TDI i NOS

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » ndz lis 12, 2006 22:58

Są specjalne wersje podtlenku do klekotów ;)



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz lis 12, 2006 23:11

Tak jak napisał barteKKK03 - istnieja specjalne wersje NOS do diesli ale wydaje mi sie że takie rzeczy stosuje sie gdy kończą sie możliwości podnoszenia mocy przez zmiane programu sterującego i zmiany mechaniczne w silniku. TDI to faktycznie skrót który zastosował poraz pierwszy koncern VAG nie oznacza on (jak wiele ludzi mylnie to nazywa) Turbo Diesel Intercooler (w przypadku aut z VAG) tylko Turbo Direct Injection - a tu link dla uzyskania 100% pewności - TDI .
Niektórzy użytkownicy innych marek chwalą swoje fury jako TDI - np. Ford Escort :ass: TDI który oczywiście nie ma nic wspólnego z TDI VAG



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz lis 12, 2006 23:57

dAke pisze:DTI od TDI
Tak jak tomcio666 napisał, to nazwa handlowa. Ford ma np TDDi. Są to oczywiście zupełnie inne silniki różnych marek, a wszystkie łączy wtrysk bezpośredni.
Z literką C to silniki z common rail (CDI, TDCI, DCI, CRD itp itd).
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kolanek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:20
Lokalizacja: jarocin/norwich
Kontakt:

Post autor: kolanek » śr lis 15, 2006 23:53

v6 ma dwie głowice a vr6 jedną, tak jak rzędówka



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw lis 16, 2006 01:11

dAke pisze:podtlenek to sie da zamontowac do tdi`ka ? i czy to ma wogole jakis sens ?
stosuje sie to w naprawde mocno wydlubanych dieslach, na przyklad zeby rozpedzic duze turbo


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » czw lis 16, 2006 10:43

ventil pisze:Tak jak napisał barteKKK03 - istnieja specjalne wersje NOS do diesli ale wydaje mi sie że takie rzeczy stosuje sie gdy kończą sie możliwości podnoszenia mocy przez zmiane programu sterującego i zmiany mechaniczne w silniku. TDI to faktycznie skrót który zastosował poraz pierwszy koncern VAG nie oznacza on (jak wiele ludzi mylnie to nazywa) Turbo Diesel Intercooler (w przypadku aut z VAG) tylko Turbo Direct Injection - a tu link dla uzyskania 100% pewności - TDI .
Niektórzy użytkownicy innych marek chwalą swoje fury jako TDI - np. Ford Escort :ass: TDI który oczywiście nie ma nic wspólnego z TDI VAG
Otóż w tych niektrórych przypadkach TDI VAG'a i TDI Ford'a mają wspólne cechy polegające na tym, że Ford zastosował w niektórych modelach Forda Galaxy i Forda Scorpio silniki AFN TDI, zresztą Sharan i Galaxy to konstrukcje oparte nawet chyba na tej samej płycie podłogowej i wiele części pasuje do siebie - widziałem nawet kołpaki do Forda Galaxy na któych widnaiły numery fabryczne firmowane przez VAG oraz numery fabryczne firmowne przez Forda. Także tylko w takim przypadku można zauważyć Fordy z oznaczeniem TDI - pozostałe to naklejone przez właścicieli samochodów, które niekiedy nie mają nic wspólnego z TDI ;)

Znak TDI jest znakiem zastrzerzonym Firmy VAG i żaden z producentów nie ma prawa go stosować. VAG jako pierwszy wprowadził silniki z bezpośrednim wtryskiem, początkowo silniki TDI znacznie się różniły od dzisiejszych konstrukcji - szczególne różnice w zasilaniu i głowicy silnika - zastosowano pompowtryskiwacze, a konstrukcja silnika była wzmacniana wraz ze wzrostem mocy .

Pozdrooooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » czw lis 16, 2006 19:58

Tu się zgadzam z Razalem - to jedyne fordy TDI (TDI w znaczeniu Turbo Direct Injection) z tym jednak ze z silnikami VAG.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw lis 16, 2006 20:34

ventil pisze:TDI to faktycznie skrót który zastosował poraz pierwszy koncern VAG nie oznacza on (jak wiele ludzi mylnie to nazywa) Turbo Diesel Intercooler (w przypadku aut z VAG) tylko Turbo Direct Injection
Takim ktorzy mylnie to interpretuja mozna zawsze zadac pytanie: "Pokaz mi intercooler w silniku SDI" ;)



Awatar użytkownika
kolanek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:20
Lokalizacja: jarocin/norwich
Kontakt:

Post autor: kolanek » czw lis 16, 2006 23:45

V oznacza układ tłoków a nie zaworów. kat odchylenia miedzy osiami pracy tłoków w VR6 wynosi bodajże 15 stopni. podczas gdy w klasycznym V6 odchylenie jest większe i może wynosic nawet 90 stopni - tak jak na przyklad w 2.8 V6 FSI z audi.

Obrazek
tu masz porównanie ukladu tlokow w rzędowej 4, v6 i vr6

a jak ci sie chce poczytac to tu jest duuuuzo info na ten temat
http://www.autozine.org/technical_schoo ... kaging.htm
Ostatnio zmieniony czw lis 16, 2006 23:48 przez kolanek, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości