Strona 1 z 1

[MK2 TD] Pekl pasek rozrzadu - jakie konsekwencje?

: śr lis 29, 2006 19:12
autor: jokero
Witam

Dzis sie wydarzyła tragedia pekł mi pasek rozżądu w golfie II td mam do was wielki pytanie jakie mogły przez ten pasek sie poniszczyc i jakie moga byc koszta tego

bardzo prosił bym was o pomoc

dziekuje

: śr lis 29, 2006 20:10
autor: Bula88
bliskie spotkanie zaworow z tlokami, mogly popekac tloki, itp duzo jest mozliwosci
a pekl podczas obciazenia czy na postoju?? jesli na postoju to moga byc mniejsze straty

: śr lis 29, 2006 20:37
autor: jokero
takie nie pokojace ciche odgłosy juz słyszałem dzien wczesniej stało sie to na postoju bo chciałem ojcu zapalic go zeby go obsłuchał i wtedy cos trzasło ale sciagłem teraz ten plastik od paska i patrze ze pasek jest chyba cały tylko jest bardzo luzny

: śr lis 29, 2006 22:17
autor: Gitner
Nie wiem jak jest w MK2 ale moze napinacz pekl i dlatego pasek luzny, bo nie ma napinania..

Pozdro
Gitner

: śr lis 29, 2006 22:32
autor: jokero
a gdy peknie napinacz to skutki moga byc mniejsze ?? czy nie ma roznicy czy peknie pasek lub napinacz skutki sa takie same ??

: śr lis 29, 2006 22:42
autor: Gitner
jokero pisze:a gdy peknie napinacz to skutki moga byc mniejsze ?? czy nie ma roznicy czy peknie pasek lub napinacz skutki sa takie same ??
Mnie nie pytaj, nie sprawdzalem.. ale wg mnie mniejsze.

Pozdro
Gitner

: śr lis 29, 2006 22:48
autor: anton:-)
W MkII jest rolka napinajaca pasek i ona nie mogła pęc jak ci auto klekotało na małych obrotach i pekł pasek to nie rozwaliło raczej tłoków a czesci w które musisz sie zaopatrzyc sa nastepujace:

- pasek rozrzadu
- rolka napinajaca pasek
- oszczelka pod głowice i pokrywe zaworów
- zawory w zaleznosci ile sztuk zgieło i prowadnice zaworów
- oszczelniacze zaworów

Jak bedzesz juz miał głowice na wierzchu i na zaworach beda duze luzy to wymien wszystkie prowadnice


Aby sprawdzic czy ci pekł pasek odkrec górna czesc obudowy plastikowej od rozrzadu i zobaczysz czy jest cały czy walniety a moze tak byc ze bedzie cały tylko ze sie z niego zeby posypały ze starosci :bigok:

: śr lis 29, 2006 22:49
autor: Grzesiekk1982
Gitner pisze:jokero napisał/a:
a gdy peknie napinacz to skutki moga byc mniejsze ?? czy nie ma roznicy czy peknie pasek lub napinacz skutki sa takie same ??

Mnie nie pytaj, nie sprawdzalem.. ale wg mnie mniejsze.
Jeśli jest na tyle luźny, żeby koło mogło przekręcić się pod nim to niestety obojętnie ile. Jeśli silnik ma kolizyjny rozrząd to czy tak , czy inaczej przywali... :( Zależu od prędkości obrotowej i obciążenia jak pisał Bula88.
Część zaworów może być skrzywionych, mogą być odbite na tłokach ślady po zderzeniu...
Rozkręć i się okaże jakie są straty.
Pozdrawiam.

: śr lis 29, 2006 23:19
autor: Bula88
zwal glowice i bedzie wszytsko jasne :bigok:

: śr lis 29, 2006 23:20
autor: 530XF
Witam kilka razy robiłem takie silniki u poprzedniego pracodawcy i z reguły jak na wolnych obrotach pęka pasek to na dwóch cylindrach będziesz miał podstemplowane tłoki i krzywe zawory lecz jak(Jokero) pisałeś wcześnie że coś stukało i odpaliłeś aby ojciec posłuchał i doradził to znaczy że wszystkie tłoki będą podstemplowane i zawory mogą też być do wymiany .
Na tych tłokach co zablokowało silnik zawory masz szmelc a tłoki mogły nie popękać
Jak będziesz robić Głowice nie oszczędzaj na niczym mianowicie:
- Prowadnice
- For komory jak popękane bo czasem kawałki odpadają i na cylinder a tam się uciera pomiędzy tłokiem a cylindrem
- uszczelniacze
- zawory
- szczelność
- planowanie głowicy
Jak by nie patrzeć głowica to prawie serce silnika bo steruje rytmem jego pracy.
Tak na marginesie to nie polecam używek z giełdy bo kto wie co tam siedzi w nich
Połasić się na tanie koszta a potem dopłacać do niej niema sensu.
Tyle ci mogę doradzić a co do kosztów to wodzu jeździł po klamoty.

: śr lis 29, 2006 23:35
autor: jokero
dopiero w srode bede miał okazje rozebrac go musze go pierw docholowac do garazu az boje sie tam zagladac jak juz bede cos wiedział to sie podziele informacjami co sie stało


narazie bardzo wam dziekuje za spomoc wiem na co moge sie szykowac mam jednak nadzieje ze cos tam dało sie uratowac

goraco pozdrawiam