Strona 1 z 1

[MK3] Cos sie dzieje z turbina

: czw lis 16, 2006 00:01
autor: sac3k
mialem wypadeczek i poza zniszczonym przodem pobilo tez opbudowe filtra powietrza no i zaczyna sie problem niby przeplywomierza nie ruszylo [urwane plasticzki kolo wtyczki] ale samochod nie chce jezdzic:( [jezdzi jak traktor] turbina sie wlacza bo slychac jak gwizdze ale nie chce jechac:( co to moze byc, przeplywomierz?? [nie kopci na obrotach] Dziekuje za szybka odpowiedz

Re: [mk3]cos sie dzieje z turbina

: czw lis 16, 2006 01:07
autor: RobertP
sac3k pisze:pobilo tez opbudowe filtra powietrza no i zaczyna sie problem niby przeplywomierza nie ruszylo
masz nieszczelności zaciąga "lewe powietrze nie korzystając" z przepływomierza
i stąd nbajprawdopodobniej problem, musisz uszczelnić dolot powietrza do turbiny
powinno pomóc

: czw lis 16, 2006 11:33
autor: sac3k
niestety nigdzie nie ma nieszczelnosci:( czym steruje ten przeplywomierz??

: czw lis 16, 2006 11:53
autor: Adamm
przeplywomierz mierzy ilosc zasysanego powietrza, odlacz przeplywke (kostke od niej) i zobacz czy bedzie roznica

: czw lis 16, 2006 12:04
autor: RobertP
sac3k pisze:czym steruje ten przeplywomierz??
steruje on ilością zasysanego powietrza jak napisał Adamm
dodam że możliwe że Ci padł przepływomierz, zanik zdecydujesz się kupić nowy
dodam że najpierw warto wyczyścić w nim tzw. gorący drucik elektrodę
leciutko papierkiem wodnym 2000 a później jakimś WD40 i czystym spirytusem,
tylko go nie drap za mocno bo zdrapiesz platynę :-) :okej:

: czw lis 16, 2006 12:10
autor: sac3k
a jak powinien pracowac po odlaczeniu?? bo turbina mi dziala swiszcze na obrotach ale on nie chce jezdzic:( taki zamulony jest jak by turbina go nie doladowywala:(

: czw lis 16, 2006 12:25
autor: RobertP
sac3k a powiedz czy masz cały czas "muła" od startu ? czy przyszarpuje troszkę ?
czy ta mułowata jazda dzieje się później, bo w zasadzie gdy jest uszkodzony
przepływomierz to objawia się muleniem samochodu powyżej 3500
wiesz co jedź gdzieś pod VAGa i niech Ci koniecznie zrobią diagnozę dynamiczną
wyjdzie bankowo wtedy czy to przepływka

: czw lis 16, 2006 13:01
autor: Adamm
jak padnie przeplywka to muli od samego dolu :P
polecam odpiac przeplywke i spradzic. jesli bedzie bez zmian to stawiam na przeplywke, jesli sie zmuli bardziej to raczej nie ona

: czw lis 16, 2006 13:18
autor: sac3k
muli caly czas:( od samego dolu:( jak odlacze przeplywomierz to to samo sie dzieje bez zmian:( a przeczyscilem i to tez nic nie dalo:( a wczesniej przed polowaniem na lanie to mi przerywalo po 3000 obrotow czyli chyba on poszedl :( zajade na szrot i moze sprawdze 300w plecy:( dzieki

: czw lis 16, 2006 13:22
autor: RobertP
Adamm pisze:jak padnie przeplywka to muli od samego dolu :P
Adamm poprzednio napisałem że po 3500 a to dlatego że u kolegi w 1Z
tak wyszło że to przepływka i po jej wymianie bo już czyszczenie ani "naprawa"
nic nie pomogła
drugą sprawę jest to że masz rację że od samego dołu bo miałem tak w swoich
2 autkach ale benzyniakach i też miały doła, tyle że w obu przypadkach były to
przepływomierze proste "klapkowe"
ten przypadek u sac3k nie przeczę że nie przepływomierz więc zgoda z Tobą :okej:
sac3k pisze:to mi przerywalo po 3000 obrotow czyli chyba on poszedl
przerywało , to może nastawnik ? Adamm co Ty na to ?

: czw lis 16, 2006 13:42
autor: Adamm
po 3000 raczej watpliwe bo z reguly szarpie przy niskich obrotach, ale jesli po wymanie przeplywki nadal bedzie to samo to trzeba bedzie to spradzic.

zanim udasz sie na szrot podmien od kogos przeplywke i podepnij sie pod kompa

gdybys wybieral sie do Wawki to zapraszam mozemy zrobic to u mnie :)

: ndz lis 19, 2006 12:21
autor: sac3k
ok Dziekuje wszystkim to chyba przeplywka bo chodzi o niebo lepiej niz nawet ze stara:) ale jeszcze jedno pytanko mam po przekroczeniu 3200obr zaczyna szarpac jak szybko gaz dodaje tak jakby turbina sie zalaczala i wylaczala co to moze byc?? ale jak pomalu gaz dodaje to przyspiesza plynnie:(