ten zaworek jest na tej samej magistrali podcisnien co n18 i n75 ale jak sam widzisz nie jest podlaczony pomiedzy N75 a gruche wiec moze ustaw porzadnie wezyki i bedzie OK?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 151 gości