[MK3 AFN] Przyspiesza od 3500obr/min

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[MK3 AFN] Przyspiesza od 3500obr/min

Post autor: tespis » ndz lis 12, 2006 17:23

Czesz koledzy!
Mam problem, rece mi juz opadaja. Po przekroczeniu 120-140km/h łapal tryb awaryjny. Byłem dwa razy na diagnozie, w dwoch roznych miejscach. Powiedzial mi koles ze jest za duze cisnienie doladowania.
Wyczyscilem turbine w garazu. Byl ponad milimetr sadzy. Teraz nie lapie juz notalaufa, ale zaczyna przyspieszac dopiero od 3500obr/min i po dluzszej jezdzie duza predkoscia bardzo mocno kopci na niebieski i smierdzi olejem.
Dodam, ze jak zatkam jeden wezyk z n75 na nadkolu ten z ktorego dobiera sobie powietrze to przyspiesza normalnie, od 2000 obr/min ale lapie nota przy 120-140.
Szerokosci
Ostatnio zmieniony pn lis 13, 2006 16:51 przez tespis, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 12, 2006 19:03

1. czy zmnieniałeś ustawienie śruby rzymskiej na sztandze podczas czyszczenia?
2. czy podmieniałeś zaworek n75?
3. czy sztanga po odpaleniu jest wciągana do gruszki ?



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » ndz lis 12, 2006 21:59

1. nie kojarza ktora to sruba rzymska
2. nie podmienialem, jednak jak bylem na diagnozie nie wyskoczyl blad, ale facet i tak podmienil na chwile i bylo to samo. Wtedy mialem notlaufa caly czas, zrobil cos takiego jak na zdjeciu nizej i teraz mam nota tylko powyzej 120-140
3. wciaga sie, jak wyczyscilem turbine o wiele lepiej zaczela chodzic.

Jak wezyk podepne tak jak powinien byc, do trojnika to wtedy ciagnie powyzej 3500obr/min ale nie wlacza sie tryb awaryjny.

Obrazek


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 13, 2006 09:44

1. nie kojarza ktora to sruba rzymska
2. nie podmienialem, jednak jak bylem na diagnozie nie wyskoczyl blad, ale facet i tak podmienil na chwile i bylo to samo. Wtedy mialem notlaufa caly czas, zrobil cos takiego jak na zdjeciu nizej i teraz mam nota tylko powyzej 120-140
3. wciaga sie, jak wyczyscilem turbine o wiele lepiej zaczela chodzic.
1 śruba regulacyjna na sztandze - tej która się wciąga do tej gruszki - czy kręciłeś tą śrubą?

2 na diagnozie nie wyskoczy błąd - "zepsuty zaworek N75" :)))))))))
tespis pisze:Jak wezyk podepne tak jak powinien byc, do trojnika to wtedy ciagnie powyzej 3500obr/min ale nie wlacza sie tryb awaryjny.
po mojemu masz :
1. albo pomieszane coś z wężykami
2. albo nieszczelność w ukł podciśnieniowym
3. zepsuty N75 - być może wymaga wyczyszczenia ?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » pn lis 13, 2006 20:31

1. Nie ruszalem jej
2. Szkoda, myslalem ze wlasnie tak jest :)

Wyczyscilem obydwa te elektrozaworki czy co to tam jest.
Wezyki zdejmowalem i dmuchalem, przynajmniej wszystkie te na wierzchu, sa szczelne.
Efekt:
Ciagnie fajnie, chyba jezdzi jak powinien, mniej wiecej 2000obr/min i ma niezle odejscie, predkosc tez niezla (200km/h jechalem bez wiekszego problemu) jednak pozostaje nieprzyzwoicie duzo niebieskiego dymu. Tak smierdzi ze idzie sie udusic. Jak zaslepie ten wezyk tak jak jest na zdjeciu wyzej wtedy nie dymi ani troszeczke, nic a nic ale jest notlauf powyzej 120km/h.
Prosze pomozcie bo nie wiem co mam z nim zrobic


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt lis 14, 2006 02:34

daj logi - będzie można coś wywnioskowac ...
kanał 003 / 008 / 011 ... sypie innymi błędami oprócz przeładowania ??

