Strona 1 z 1

[MK3 TDI 1Z] Coś przerywa

: wt lis 28, 2006 20:11
autor: ONEIG
Mam mały problem. W moim golfiku szczególnie podczas przyśpieszania coś jakby nagle przerwało prace silnika a następnie dalej "ciągnie" . Co może być przyczyną ? Czy tylko zanieczyszczony nastawnik pompy a może coś innego ?

Re: [MK3 TDI 1Z] Coś przerywa

: wt lis 28, 2006 20:51
autor: RobertP
ONEIG pisze:Co może być przyczyną ? Czy tylko zanieczyszczony nastawnik pompy a może coś innego ?
jak najbardziej nastawnik pompy
zastukaj do Adamm-a albo Ci wyjaśni albo wskaże link do jego porady
albo Ci nawet naprawi Twój nastawnik ...
zobacz też TUTAJo czym pisał Adamm i inni ...,

ale opisz więcej co się dzieje co robisz w tych momentach co jest przed przerwą i po niej ...

: wt lis 28, 2006 21:20
autor: Adamm
odlacz wtyczke predkosciomierza na skrzyni i wtedy sprawdz, jak po odpieciu nie bedzie szarpac i przerywac to znaczy ze to nastawnik

: wt lis 28, 2006 21:33
autor: damcio151
Witam .
U mnie występują te same objawy , szarpie autem , przerywa ,chciałem wyczyścić nastawnik więc go rozebrałem i okazało się że nastawnik w środku czyściutki , więc to nie to. Później wyczytałem na forum ,że może wtrysk sterujący i aby go sprawdzić należy przy 2500 tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony ,więc tak zrobiłem ......wtrysk do wymiany.

pozdrawiam
damcio151

: wt lis 28, 2006 21:45
autor: RobertP
damcio151 pisze:Później wyczytałem na forum ,że może wtrysk sterujący i aby go sprawdzić należy przy 2500 tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony ,więc tak zrobiłem ......wtrysk do wymiany.
a możesz wskazać link do tego jakoś szukajka mi nie wskazuje za wiele :okej:
pierwsze słysze o diagnozie przez stukanie, to wymyślili tylko pomysłowi Polacy ? ... :okej:

Re

: wt lis 28, 2006 21:48
autor: Razal
Na 99.9% wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu iglicy na trzecim cylindrze do wymiany :hmm:

Do sprawdzenia metoda 2500-3000 obr/min + śrubokręt sprawdza się niczym najlepszy VAG ;)

Pozdroooooooo
:pub:

[ Dodano: Wto Lis 28, 2006 21:03 ]
RobertP pisze:
damcio151 pisze:Później wyczytałem na forum ,że może wtrysk sterujący i aby go sprawdzić należy przy 2500 tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony ,więc tak zrobiłem ......wtrysk do wymiany.
a możesz wskazać link do tego jakoś szukajka mi nie wskazuje za wiele :okej:
pierwsze słysze o diagnozie przez stukanie, to wymyślili tylko pomysłowi Polacy ? ... :okej:
Jak dbrze poszukasz to znajdziesz :hmm: Jest tego tu troche, albo było - bo ostatnio admi robił porządki :hmm:

A co do tej metody - sprawdziłem ją na własnej skórze - wtryski wymienione, faktycznie zrywało i zrywał ten sterujący - od wymiany po problemie !! 100% zaletą tej metody jest to że nic nie kosztuje - znam już takie przypadki gdzie mechanicy proponowali remont pompy w TDI :kac:

Pozdrooo :pub:

: wt lis 28, 2006 22:26
autor: Adamm
nie przeszkadza to wyciagnac wtyczke od predkosciomierza i sie przejechac, brak szarpania to nastawnik jesli nei szuka sie dalej

: wt lis 28, 2006 22:59
autor: Razal
Adamm pisze:nie przeszkadza to wyciagnac wtyczke od predkosciomierza i sie przejechac, brak szarpania to nastawnik jesli nei szuka sie dalej
oczywiście - też :okej:

Metody bez kosztów na sam początek :bigok:

Re: Re

: śr lis 29, 2006 11:04
autor: RobertP
Razal pisze:Na 99.9% wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu iglicy na trzecim cylindrze do wymiany :hmm:

Do sprawdzenia metoda 2500-3000 obr/min + śrubokręt sprawdza się niczym najlepszy VAG ;)
to ten 3 jest tutaj sterujący ... :blush: ?
Razal pisze:A co do tej metody - sprawdziłem ją na własnej skórze - wtryski wymienione, faktycznie zrywało i zrywał ten sterujący - od wymiany po problemie !! 100% zaletą tej metody jest to że nic nie kosztuje - znam już takie przypadki gdzie mechanicy proponowali remont pompy w TDI :kac:
jestem w szoku :panna: :panna:
słowa uznania dla autora tej metody ! :pub:

[ Dodano: Sro Lis 29, 2006 10:06 ]
Razal pisze:Metody bez kosztów na sam początek :bigok:
popieram !
to jest ważne aby dobrze sprawdzić a nie wywalać kase na to co mówią mechanicy np. z ASO hehehe... :okej:

: śr lis 29, 2006 11:12
autor: Adamm
RobertP pisze:to ten 3 jest tutaj sterujący ... ?
tak ten 3ci (najwyzszy, do ktorego dochodzi kabelek elektryczny)

: śr lis 29, 2006 11:13
autor: BartekC
Rozumie , ze jeśli wtrysk sterujący jest walniety to VAG to o drazu wykryje?!

: śr lis 29, 2006 11:14
autor: Adamm
no wlasnie nie wykryje. i koledzy podali sposob na zdiagnozowanie jego w warunkach domowych

: śr lis 29, 2006 11:52
autor: Razal
BartekC pisze:Rozumie , ze jeśli wtrysk sterujący jest walniety to VAG to o drazu wykryje?!
VAG nic nie wykryje - jeżeli mówimy o wtrysku sterującym .

Prawdopodobnie podczas dynamicznej diagnozy z VAG'iem w momęcie szarpnięcia silnikiem była by na wykresie zauważalna zaburzona wydajność (praca) wtryskiwacza sterującego, bądź innego

: śr lis 29, 2006 20:07
autor: ONEIG
Dziś sprawdziłem ten wtrysk sterujący i chyba to TO . Po stuknieciu śrubokrętem coś jakby zakłóciło prace silnika :okej: