Strona 1 z 1
MK3 1z zapieczony wastegate
: pn lis 13, 2006 21:42
autor: jaceksuper
Witam.
Po 3000rpm auto wchodzi w awaryjny, zbyt duze cisnienie doladowania. Dmuchałem w niebieską rurke do wastegate dosc duzym cisnieniem i nic sie tam nie rusza. Moje pytanie brzmi czy da sie to przeczyścić czy trzeba wymienic? Do tej zabawy trzeba wykręcić turbo? Mechanik proponuje mi 500zl za robocizne i 300 za czesci. Mysle ze wystarczy tam troche poczyścić a nie bulic 800zl, mam racje?
pozdr.
: pn lis 13, 2006 22:37
autor: Adamm
boze co za mechanik niech Ci odrazu caly silnik zmieni
lapie blad 575?? - odcina moc przy 3000 tys (glownie 4 i 5 bieg)
sprawdz wlasnie te wezyki (czarny, czerwony, niebieski) czy nie sa gdzies pekniete / przerwane jesli beda ok to jak masz od kogos do podmien zawor sterujacy turbina (N-75 ten do ktorego schdza sie te trzy wezyki) i sprawdz czy dziala jesli tak to wymien zawor i po sprawie
: wt lis 14, 2006 00:09
autor: jaceksuper
Adamm pisze:apie blad 575?? - odcina moc przy 3000 tys (glownie 4 i 5 bieg)
Tak
Adamm pisze:sprawdz wlasnie te wezyki (czarny, czerwony, niebieski) czy nie sa gdzies pekniete / przerwane jesli beda ok to jak masz od kogos do podmien zawor sterujacy turbina (N-75 ten do ktorego schdza sie te trzy wezyki) i sprawdz czy dziala jesli tak to wymien zawor i po sprawie
Problemem nie jest N75 czy węzyki tylko zapieczony wastegate turbo.
: wt lis 14, 2006 11:27
autor: Adamm
a sprawdzales N-75 i wezyki ze twierdzisz ze nie sa problemem?
: wt lis 14, 2006 11:33
autor: twardy
Adamm, Sprawdzałem kiedyś swój N75 w ten sposób że podpiołem przewód z ciśnieniem a z aku podałem 12v i zaworek w tym momęcie się przesterował. Czy takie sprawdzenie daje gwarancje że zaworek jest OK ? Pozdr.
: wt lis 14, 2006 12:25
autor: Adamm
szczerze mowiac nie wiem, najlepszym sprawdzeniem jest podmiana na sprawny
: wt lis 14, 2006 12:42
autor: inek01
Adamm pisze:szczerze mowiac nie wiem, najlepszym sprawdzeniem jest podmiana na sprawny
Lub zmostkowanie wezykow od gruchy i kolektora...
: wt lis 14, 2006 12:48
autor: jaceksuper
twardy pisze:Sprawdzałem kiedyś swój N75 w ten sposób że podpiołem przewód z ciśnieniem a z aku podałem 12v i zaworek w tym momęcie się przesterował. Czy takie sprawdzenie daje gwarancje że zaworek jest OK ?
Przeczytaj ten pliczek
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... EN_WEB.pdf lub jeśli chcesz niemiecki
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... DE_WEB.pdf tu znajdziesz jak zdiagnozować zaworek, pod względem elektrycznym ( rezystancja styków), działania ( przełączanie ) i puszczanie powietrza.
pozdr.
: wt lis 14, 2006 18:15
autor: twardy
jaceksuper, Dzieki