BTW - czy w tym aucie nikt softu nie zmieniał ??



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » wt lis 14, 2006 12:42

kolego wybacz ale nie bardzo orientuje sie o co chodzi z tymi logami i kanałem 003 / 008 / 011 :P
Nie wiem czy softu nikt nie zmienial, auto sprowadzone z francji (do 100km/h mniej wiecej 9,3s).

Co mam teraz robic z nim? Rece juz opadaja


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt lis 14, 2006 17:58

tespis pisze:kolego wybacz ale nie bardzo orientuje sie o co chodzi z tymi logami i kanałem 003 / 008 / 011 :P
Nie wiem czy softu nikt nie zmienial, auto sprowadzone z francji (do 100km/h mniej wiecej 9,3s).

Co mam teraz robic z nim? Rece juz opadaja
jeśli nie bardzo orientujesz się - jedź z nim do jakiegoś mechanika - będzie szybciej ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 14, 2006 18:33

tespis pisze:(do 100km/h mniej wiecej 9,3s)
to sugeruje albo optymistyczne podejście do pomiaru albo coś lekko dłubane...

AFN w mk3 ma około sekundy wiecej jak jest zdrowy :)

Jedź do Aligatora ...szkoda auta



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » wt lis 14, 2006 23:49

byłem juz dwa razy na diagnozie i nic to nie dalo. Zaslepil mi ten wezyk jeden i to wszystko. Powiedzial koles ze moge auto zostawic na tydzien i turbine wysla do regeneracji.
Kamera nagrywalem przyspieszenie do 100 i potem ze stoperem siedzialem przed monitorem:)
Czyli radzicie jechac znowu gdzies na diagnoze?


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 15, 2006 00:03

pomyśl logicznie : zaslepeinie węzyka to ingerencja w układ podcisnienia sterującego turbiną... więc albo nieszczelnośc albo n75 do wymiany - spróbuj zamienic obudwa zaworki n75 i n18 miejscami ?

regeneracja turbiny to inna sprawa..gdyby nie dmuchała to by auto nie jechało dobrze - czyli raczej coś jest ze sterowniem...

trudno tak zdalnie - może ktoś z grupy slaskiej ma VAG i Ci zrobi diagnoze ?... ja bym jednak zamienił miejscami te zaworki - to nic nie kosztuje, lub chociaż przeczyścił wd-40...

jezeli po zamianie zaworków auto bedzie jeździć może wyczyści swój zaworek, zreanimować zgodnie z poradą sponsa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » śr lis 15, 2006 02:55

tespis pisze:byłem juz dwa razy na diagnozie i nic to nie dalo. Zaslepil mi ten wezyk jeden i to wszystko. Powiedzial koles ze moge auto zostawic na tydzien i turbine wysla do regeneracji.
Kamera nagrywalem przyspieszenie do 100 i potem ze stoperem siedzialem przed monitorem:)
Czyli radzicie jechac znowu gdzies na diagnoze?
jedź do aligatora - konkretny gość w twojej okolicy - wie o co chodzi w TDI ...
zagadaj do niego na GG 1713699



Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » pt lis 17, 2006 00:17

reanimowalem obydwa zaworki. Chyba wszystko z nimi ok. Membranka cala, tloczek chodzi lekko i wszystko wydaje sie byc pieknie.
dzis w ogole cos stalo sie i caly czas jest muł. Odrazu po odpaleniu!
Jutro jade na diagnoze, po raz trzeci
Pozdrawiam

[ Dodano: 22 Lis 2006 11:12 ]
nareszcie wszystko dziala:)

okazalo sie ze mialem do regulacji ta srube rzymska, nieszczelnosc w ukladzie i padniety jakis zaworek na pompie paliwa:)

Dzieki za pomoc


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości