[MK4 TDI 110KM] Po dluzszym postoju nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafal789789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 19:48
Lokalizacja: Białystok

[MK4 TDI 110KM] Po dluzszym postoju nie odpala

Post autor: rafal789789 » śr lis 29, 2006 15:07

witam mam maly problem z moim golfem IV combi 1,9 TDi 110 KM przy dłuższym postoiu np przez cala noc nie moge odpalic go za pierwszym razem tylko za drugim przeważnie odpala Byłem u mechanikow roznych i nic nie stwierdzili moze wiecie jak jest tego przyczyna ? i z góry dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lis 29, 2006 16:39 przez rafal789789, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 29, 2006 15:20

diesel potrzebuje do odpalenia paliwa w odpowiednim momencie wtryśniętego i kompresji coby to się zapaliło

1. ucieka paliwo
2. kąt wtrysku - sprawdzić statyczny

to na początek..



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [mk4 1.9 TDi 110 KM] mam problem z TDi

Post autor: RobertP » śr lis 29, 2006 15:23

rafal789789 pisze:maly problem z moim golfem IV combi 1,9 TDi 110 KM przy dłuższym postoiu np przez cala noc nie moge odpalic go za pierwszym razem tylko za drugim przeważnie odpala
może i świece (chociaż temperatury nie są niskiei chyba nawet sie teraz jeszcze niw włączają)
a może ... odepnij wieczorem wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zostaw do rana
i wtedy z rana zapal bez podczepiania tej wtyki do czujnika, zobacz czy będzie lepiej
i napisz co się dzieje

[ Dodano: Sro Lis 29, 2006 14:30 ]
cowboy pisze:diesel potrzebuje do odpalenia paliwa w odpowiednim momencie wtryśniętego i kompresji coby to się zapaliło

1. ucieka paliwo
2. kąt wtrysku - sprawdzić statyczny

to na początek..
covboy a moze to wina tego elektrozaworu przy pompie czy u niego można
powiązać z tym odpaleniem ..., jak uważasz czy sie moge mylić ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pt gru 01, 2006 11:34

Witam

Mam podobny problem tylko u mnie jeszcze zakopci.
Sprawdzałem juz kąt wtrsyku i jest "jak talala" (sparwdzałem u Evolutiona).
Pytanie
- uciekanie paliwa - czyli cofa spowrotem do filtra??
- odłączenie wtyczki czujnika płynu co spowoduje??
- może sprawdzić ciśnienie w cylindrach - ale np. po pownownym długim postoju w dzień nie ma tego problemu.

[ Dodano: 01 Gru 2006 10:36 ]
- co to za elektrozawór i za co jest odpowiedzialny??


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

rafek81

Post autor: rafek81 » sob gru 02, 2006 02:01

przeszedlem podobny problem.. u mnie padł zaworek zwrotny z pompy paliwa.. i paliwo cofalo sie spowrotem do baku... wstawilem przed filtrem zastawke (4pln) i wszystko gra



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » sob gru 02, 2006 10:16

rafek81 ma rację!!!! Kolega moj też tak miał, zrobił jak kolega pisze i wszystko jest ok. :foch:



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn gru 04, 2006 10:28

Odłączyłem na noc czujnik temp.
Z rana efekt był taki że świece długo grzały. Autko odpaliło od razu ale potelepało troche silnikiem (czyli nie pali odrazu na wszystkei cylindry). Normalnie bez grzania świec zapalił by przy drugim kręceniu silnikiem.

A propo tego zaworku zwrotnego gdzie go można kupić i jak wygląda.

Co by sprawdzić jeszcze męczy mnie i to strasznie już POMOCY.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 04, 2006 11:44

zygimar pisze:Odłączyłem na noc czujnik temp.
Z rana efekt był taki że świece długo grzały.
dlatego że komp dostał info że jest -30 st C :P (nieskończona rezystanacja na czujniku)

nie trzeba go odłączac na noc :P
zygimar pisze:Autko odpaliło od razu ale potelepało troche silnikiem
zygimar pisze:Normalnie bez grzania świec zapalił by przy drugim kręceniu silnikiem.
jeżeli się paliwo nie cofa to EWIDENTNIE objawy złego statycznego kąta wtrysku !

niech ktoś Ci sprawdzi czy przy rannym odpalaniu jest dymek z rury przy kręceniu rozrusznikem....
zygimar pisze:Sprawdzałem juz kąt wtrsyku i jest "jak talala" (sparwdzałem u Evolutiona).
ile to jest jak ta lala ?



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn gru 04, 2006 12:00

Jest dymek napewno. A jak zapali to nawet spory.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 04, 2006 12:03

zygimar pisze:Jest dymek napewno. A jak zapali to nawet spory.
jak zapali to wiadomo, ale czy podczas kręcenia jest dymek ?

jak nie ma to znaczy ze nie ma paliwa, jak jest dymek to znaczy że gnojówka jest podawana w złym momencie...



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn gru 04, 2006 12:18

Byłem u Evolutiona i on mi ustawiał kąt. Mówi że jest idealny. Skokcze jeszcze w tygodniu do jakiegoś dgrugiego mechanika i zobaczymy.

Ale czy normalne jest ze przy odpalaniu zakopci calkiem ostro.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 04, 2006 14:39

Ale czy normalne jest ze przy odpalaniu zakopci calkiem ostro.
w tych temperaturach to moze byc lekki czarny dymek..ale bez przesady :)

mam jeszcze Twoje logi 004 i 013 na jałowym:
'004 Group C: '013
Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
870-950 rpm 2*A-3*BTDC 2*A-3*BTDC 3-80% TIME -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2 -2 to +2
/min °BTDC °BTDC % STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
903 0,4 0,4 47 0,78 0 0,26 -0,16 -0,07

korekcje masz OK ale te 0,4 to nie wiem czy nie za mało ?

[ Dodano: Pon Gru 04, 2006 13:56 ]
tak czy owak trzeba zrobić pomiar 000 na zablokowanych nastawach i zobaczyc jaka jest wartość na pozycji 2



medin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 19:15
Lokalizacja: Tychy

Post autor: medin » pn gru 04, 2006 17:38

Wymień sobie filtr paliwa lub ten oring co wchodzi do filtra,mam na mysli ten plastik na pewno paliwo ci schodzi



zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » pn gru 04, 2006 20:18

Witam
Dymek jest jasny. Chmura średnicy ok 0,5m.

Evolution był byś może w Włbrzychu i miał byś czas na mały test??

[ Dodano: 04 Gru 2006 19:24 ]
O jakim zaworku zwrotnym pisałeś rafek81 ??


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości