Strona 1 z 3
: ndz lis 12, 2006 22:58
autor: barteKKK03
Są specjalne wersje podtlenku do klekotów
: ndz lis 12, 2006 23:11
autor: ventil
Tak jak napisał
barteKKK03 - istnieja specjalne wersje NOS do diesli ale wydaje mi sie że takie rzeczy stosuje sie gdy kończą sie możliwości podnoszenia mocy przez zmiane programu sterującego i zmiany mechaniczne w silniku. TDI to faktycznie skrót który zastosował poraz pierwszy koncern VAG nie oznacza on (jak wiele ludzi mylnie to nazywa) Turbo Diesel Intercooler (w przypadku aut z VAG) tylko Turbo Direct Injection - a tu link dla uzyskania 100% pewności -
TDI .
Niektórzy użytkownicy innych marek chwalą swoje fury jako TDI - np. Ford Escort
TDI który oczywiście nie ma nic wspólnego z TDI VAG
: ndz lis 12, 2006 23:57
autor: Grzesiekk1982
dAke pisze:DTI od TDI
Tak jak
tomcio666 napisał, to nazwa handlowa. Ford ma np TDDi. Są to oczywiście zupełnie inne silniki różnych marek, a wszystkie łączy wtrysk bezpośredni.
Z literką
C to silniki z common rail (CDI, TDCI, DCI, CRD itp itd).
Pozdrawiam
: śr lis 15, 2006 23:53
autor: kolanek
v6 ma dwie głowice a vr6 jedną, tak jak rzędówka
: czw lis 16, 2006 01:11
autor: zaprzal
dAke pisze:podtlenek to sie da zamontowac do tdi`ka ? i czy to ma wogole jakis sens ?
stosuje sie to w naprawde mocno wydlubanych dieslach, na przyklad zeby rozpedzic duze turbo
: czw lis 16, 2006 10:43
autor: Razal
ventil pisze:Tak jak napisał
barteKKK03 - istnieja specjalne wersje NOS do diesli ale wydaje mi sie że takie rzeczy stosuje sie gdy kończą sie możliwości podnoszenia mocy przez zmiane programu sterującego i zmiany mechaniczne w silniku. TDI to faktycznie skrót który zastosował poraz pierwszy koncern VAG nie oznacza on (jak wiele ludzi mylnie to nazywa) Turbo Diesel Intercooler (w przypadku aut z VAG) tylko Turbo Direct Injection - a tu link dla uzyskania 100% pewności -
TDI .
Niektórzy użytkownicy innych marek chwalą swoje fury jako TDI - np. Ford Escort TDI który oczywiście nie ma nic wspólnego z TDI VAG
Otóż w tych niektrórych przypadkach TDI VAG'a i TDI Ford'a mają wspólne cechy polegające na tym, że Ford zastosował w niektórych modelach Forda Galaxy i Forda Scorpio silniki AFN TDI, zresztą Sharan i Galaxy to konstrukcje oparte nawet chyba na tej samej płycie podłogowej i wiele części pasuje do siebie - widziałem nawet kołpaki do Forda Galaxy na któych widnaiły numery fabryczne firmowane przez VAG oraz numery fabryczne firmowne przez Forda. Także tylko w takim przypadku można zauważyć Fordy z oznaczeniem TDI - pozostałe to naklejone przez właścicieli samochodów, które niekiedy nie mają nic wspólnego z TDI
Znak TDI jest znakiem zastrzerzonym Firmy VAG i żaden z producentów nie ma prawa go stosować. VAG jako pierwszy wprowadził silniki z bezpośrednim wtryskiem, początkowo silniki TDI znacznie się różniły od dzisiejszych konstrukcji - szczególne różnice w zasilaniu i głowicy silnika - zastosowano pompowtryskiwacze, a konstrukcja silnika była wzmacniana wraz ze wzrostem mocy .
Pozdrooooo
: czw lis 16, 2006 19:58
autor: ventil
Tu się zgadzam z Razalem - to jedyne fordy TDI (TDI w znaczeniu Turbo Direct Injection) z tym jednak ze z silnikami VAG.
: czw lis 16, 2006 20:34
autor: inek01
ventil pisze:TDI to faktycznie skrót który zastosował poraz pierwszy koncern VAG nie oznacza on (jak wiele ludzi mylnie to nazywa) Turbo Diesel Intercooler (w przypadku aut z VAG) tylko Turbo Direct Injection
Takim ktorzy mylnie to interpretuja mozna zawsze zadac pytanie: "Pokaz mi intercooler w silniku SDI"
: czw lis 16, 2006 23:45
autor: kolanek
V oznacza układ tłoków a nie zaworów. kat odchylenia miedzy osiami pracy tłoków w VR6 wynosi bodajże 15 stopni. podczas gdy w klasycznym V6 odchylenie jest większe i może wynosic nawet 90 stopni - tak jak na przyklad w 2.8 V6 FSI z audi.
tu masz porównanie ukladu tlokow w rzędowej 4, v6 i vr6
a jak ci sie chce poczytac to tu jest duuuuzo info na ten temat
http://www.autozine.org/technical_schoo ... kaging.htm