Strona 1 z 2

[MK3 TDI] Na wolnych obrotach faluje

: wt lis 21, 2006 22:00
autor: vw_tdi
witam wszystkich!

Mam problem z moim Golfem, sam nie wiem co mam juz zrobic, a problem jest nastepujacy:

Autko jezdzi super, przyspiesza bez problemu, tylko.... na wolnych obrotach zaczyna falowac i pracuje jak Star. Wystarczy leciutko dotknac pedal gazu i sie uspokaja.

Bylem na diagnostyce komputerowej nic nie wykazalo, filtr paliwa nowy.

prosze o pomoc

Adam

: wt lis 21, 2006 22:21
autor: ventil
Witaj.
Na 99% jest konieczne czyszczenie nastawnika w pompie - falowanie obrotów to dośc częsty objaw zanieczyszczonego nastawnika. Sterownik nie moze płynnie ustwic obrotów biegu jałowego gdyż cały nastawnik nie chodzi płynnie. Komputer nie wykazuje błędów bo tak naprawdę nic sie nie zepsuło. Pisze na 99% bo zawsze może to byc coś innego ale...

: wt lis 21, 2006 22:35
autor: vw_tdi
a czy znasz kogos kto potrafi temu pomoc??

i jaka cena takiego zabiegu czyszczenia?

gdzies na slasku znasz moze kogos?

: wt lis 21, 2006 23:12
autor: ventil
Niestety nie jestem ze śląska ale poczytaj na forum, poszukaj i na pewno znajdziesz gdzieś instrukcje czyszczenia nastawnika z tym że nie jest to zbyt proste zadanie i potrzeby (zalecany) jest do tego komputer i program VAGCOM. ewentualnie jesli nie znajdzisz tej insrukcji to napisz wiadomośc do mnie PW a wyśle Ci na poczte ta ins.

: wt lis 21, 2006 23:51
autor: Adamm
juz z kolega rozmawialem i bedziemy szukac tez stawiam na nastawnik :)

ps ciekawe czyja to instrukcja ;)

: śr lis 22, 2006 14:25
autor: Corvax
Adamm pisze:juz z kolega rozmawialem i bedziemy szukac tez stawiam na nastawnik
zanim zaczniecie grzebac zerknij na korekcje dawki - moze sie juz nie wyrabia.

: śr lis 22, 2006 22:04
autor: Adamm
Corvax pisze:
Adamm pisze:juz z kolega rozmawialem i bedziemy szukac tez stawiam na nastawnik
zanim zaczniecie grzebac zerknij na korekcje dawki - moze sie juz nie wyrabia.
Corvax ostatnio mialem na warsztacie Audi 1.9 TDI 1Z z objawami strasznego szarpania na wszystkich biegach i na jalowym (az myslalem ze to nie nastawnik)

w bloku 013 (korekcje dawki) wartosci osiagaly ok +3

po rozebraniu i wyczyszczeniu a takze po regulacji i ustawieniu dawki na 2 wtryskach korekcja spadla na ok -0.5 a na jednym na +0.3 wiec nastawnik chyba tez ma cos tu do gadania :D

PS a tak wygladal ten nastawniczek od srodka

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr lis 22, 2006 22:42
autor: ventil
Adamm pisze: ps ciekawe czyja to instrukcja ;)
Twoją (by ADAMM) też mam :chytry: ale jest i TU ...
Pozdrawiam!

: czw lis 23, 2006 01:52
autor: Adamm
hehe wiem ze tam jest bo z tamtej korzystalem jednak pominalem kawalki o robieniu bez komputera bo to za duze ryzyko i wiaze sie z bardzo powaznymi konsekwencjami, poza tym dopracowalem i uszczegolowilem ja.

[MK3 TDI] Na wolnych obrotach faluje

: sob lis 06, 2010 01:52
autor: hary-vw
witam, zostałem niedawno szczęśliwym posiadaczem golfika 3 1.9 tdi 90km, po krótkim czasie zaczął falować na wolnych obrotach. Wymieniłem pompę wtryskową i jedzie, ale wydawało mi się ze na tamtej pompie miał lepszego kopa. Czy mi się wydaje czy to możliwe? Moze coś trzeba ustawić? Poprzednią pompę ktoś próbował uszczelniać silikonem i w nastawniku było pełno tego syfu! Moze to być przyczyną?

