Strona 1 z 1

[MK2 GTD] Kilka pytań odnośnie podkładki pod membranką

: wt lis 14, 2006 19:52
autor: dawid018
witam.idzie zima kasy ni ma to zabrałem sie za kręcenie mojego turbo dieselka.
wczoraj zwiększyłem dawkę paliwa.przy pełnym bucie troszke zadymi.zauważylem że silnik równiej pracuje jak jest zimny i szybciej sie nagrzewa ale do takiej temp jak przed zmianą dawki.jak zwiększyłem jeszcze troche to zaczął się bardziej grzać i wrócilem do pierwszego ustawienia. I tu pierwsze pytanie

czy tak już mam zostawić i nic nie robić czy jeszcze troszke zwiększyć dawkę??
i o ile okręciliście śróbkę od dawki jak ją zwiększaliśćie??

dziś zabralem się za membranke.i tu kolejne pytania

-po odkręceniu górnego dekielka na membranie i dekielku byl olej a po wyjęciu bolca cały bolec byl w takim jak by smarze - czy to normalne??

-podczas szlifowania plastikowej podkladki gdzieś mi ją odbiło i ją zgubiłem.dorobiłem nową,zeszlifowałem ją,i dopasowalem otwór na bolec ale średnica zewnętrzna jest troche mniejsza-czy na tym moge jezdzić czy szukać orginalnej podkladki??

-przy ściąganiu dekielka ruszyła mi sie membrana i nie wiem czy ją ustawiłem dokladnie tak samo jak byla przedtem-jak to sprawdzić albo ustawić żeby było dobrze??

-zacząłem wkręcać zawór bezpieczeństwa i śruba na plaski śrubokręt wkręciła się prawie całą długość w zawór a to jeszcze nie był koniec-czy tak ma być i czy jak wkręce do końca to mi sie coś nie rozsypie w środku??

-ma ktoś MBC do sprzedania tanio?? :food:

z góry dziękuje :pub: wszystkim

: wt lis 14, 2006 20:34
autor: zaprzal
dawid018 pisze:zy tak już mam zostawić i nic nie robić czy jeszcze troszke zwiększyć dawkę??
ciezko tak powiedziec, nie wiadomo jakie EGT ma silnik. Podnosiles wogole cisnienie doladowania? Jesli nie to zrob to
dawid018 pisze:-po odkręceniu górnego dekielka na membranie i dekielku byl olej a po wyjęciu bolca cały bolec byl w takim jak by smarze - czy to normalne??
olej z przepuszczajacego turbo lub z odmy, natomiast smar to normalne
dawid018 pisze:podczas szlifowania plastikowej podkladki gdzieś mi ją odbiło i ją zgubiłem.dorobiłem nową,zeszlifowałem ją,i dopasowalem otwór na bolec ale średnica zewnętrzna jest troche mniejsza-czy na tym moge jezdzić czy szukać orginalnej podkladki??
mozesz jezdzic
dawid018 pisze:-przy ściąganiu dekielka ruszyła mi sie membrana i nie wiem czy ją ustawiłem dokladnie tak samo jak byla przedtem-jak to sprawdzić albo ustawić żeby było dobrze??
jak juz podkrecasz to ustaw w bardziej agresywna strone. wpisz w wyszukiwarke LDA i poczytaj
dawid018 pisze:-zacząłem wkręcać zawór bezpieczeństwa i śruba na plaski śrubokręt wkręciła się prawie całą długość w zawór a to jeszcze nie był koniec-czy tak ma być i czy jak wkręce do końca to mi sie coś nie rozsypie w środku??
normalne, u mnie jest wkrecona do konca a wczesniej jeszcze wlozylem srubke zeby mocniej dociskala sprezynke

: wt lis 14, 2006 23:27
autor: dawid018
zaprzal pisze:ciezko tak powiedziec, nie wiadomo jakie EGT ma silnik. Podnosiles wogole cisnienie doladowania? Jesli nie to zrob to
ciśnienia jeszcze nie podnosiłem ale na dniach to zrobie.czekam aż kolega cinek przyśle mi fotke jak ma zaślepiony wężyk czy coś.a jak nazbieram troche kasy to kupie MBC
zaprzal pisze:olej z przepuszczajacego turbo lub z odmy
to szkodliwe dla membrany??warto tam czasen zaglądać i wyczyścić czy nie ma sensu??
jak juz podkrecasz to ustaw w bardziej agresywna strone. wpisz w wyszukiwarke LDA i poczytaj
czytałem o LDA i jak rozkręcilem grzyba to było już ustawione tak jak na schemacie czyli bolec dotykal ta bardziej ściętą ściankę.ale chodzi o to że sobie nie zaznaczyłem dokladnie i włożylem na oko ale nie wiem czy musi być idealnie w tym samym miejscu czy może być np 1-2mm okrecona.

[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 22:28 ]
jescze jedno.co to jest ETG??i czym albo jak to można sprawdzić??

: śr lis 15, 2006 00:07
autor: garczus
dawid018 pisze:
zaprzal pisze:ciezko tak powiedziec, nie wiadomo jakie EGT ma silnik. Podnosiles wogole cisnienie doladowania? Jesli nie to zrob to
ciśnienia jeszcze nie podnosiłem ale na dniach to zrobie.czekam aż kolega cinek przyśle mi fotke jak ma zaślepiony wężyk czy coś.a jak nazbieram troche kasy to kupie MBC
zaprzal pisze:olej z przepuszczajacego turbo lub z odmy
to szkodliwe dla membrany??warto tam czasen zaglądać i wyczyścić czy nie ma sensu??
jak juz podkrecasz to ustaw w bardziej agresywna strone. wpisz w wyszukiwarke LDA i poczytaj
czytałem o LDA i jak rozkręcilem grzyba to było już ustawione tak jak na schemacie czyli bolec dotykal ta bardziej ściętą ściankę.ale chodzi o to że sobie nie zaznaczyłem dokladnie i włożylem na oko ale nie wiem czy musi być idealnie w tym samym miejscu czy może być np 1-2mm okrecona.

[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 22:28 ]
jescze jedno.co to jest ETG??i czym albo jak to można sprawdzić??
jak bedziesz mial juz te foto od CINka to wrzuc je tutaj.

: śr lis 15, 2006 00:41
autor: dawid018
ok

: śr lis 15, 2006 01:10
autor: zaprzal
dawid018 pisze: to szkodliwe dla membrany??warto tam czasen zaglądać i wyczyścić czy nie ma sensu??
jest raczej olejoodporna
dawid018 pisze:czy musi być idealnie w tym samym miejscu czy może być np 1-2mm okrecona.
jak ustawisz tak masz ;)
dawid018 pisze:jescze jedno.co to jest ETG??i czym albo jak to można sprawdzić??
EGT to temperatura spalin. Mowi Ci w ktorym momencie przegiales z paliwem i kiedy np. tloki zaczynaja sie topic. Trzeba miec specjalny termometr lub wskaznik i termopare wkrecona w kolektor wydechowy przed turbo

: śr lis 15, 2006 01:43
autor: dawid018
ok.dzięki za info.narazie pozostane przy tym ustawieniu co mam teraz.a membranke sprawdze jeszcze jutro.