[MK3] Przedmuchy z korka wlewu oleju i bagnetu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

[MK3] Przedmuchy z korka wlewu oleju i bagnetu

Post autor: orzel12 » pt lis 24, 2006 14:03

witam otoz mam problem zauwazylem niedawno ze troche dmucha mi z korka wlewu oleju ale dzis cos mnie tknelo i odpalilem silniczek wyjolem bagnet od oleju i okazalo sie ze z tamtad tez mi dmucha i to dosc dobrze bo az olej wychlapuje

ponadto zmienilem niedawno olej i gdy sprawdzalem stan na bagnecie wytarlem go reka i okazalo sie ze olej smierdzi benzyna

prosze o jakies porady czy szykuje mi sie wymiana pierscionkow
Ostatnio zmieniony pt lis 24, 2006 17:26 przez orzel12, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lis 24, 2006 14:12

najwyrazniej tak


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » pt lis 24, 2006 21:37

orzel12,

o bracie czeka Cie wydatek, silnik sie juz konczy a wymiana pierscionkow to tak jak danie polopiryny choremu na raka
pozdrawiam daro31ie


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » sob lis 25, 2006 00:00

a mozesz mi wyjasniec szezej pojecie ze silnik sie konczy



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 25, 2006 00:47

orzel12 pisze:silnik sie konczy
Nie no bez przesady ;)
Pierścionki do wymiany. Do Audi rok temu dałem niecałe 200 zł za kpl na 4 dziury. Przy okazji, jak rozmontujesz, można wymienić panewki (koszt podobny jak pierścionki) mnie mechanik nie kazał wymieniać, teraz trochę żałuję...
Pytania:
1. Bierze olej, jak tak to ile i czy są wycieki na zewnątrz (miska, korek, simmeringi)?
2. Jaki ma przebieg, i czy jest nadzieja że prwwdziwy?
3. W jakim stanie ejst głowica? była robiona?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » sob lis 25, 2006 01:02

prawde mowiac oleju chyba nie bierze jesli to mozliwe a jesli tak to chyba sladowe ilosci albo poprostu mu nie wstawiam i nie lyka

cisnienia sa rowne na wszystkich cylindrach

kupilem go niedawno na liczniku ma 107tys ogolnie zadbany silniczek bez wyciekow no moze troszke w okolicach miski

poza tym mial wlasnie kartki z niemiec ze wymiana nastepna oleju przy 113tys
i bylo tam napisane ze jezdzil na syntetyku wiec zalalem valvoline 5w40 moze to spowodowalo jakies rozszczelnienia czy to mozliwe

na temat glowicy nic nie moge niestety powiedziecz czy robiona czy nie ogolnie mowie silniczek chodzi ladnie nic nie puka tylko te wiatry



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lis 25, 2006 01:37

orzel12, Wiesz co, po tym co piszesz to już nie wiem.
Jeśli ma przedmuchy do skrzyni korbowej, to i powinien olej brać i mieć gorsze ciśnienie sprężania. Bo to dopiero oznaczałoby zużycie pierścieni....
Podobnie przedmuchy przez korek oleju mogą powodować zużyte uszczelniacze zaworów. Ale znowu olej nimi nie wali....
Może sprawdź na zimnym silniku? Z tego co piszesz, to nadmiernych przedmuchów nie powinno być, bo się trochę rzeczy wyklucza (na szczęście :grin: ).
Jeśli przebieg jest oryginalny i nie bierze oleju, to może jeszcze być syntetyk.
Dziwne to trochę...
A może wtryskiwacz podcieka/leje? Wtedy zbiera się benzyna w cylintrze i spokojnie przesąca się między pierścieniami a tuleją do skrzyni korbowej i miesza z olejem. Olej się wtedu rozrzedza. To by tłumaczyło zapach i chlapanie olejem.
Trzeba by podjechać do kogoś, kto się zna. Sprawdzi na ile duże są ewentualne przedmuchy i przyjrzy się olejowi. Jak jest w nim benzyna, to gorzej chroni silnik...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob lis 25, 2006 16:38

Małe 'przedmuchy' są zawsze, nie są to prawdziwe przedmuchy, lecz efekt pracy tłoków - powoduje to lekkie 'wiatry'w skrzyni korbowej:) Ale powinny to być bardzo lekkie przedmuchy, ledwo wyczuwalne ręką, raczej bez chlapania olejem.

[ Dodano: 25 Lis 2006 15:39 ]
A ABS to diesel? ;)



Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » sob lis 25, 2006 16:52

spróbuj odkręcić korek wlewu oleju i wyjąć bagnet na ciepłym silniku, Zobacz jaka będzie reakcja silnika


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lis 25, 2006 16:59

Kilka lat temu moja zonka jezdziła cieniasem , pamietam ze tez z pod korka i z bagnetu czuc było podmuchy ale mechanicy mówili ze to normalka. :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
gkon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: gkon » sob lis 25, 2006 17:09

dziechu pisze:A ABS to diesel?
mnie też astanawia to że czuje paliwo pisząc w dziale TDI


[url=http://cb-radio.pl][img]http://img209.imageshack.us/img209/7227/cbradio1zl2.png[/img][/url]
[img]http://www.cb-radio.pl/images/button2.gif%20[/img]

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » sob lis 25, 2006 17:22

Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem u mnie i tak na zimnym silniku z korka wlewu oleju dmucha powietrze, natomiast jak troche pojeździłem to doszło do tego dmuchania śladowe ilości oleju, kropelki. Co to może być ? Przebieg niby 155 tys olej syntetyczny Mobil1 5W50, aha z bagnetu cisza.

Podobny temat

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=10240



Awatar użytkownika
orzel12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 20, 2004 02:08
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: orzel12 » sob lis 25, 2006 18:43

ABS to benzyniak poprostu pomylilm dzialy jesli mozna to mozecie przeniesc



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » sob lis 10, 2007 23:30

marrcin pisze:Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem u mnie i tak na zimnym silniku z korka wlewu oleju dmucha powietrze, natomiast jak troche pojeździłem to doszło do tego dmuchania śladowe ilości oleju, kropelki. Co to może być ?
to znaczy ze z twoim silnikiem jest wszystko ok


Pozdrawiam Bizak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości