[MK3] 1,9D Niska kompresja w jednym cylindrze - przyczyny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

[MK3] 1,9D Niska kompresja w jednym cylindrze - przyczyny

Post autor: molotow » czw lis 30, 2006 10:08

Witam,
Mam problem, na ostatniej diagnostyce okazało się że w jednym z cylindrów mam niską kompresję = 26 Atm (nominalnie powinno być 34, 26 to minimum). Mechanik powiedział żeby sprawdzić zawory, a jeśli to nie zawory to pierścienie. Ponieważ zawory są regulowane hydrauliczne i są małe szanse, że to z nimi jest problem przygotowuję się na gorsze czyli wymianę pierścieni. Ponoć silnik 1Y przy wymianie pierścieni nie wymaga szlifu, czy to prawda?



limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » czw lis 30, 2006 12:00

Szlif robi się wtedy kiedy zachodzi taka potrzeba np. gdy gładź cylindrów jest zużyta,
Natomiast typ silnika nie ma tutaj nic do rzeczy.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » czw lis 30, 2006 16:32

jeżeli niema dużych "progów" w cylindrach oraz nie zrobiło sie w nich "jajo" to nie musisz robić szlifu zmierz średnicę wewnętrzną i kup nad wymiarowe pierścienie i będzie cacy ;
)



Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » ndz gru 03, 2006 21:55

A czy niskie ciśnienie w jednym cylindrze (w pozostałych prawie nie odbiega od wartości nominalnej ) może mieć jakiś związek z zaworami?
Wolałbym żeby to były zawory, bo aż mnie trafia na myśl o wymianie pierścieni. :x



Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » ndz gru 03, 2006 22:36

molotow pisze:A czy niskie ciśnienie w jednym cylindrze (w pozostałych prawie nie odbiega od wartości nominalnej ) może mieć jakiś związek z zaworami?
Wolałbym żeby to były zawory, bo aż mnie trafia na myśl o wymianie pierścieni.
tak jak moga byc wypalone i nie trzymac dobrze kompresji, oto mu zapewne chodzilo. Hydrauliczna regulacja nie ma tu nic do rzeczy, tak czytak nie obejdzie sie bez zdjecia glowicy i zobaczenia jak sie maja gniazda zawory...


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 03, 2006 23:28

Ja także bym nie stawiał na "górę" :) SUszczelniacze, gniazda.
Tym bardziej, że w pozostałych cylindrach wszystko jest OK. Wątpię, aby się skończyły pierścienie tylko w jednym cylindrze.
Wlej troszkę oleju do podejrzanego cylindra i wtedy zmierz ciśnienei. Jeśli się znacząco nie poprawi, to wykluczysz pierścienie :bigok: (tzw próba olejowa).
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 36 gości