Strona 1 z 3

[MK3 TD] Brak mocy silnika!!!

: czw lis 30, 2006 13:48
autor: koteczek
Witam wszystkich golfomaniakow.Jestem takze uzytkownikiem tej marki.Wczesniej jezdzilam golfem 2 o pojemnosci 1,6 benzyna (przerobiony na gaz),bardzo dobrze sie sprawowal, ale z checi posiadania lepszego modelu kupilam golfa 3 rocznik 94, TD.Jazda dieslem znacznie rozni sie od benzynowcow,jest bardziej "mulowaty".Czytalam na forum,ze jednemu z uzytkownikow auto o pojemnosci 1,6 mknie z szybkoscia 170 km!!!!!!Czy to mozliwe?Bo moj o pojemnosci 1,9 maksymalnie rozpedza sie do 140. Czy z moim autem jest cos nie tak?Czy turbina sie zuzyla? Prosze o rady.Pozdrawiam wszystkich!!!

: czw lis 30, 2006 14:12
autor: Grzesiekk1982
Witamy na forum :kwiat:
koteczek pisze:Bo moj o pojemnosci 1,9 maksymalnie rozpedza sie do 140
1.9 TD z silnikiem AAZ o mocy 75 KM powinien się rozpędzać znacznie lepiej. Kilka osób na forum pisało o 180, ale 165-170 napewno powinien osiągnąć bez problemu...
Trzeba szukać co jest grane....

P.S.
Dodaj w temacie "[MK3]" taki jest regulamin. Posty bez tego są często usuuwane.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 30 Lis 2006 13:17 ]
A właśnie, a jeśli to jest TDI (90-110 KM) to może być jeden z najbardziej typowych problemów tego silnika.
Looknij na ten temat (ale tylko w przypadku TDI, nie dotyczy ten temacik AAZ 55kW/75KM).
Pozdrawiam.

: czw lis 30, 2006 14:32
autor: koteczek
Grzesiekk1982,
witaj grzesiu. odpowiedziales na moje pytanie i dzieki za to.Czy mozesz mi jeszcze powiedziec czym rozni sie TD od TDI, sorrki moze to byc banalne ale jestem nowicjuszka!!!!pozdrawiam

: czw lis 30, 2006 14:45
autor: piow11
Silnik TDI ma bezpośredni wtrysk paliwa sterowany elektronicznie, ma inną pompe wtryskową.Natomiast TD ma komorę wirową ( wtrysk pośredni) i w zasadzie to jest główną różnicą.

: czw lis 30, 2006 14:52
autor: Grzesiekk1982
Witam :)

TD jest zwykłym turbo dieslem, z mechaniczną pompą i pośrednim wtryskiem. Ma 55kW (looknij w dowodzie rej) 75 KM, symbol AAZ. Nie ma osłony plastikowej silnika. Poznasz go po lince gazu (tdi nie ma jej) oraz braku tych czarnych podwójnych węży odących od turbosprężarki (przy podszybiu) pod przedni lewy reflektor. Porównaj z foto.

TDI ma elektronicznie sterowaną pompę paliwową i wtrysk BEZPOŚREDNI- to najważniejsza jego cecha :) Pierwszy masowo produkowany diesel z bezpośrednim wtryskiem. Utrata mocy to częsty przypadek TDI

Wrażenie takie, że pow 120-140 nie chce jechać :(

Zwykle chodzi o
*Zawór turbosprężarki- wtedy wpada w tryb serwisowy przy 120
*przepływomierz (jest słaby rozpędza się do 140-160 ale niechętnie i z przerwami, trzeba puszczać na sekundkę pedał gazu, to trochę pomaga)
*węże (niesczelność)


TDI wygląda j tak (ewentualnie może mieć większą osłonę na silniku, zakrywającą więcej z przodu):
Obrazek


Thx za +
Pozdrawiam.

: czw lis 30, 2006 16:12
autor: souler
napisz wiecej szczegolow dotyczacych silnika to cos sie wykmini. AAZ lata 165-170. niektore wiecej wiec z twoim cos jest nie tak. moze jest nieszczelnosc w dolocie za turbina albo wtryski zawalone, katalizator zabity syfem, pompa slaba... wiecej danych potrzeba

Re: Brak mocy silnika!!!

: czw lis 30, 2006 16:20
autor: RobertP
koteczek
zastosuj sie do tego :
Grzesiekk1982 napisał/a:
P.S.
Dodaj w temacie "[MK3]" taki jest regulamin. Posty bez tego są często usuuwane.


[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 15:25 ]
koteczek napisał/a:
moj o pojemnosci 1,9 maksymalnie rozpedza sie do 140. Czy z moim autem jest cos nie tak?Czy turbina sie zuzyla? Prosze o rady.

jakaś kiszka jest u Ciebie ja śmigałem nie raz blisko 180km/h cięzkim paskiem z AAZ
podaj jaką masz skrzynię jaki typ 3 literowy...
jakie masz założone koła (rozmiar) ?
może nieszczelności do turbo ...
a moze zrobisz nam fotke spod maski co tam masz ... :bigok:

zobaczymy co dalej

[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 15:26 ]
Grzesiekk1982 napisał/a:
*przepływomierz (jest słaby rozpędza się do 140-160 ale niechętnie i z przerwami, trzeba puszczać na sekundkę pedał gazu, to trochę pomaga)

:bajer: :panna: :panna:
:smoke:

: czw lis 30, 2006 18:01
autor: PinkFloyd
Cos nie tak 140km/h????? Moj aaz 1.9TD jak wyprzedzam TIRA na 5 biegu na koncu mam juz 140km/h i bez probkemu w kazdych warunkach licznikowo 170km/h i to szybko- czuc moment obrotowy w porównaniu z 1,6 benzyną, pobujam i dojdzie na prostej nawet do 180km/h wiec masz cos nie tak. Wczesniejszy moj 1.9D zwykły D na prostej szedł 160km/h a z górki udał sie nawet ok 175km/h.

: czw lis 30, 2006 23:34
autor: koteczek
Grzesiekk1982,
Witam. Dzieki za szybkie i klarowne wytlumaczenie roznic pomiedzy TD a TDI.Pozdrawiam

[ Dodano: 30 Lis 2006 22:36 ]
piow11,
Witam. Dzieki bardzo za szybka i klarowna odpowiedz dotyczaca roznic pomiedzy TD i TDI

: czw lis 30, 2006 23:57
autor: Grzesiekk1982
koteczek, Witam ponownie.
Nie ma sprawy ;) Po to tu jesteśmy.
Więc jaki masz silniczek? TD, czy TDI? Jeśli chcesz, to looknij na wklejkę w bagażniku- tam będzie symbol silnika. Coś takiego poszukaj jak na fotce.
Jeśli będzie wiadomo jaki silnik, to po kolei Ci powiemy co należy sprawdzić/wykonać, aby przywrócić mu POWERA :bigok:

(fotka znaleziona w forumowej szukajce, zamieszczona na forum przez usera barteKKK03 (nie podpisuję się pod dziełem kolegi :pub: )
Obrazek

Pozdrawiam.

: sob gru 02, 2006 01:09
autor: koteczek
Grzesiekk1982,
Witaj. Wiesz mam TD.Jutro sprawdze jeszcze oznaczenia-jak je znajde! hi hi.A powiedz mi jeszcze czy to ma jakies znaczenie do uzyskiwania wiekszej predkosci, jesili spod uszczelki wycieka olej( oleju duzo nie ubywa).{Pozdrawiam}

: sob gru 02, 2006 01:34
autor: Grzesiekk1982
Witam ;)
koteczek pisze:Wiesz mam TD
No to będzie AAZ :)
koteczek pisze:A powiedz mi jeszcze czy to ma jakies znaczenie do uzyskiwania wiekszej predkosci, jesili spod uszczelki wycieka olej( oleju duzo nie ubywa).
Jeśli to uszczelka pod pokrywą zaworów (pod tą blaszaną pokrywką silnika), to wpływ jest taki, jak koloru nadwozia ;) . Oczywiście pod warunkiem, że stan oleju jest uzupelniany, aby był między min a max :bigok:

Jeśli masz AAZ, to może być kwestia regulacji pompy, albo też umierającego śmiercią naturalną sprzęgła.
Co do sprzęgła, to powiedz, czy samochód jest zrywny na pierwszych biegach?
Sprawdzić można tak, że włączasz 5 bieg, wciskasz do oporu hamukec i puszczasz powoli sprzęgło.
Jeśli silnik się zadławi i zgaśnie to sprzęgło jest super (i cza brać się za regulację silnika)
Jeśli będzie na 5 ślizgać (spadną obroty, ale silnik nie zgaśnie, mimo całkowicie puszczonego sprzęgła i wciśnietego hamulca), to- słabe sprzęgło.
Czynność powtórz na 4, 3 biegu. Jeśli na 3 będzie ślizgać, to sprzęgło wymaga natychmiastowej wymiany.
Co do regulacji aazeta czekamy na opinie i sugestie właścicieli aazetów :bigok: Niestety, tego silniczka nie znam za bardzo :(
Pozdrawiam.

: sob gru 02, 2006 11:38
autor: RobertP
Grzesiek a wiesz czemu zrobiłem wcześniej te emotikonki pod Tobą ?
RobertP pisze:[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 15:26 ]
Grzesiekk1982 pisze:*przepływomierz (jest słaby rozpędza się do 140-160 ale niechętnie i z przerwami, trzeba puszczać na sekundkę pedał gazu, to trochę pomaga)
:bajer: :panna: :panna:
:smoke:

: sob gru 02, 2006 11:46
autor: Grzesiekk1982
RobertP pisze:Grzesiek a wiesz czemu zrobiłem wcześniej te emotikonki pod Tobą ?
YYyyy wlasnie nie za bardzo wiem?? ;)
A czemu???
:D