Strona 1 z 2

[MK3 TDI, 1Z] Wymiana pompy wody

: sob gru 02, 2006 19:46
autor: GSOWIEC
Witam Wszystkich!

Kto wymieniał pompę wody w 1Z ??? Mnie czeka takowa robota. Popatrzyłem dzisiaj w motor i doszedłem do wnosku, że się z niej leje... :chytry:

Pytanie za 100 punktów - czy trzeba demontować pasek rozrządu??? Wiem, że pompa jest napędzana paskiem wielorowkowym, ale przyglądając się jej mocowaniu widać, że zachodzi ona pod tą wewnętrzną osłonę od rozrządu. I to mnie trochę martwi... :bajer:

Mile widziane wszelkie wskazówki odnośnie wymiany pompy (wymieniam tylko tą część z łopatkami, bez korpusu).

Z góry dzięki. Punkty czekają na konkrety :grin:

Pozdrawiam!
:okej:

: sob gru 02, 2006 20:09
autor: miki5454
Ja wymieniałem pompę wody ale w AFN'ie (pewnie tak samo jest w 1z) i trzeba było demontować pasek rozrządu, bo tam pod tą osłoną są śruby mocujące pompę.
A jeżeli pasek będzie już zdjęty to nie powinieneś mieć żadnych problemów z wyjęciem i włożeniem nowej pompy :)

Pozdrawiam

: sob gru 02, 2006 20:39
autor: golfkiller69
ja mam AAZ i przy wymianie paska patrzylem na pompe i nic nie widizlamem no a teraz musze ja zdjac i wywalic bo churgoczemeda no ale wracajac do teatu nie trzeba zdejmowc paska a pompy mamy takie same bo pytalem w sklepie pozdro jedyne co mi sie wydaje to trzeba zdjac szajke od paska od alternatora i pompy wspomagania zdjac te plastikowe oslony dla ulatwienia dostepu zdejm tz alternator to tylko jedna sroba a tyle radosci :D o i tyle powodzenia przy odkrecaniu zycze . to tyle pozdrawiam czesc

: sob gru 02, 2006 20:46
autor: GSOWIEC
golfkiller69 pisze:zdjac te plastikowe oslony dla ulatwienia dostepu
I coś mi się wydaje, że zostanie Ci wtedy pasek na tej wewnętrznej blaszanej osłonie, pod którą są chyba ze 4 miejsca mocowania pompy....

: sob gru 02, 2006 20:48
autor: miki5454
Ale w jakim celu zdejmować alternator? przecież on w niczym tam nie przeszkadza. Nie wiem jak wygląda AAZ ale wydaje mnie się ze że konstrukcyjnie AFN i 1Z wyglądają podobnie.
W AFNie bez zdjęcia paska rozrządu się nie obyło, bo mocowanie pompy zachodzi pod osłonę paska rozrządu. A żeby zdjąć osłonę rozrządu to trzeba zdjąć pasek.
To jest moje zdanie, a wszystko okaże się przy rozkręcaniu :bigok:

Pozdro :bigok:

: sob gru 02, 2006 21:44
autor: bombelek
miki5454,
Dobrze napisane jeżeli chodzi o AFN, a o ile dobrze pamiętam - pompe wymieniałem jakiś miesiąc temu to ściągałem również kółko od pompy olejowej (2 albo 3 śrubki zasłania) i wtedy już pompe masz na wierzchu.
Wydaje mi się że 1Z ma podobnie. :bigok:

: sob gru 02, 2006 21:53
autor: miki5454
bombelek: z tym kółkiem od pompy olejowej też masz racje że zasłania kilka śrub.

: sob gru 02, 2006 22:04
autor: bombelek
miki5454: koło od wspomagania jest napędzane paskiem klinowym w AFN-ie :bajer: a mnie chodziło o kółko od pompy olejowej bo je napędza pasek rozrządu. :bigok:

: sob gru 02, 2006 22:15
autor: miki5454
bombelek no to się nie zrozumieliśmy (a mi sie troche pomieszało bo niedawno również wymieniałem pompę wspomagania :bigok: )
I mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko ale nie związane z tym tematem. Koło alternatora masz ze sprzęgłem czy bez?? bo ja mam bez a wydaje mi się że powinienem mieć ze sprzęgłem.

: sob gru 02, 2006 22:27
autor: bombelek
miki5454 kółko alternatora mam bez sprzęgiełka - w moim AFNie jest alternator BOSCH 120A, golfik jest z 96 roku. Nie wszystkie wersje miały kółka ze sprzęgiełkiem.

Pozdrawiam

: ndz gru 03, 2006 10:59
autor: GSOWIEC
A co gdyby jak pisze golfkiller69 zdjąć jednak ten alternator i wymontować całą pompę (wraz z korpusem) od bloku. Wtedy rozrząd by chyba nie przeszkadzał???

Potem albo pompa na stół i wymiana połówki, albo cała nowa wedle uznania...

: ndz gru 03, 2006 12:27
autor: miki5454
GSOWIEC : tym sposobem też można zrobić tylko właśnie najpierw musisz wyciągnąć całą pompę a dopiero później wymieniać albo całą albo tylko część z wirnikiem.W tym przypadku też mi sie wydaje że rozrząd nie powinien przeszkadzać bo pompa jest chyba przykręcona do przedniej części silnika.
To zależy już od tego czy sam zakładałbyś pasek rozrządu czy musiałbyś wołać mechanika(bo tutaj mogą dojść koszty montażu paska).

Pozdrawiam :bigok:

: ndz gru 03, 2006 12:34
autor: GSOWIEC
I tak to właśnie zrobię...
Żeby tylko moja radość nie okazała się przedwczesna!!!
Punkty dla Was Panowie!

Pozdrawiam!

[ Dodano: Sob Gru 16, 2006 16:54 ]
I po wymainie! Trochę mi zeszło, żeby zorganizować wolną sobotę, ale dziś się udało.

Najważniejsze: NIE TRZEBA DEMONTOWAĆ ROZRZĄDU!
Procedura wymiany tak jak pisałem wyżej. Cała wymiana zajęła mi około 3 godzin.

Aha! Nie do poznania ucichła praca osprzętu. Nawet jak jeszcze pompa nie ciekła było masę szumu pod maską. Aż sam się zdziwiłem jak może hałasować ta pompa.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy odezwali się w tym temacie.
Punkty rozdane już wcześniej...

Temat uważam za zamknięty!

pozdrwiam!

Re: [MK3 TDI, 1Z] WYMIANA POMPY WODY

: wt lut 16, 2016 21:41
autor: jozwa77
Witam .Mam silnik 1 Z i 90 konny ,chce wymienic pompe wody ,to znaczy ze nietrzeba sciagac paska rozrzadu?? Pozdrawiam forum