Strona 1 z 1

[mk3 1z] overboost

: wt gru 05, 2006 23:07
autor: jaceksuper
Witam.
Zrobiłem pierwszy test dynamiczny vag i nie jestem pewien ale chyba mam przyczynę spadku mocy przy 3000rpm. Powiedzcie czy to są overboosty ( zaznaczyłem na czerwono), dlatego wchodzi w awaryjny?
Jakie mogą być przyczyny?
Zaznaczam że N75 jest wymieniony.

: śr gru 06, 2006 00:31
autor: rob555
No moze od tego awaryjny lapac. Przejzyj wszystkie wezyki od i do N75 pewnie ktorys jest nieszczelny. Pozatym na tym logu widac ze gaz nie byl do deski moze cos z czujnikiem ?...

: śr gru 06, 2006 01:02
autor: jaceksuper
rob555 pisze:No moze od tego awaryjny lapac. Przejzyj wszystkie wezyki od i do N75 pewnie ktorys jest nieszczelny. Pozatym na tym logu widac ze gaz nie byl do deski moze cos z czujnikiem ?...
Wezyki są dobre bo sprawdzalem. A do deski nie dociskałem, to byl pierwszy test :).

Czy takie objawy mogą wskazywać na zapieczony waste gate? jeśli tak to jak to naprawić. Czy waste gate da się przeczyścić?

: śr gru 06, 2006 09:38
autor: cowboy
jaceksuper pisze:A do deski nie dociskałem, to byl pierwszy test :) .
znajdź bezpieczny odcinek drogi i zrób pomiar z pedałem w podłodze ciągle w zakresie 1500 - 4300 rpm

wtedy bedzie lepiej widać co się dzieje z turbiną

: śr gru 06, 2006 16:59
autor: kupszczelisty
co to jest westgate

: śr gru 06, 2006 17:04
autor: cowboy
co to jest westgate
odpowiednik kierownic spalin :P

jest to zawór który reguluje cisnienie doładowania

: śr gru 06, 2006 20:19
autor: inek01
cowboy pisze:jest to zawór który reguluje cisnienie doładowania
...poprzez upuszczanie spalin poza turbine.

Zapieczona klapa wastegate = pompowania az do notlaufu...

: śr gru 06, 2006 20:50
autor: jaceksuper
inek01 pisze:Zapieczona klapa wastegate = pompowania az do notlaufu...
Czy to można jakoś przeczyścić? w jaki sposób?