Strona 1 z 1
[mk2 1.6D ] jak dokladnosc w ustawianiu pompy...
: pt lis 10, 2006 23:11
autor: FYM
chodzi mi o to z jaką dokładnością nalezy ustawiac pompe wtryskową....nie za pomocą przyrządów...chodzi mi bardziej ochłopskie 1...2 mm ruchu w stosunku do silnika...i czy te 1...2 mm to dużo w stopniach ???
: pt lis 10, 2006 23:18
autor: bongo
Ustawia się za pomocą czujnika zegarowego i pewnie każdy to potwierdzi.
Ja
potwierdzam
: sob lis 11, 2006 00:37
autor: PiTTer99
ustawianie kąta wtrysku nie podaje sie w stopniach , i nie chodiz tu o odchylenie pompy od jakiejs osi , miedzy wyjsciami wysokiego cisnienia w pompie wtryskowej masz srubke na klucz 10 , wykrecasz ja i wkladasz przejsciowke pod czujnik zegarowy i czujnik , calej procedury nie bede Ci tlumaczyl bo mozesz to znalezc w ksaizkach typu sam naprawiam , podzialki zegarow wyskalowane sa w mm najczeciej w dokladnosci do 0,01 mm
: sob lis 11, 2006 11:32
autor: FYM
czyli text jaki uslyszalem " a popchnij pompe w strone silnika o jakies 2 mm to sie kąt zmieni o jakies 5 stopni" to jednym słowem fikcja ?
: sob lis 11, 2006 11:55
autor: PiTTer99
trudno mi mowic o jakim kącie ten ktos mowil... jak popchniesz pompe to napewno i początek tloczenia pompy wtryskowej bedzie w innym miejscu ale nie licz na to ze bedzie dobrze.... to trzeba ustawic dokladnie!! czujnikiem.
czasem jest tak ze po ustawieniu pompy , przy skrecaniu slub pompa delikatnie sie ruszy i zegar potrafi sie ruszyc nawet o 0.1mm co moze byc juz poza tolerancja.
wiec wg mnie nie masz sie co bawic w ustawianie na oko , tylko wpakuj czujnik i ustawiaj , inaczej mozesz miec sporo problemow np . w wyniku wtrysku znajdujacego sie nie w tym miejscu moze drastycznie wzrastac temp w sinilku, rozbieralem silnik w ktorym w skutek tego urwaly sie elementy zaworu wydechowego i wpadly do turbo!!
: sob lis 11, 2006 14:54
autor: FYM
czyli u kowala diesla nie ustawie
dzieki za rade poswiece kiedys dzien i pojade ustawic u fachowca...