[MK3 TDI] Na wolnych obrotach faluje

: sob lis 06, 2010 09:53
autor: Piasek
vw_tdi pisze:Autko jezdzi super, przyspiesza bez problemu, tylko.... na wolnych obrotach zaczyna falowac i pracuje jak Star. Wystarczy leciutko dotknac pedal gazu i sie uspokaja.
Odgrzeje kotleta ale miałem identyczny problem z 1Z w Audi 80. Dopóki silnik był zimny i pracował na "ssaniu" było OK. Po rozgrzaniu zaczynał falować jak STAR. Tez już byłem przygotowany na czyszczenie nastawnika. Jednak pewien mądry człowiek (po odczytaniu VAG`iem co i jak z pompą) i przed zabraniem się za niego poluzował nieco śruby mocujące go do pompy i delikatnie, nie wiem może o milimetr przesunął w odpowiednia stronę. Obroty - "jak ręką odjął" - ustabilizowały się :bigok: Dokręciliśmy i git. Do pełni dzieła dokonał korekt poszczególnych wtrysków bo każdy żył własnym życiem (niestety już za wiele im tego życia nie zostało). Domyślam się że po nieudanej operacji czyszczenia nastawnika nie mogli dojść do ładu z pompą, pewnie nawet auto nei odpalało i zaczęli dłubać w dawkach wtryskowych oraz ustawiliśmy kąt wtrysku. Silnik już 2 tyś km od tamtego czasu zrobił i cyka jak zegarek. Okazało się po prostu ze ktoś wcześniej bez odpowiedniej wiedzy grzebał w pompie (podejrzewam że ktoś próbował domowym sposobem czyścić nastawnik bo po zakupie auta z pompy wtryskowej lało się jak z wiadra z pod uszczelki dekla nastawnika) i po rozbabraniu albo składał na oko albo nie potrafił korzystać z VAG`a... Wystarczyło jednak tylko prawidłowo złożyć pompę i wszelkie niedomagania silnika ustały. Zdecydowanie poprawił się rozruch zimnego silnika który przy -5 zaskakuje od razu, po zimny rozruchu (przed naprawą) z wydechu wydobywały się kłęby biało-niebieskiego dymu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund - teraz NIC :helm: , poprawiła się dynamika jazdy oraz co najważniejsze: spalanie spało o ponad 2 litry na 100 !! (przed naprawą silnik dochodził do 8,5/100 - średnio, obecnie 5,8/100 km)
A nawiązując do opisu Adamm`a
Adamm pisze:statnio mialem na warsztacie Audi 1.9 TDI 1Z z objawami strasznego szarpania na wszystkich biegach i na jalowym (az myslalem ze to nie nastawnik), w bloku 013 (korekcje dawki) wartosci osiagaly ok +3, po rozebraniu i wyczyszczeniu a takze po regulacji i ustawieniu dawki na 2 wtryskach korekcja spadla na ok -0.5 a na jednym na +0.3 wiec nastawnik chyba tez ma cos tu do gadania :D
wnioskuję że o sukcesie całej operacji czyszczenia nastawnika, który jak widać z załączonych zdjęć wymagał tego, nie tyle zadecydowało samo czyszczenie - co prawidłowe przeprowadzenie całego zabiegu i bardzo precyzyjne złożenie, ustawienie i wysterowanie pompy. Co tym bardziej potwierdza przekonanie że samemu do tej instrukcji (którą też posiadam) nie ma się co zabierać bo efekt może być zgoła odwrotny do zamierzonego. Jednak tutaj bardzo liczy się wiedza i doświadczenie.
hary-vw pisze:witam, zostałem niedawno szczęśliwym posiadaczem golfika 3 1.9 tdi 90km, po krótkim czasie zaczął falować na wolnych obrotach. Wymieniłem pompę wtryskową i jedzie, ale wydawało mi się ze na tamtej pompie miał lepszego kopa. Czy mi się wydaje czy to możliwe? Moze coś trzeba ustawić? Poprzednią pompę ktoś próbował uszczelniać silikonem i w nastawniku było pełno tego syfu! Moze to być przyczyną?
[/quote]
Na moje - zupełnie niepotrzebnie naciągnąłeś się na nową pompę (być może nawet gorszą od poprzedniej) bo tak wynika z Twojego opisu.

[MK3 TDI] Na wolnych obrotach faluje

: sob lis 06, 2010 11:02
autor: munior
hary-vw pisze:witam, zostałem niedawno szczęśliwym posiadaczem golfika 3 1.9 tdi 90km, po krótkim czasie zaczął falować na wolnych obrotach. Wymieniłem pompę wtryskową i jedzie, ale wydawało mi się ze na tamtej pompie miał lepszego kopa. Czy mi się wydaje czy to możliwe? Moze coś trzeba ustawić?
Dawkę paliwa w adaptacjach
hary-vw pisze:Poprzednią pompę ktoś próbował uszczelniać silikonem i w nastawniku było pełno tego syfu! Moze to być przyczyną?
:panna: Są talenty ,powinno im się wydać sądowy zakaz grzebania przy silniku :grin:

[MK3 TDI] Na wolnych obrotach faluje

: sob lis 06, 2010 14:23
autor: misiekk88
Podpinając się pod temat czy ktoś z okolic Częstochowy (powiedzmy w obrębie 60km) Podjął by się czyszczenia nastawnika i korekcji dawek itd itp jak fabryka przykazała ???? :bigok:

Re: [MK3 TDI] Na wolnych obrotach faluje

: wt lis 16, 2010 17:11
autor: Rafit
Odgrzebuję, bo jestem w trakcie czyszczenia nastawnika. Powiedzcie mi jak poluzować tą sześciokątną śrubę przy tej wskazówce. Odkręciłem torxa, a w opisie czyszczenia napisane jest, że trzeba ją teraz nacisnąć, ale jak w dół czy gdzie i czy kluczem czy ręką?

Druga sprawa u mnie styki są zlutowane to jest ori?